Naboen klager hele tiden!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naboen klager hele tiden!!!

Nå begynner jeg bli lei av den fordømte klaginga til naboen. Bor i selveier, med beboere over meg. Jeg har alltid sagt at de bare må si i fra dersom jeg spiller for høyt. Jeg er hensynsfull og har ingen behov for å være bråkete. Jeg så ofte film mellom 20-22, men har endret tidspunkt til tidligere på dagen slik at jeg kan ha det litt høyere. Men ******* om det hjelper. De klager og klager. Jeg skrur selvsagt ned, men begynner bli litt irritert.

Hun oppe er gravid og har termin i mai. Da går det til ******* med film, for da må jeg sikkert ta enda mer hensyn.
    Neppe noe jeg kan gjøre noe med, men de går så vanvittig tungt og de plager meg når jeg behøver ro..

Måtte bare få ut til frustrasjon...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kjipt med naboen som klager hele tiden. Kanskje hun har lyst å ser film med deg uten at du har lagt merke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Litt kjipt med naboen som klager hele tiden. Kanskje hun har lyst å ser film med deg uten at du har lagt merke til
    Kanskje hun rett og slett er misunnelig fordi hun ikke har et så flott anlegg!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Kanskje hun rett og slett er misunnelig fordi hun ikke har et så flott anlegg!
    Kanskje , kanskje Bær hun neste gang ned til deg når du skal ser filmen.

Har du fått forklart hvorfor hun klager ? Syns det høres litt rart ut at man klager før kl 22.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Syns det høres litt rart ut at man klager før kl 22.
    Det spørs vel litt på volumet. Dersom det er så høyt at magen vrenger seg to timer daglig grunnet mye bass - så er det forståelig.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår godt begge sider her, men for meg er det stor forskjell på film og musikk. Bassen i musikk som ligger og dunker hele tiden er svææært mye mer sjenerende etter min mening. I de fleste filmer er det lange strekk uten så mye info i bunn. Mange mener at man kan gjøre som man vil frem til kl 23, men som småbarnsfar (ja før den tid også forresten) syns jeg dette er svært sent på en ukedag. (jeg vet det var snakk om 22 her, men jeg snakker nå generelt.)

Føler du at du har gjort det du kan for å minske lydlekkasjen opp? Tenk problemløsning istedet for krig. Det hjelper.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det spørs vel litt på volumet. Dersom det er så høyt at magen vrenger seg to timer daglig grunnet mye bass - så er det forståelig.

Nja.. Men hva er en god film uten høy volum ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg forstår godt begge sider her, men for meg er det stor forskjell på film og musikk. Bassen i musikk som ligger og dunker hele tiden er svææært mye mer sjenerende etter min mening. I de fleste filmer er det lange strekk uten så mye info i bunn. Mange mener at man kan gjøre som man vil frem til kl 23, men som småbarnsfar (ja før den tid også forresten) syns jeg dette er svært sent på en ukedag. (jeg vet det var snakk om 22 her, men jeg snakker nå generelt.)

Føler du at du har gjort det du kan for å minske lydlekkasjen opp? Tenk problemløsning istedet for krig. Det hjelper.

Jepp er nok einig med det du skriver. Spørs hvor godt isolert det er mellom det to her...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tenk problemløsning istedet for krig. Det hjelper.
    Men krig kan jo være sååå gøy..

Hva med å montere etpar Tactiler i taket ditt, så får de risting uten lyd

'hvis dere ikke hørte noe, hvordan kan jeg da bråke ??'..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men krig kan jo være sååå gøy..

Hva med å montere etpar Tactiler i taket ditt, så får de risting uten lyd

'hvis dere ikke hørte noe, hvordan kan jeg da bråke ??'..

hahahahahaha

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... så lenge naboen min lar være å spille trommer kl 3 om natta når han kommer hjem i fra fylla så er jeg fornøyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre en av to ting her.

Du kan snakke med naboene dine, og fortelle at film og musikk er en lidenskap du har, og at du gjerne skulle hatt noen få timer i uka hvor du kunne sett på film med skikkelig volum. Kanskje blir dere enige om hvilken tid på kvelden som passer best til å rulle igang en film på full guffe.

Eller du kan si at dette må de tåle (og det må de faktisk også, før kl 23) og så kjøre på så mye du vil. Naboene blir ikke glade i deg, men det er kanskje ikke så nøye...?

Jeg vet godt hvordan det er å være på begge sider. Det er grusomt å høre dunkingen av musikk fra en nabo hele kvelden.
    Men det er også veldig kjedelig å ikke kunne dra på litt volum sjøl pga naboer som ikke tåler å høre en eneste lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at folk hele tiden velger å bo oppå hverandre.
    Kan fint dra på full guffe med mine fire 10" 24t i døgnet, uten klager.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se etter tips her:

Nabostøy |

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    japp best med egen kåk full pupp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner god din frustrasjon. Kom til enighet med naboen om tidspunkter når du kan sette på godlyden. Dette går begge veier, og begge må kunne fire på kravene.
    Det er nok ingen god ide med faste klokkeslett, du blir jo nesten pressa til å måtte se film på høyt nivå da
    Gi dem istedet beskjed på forhånd når du har en film, eller CD du vil lytte til på 'litt' høyere volum, og la naboen foreslå tidspunkt.

Leide for noen år siden leilighet i kjeller. Der var naboen så grei at de sendte sms når det bare var å fyre på...

Nå er jeg så heldig stilt at kinorommet er under bakkenivå, med 20cm betong i vegger og tak....herlig!

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lei naboen

du kan jo bruke å bo kollektivt faktisk betyr at de må tåle at naboen lever under seg. Du må leve med at de tramper når de går.. da kan du jo ta det opp med de.. om ikke de kan lydisolere da de forstyrrer deg i tidsrommet som er satt til fred og ro. 22-07? Reglene er til for å bøyes..

Dette er ikke Lover det er regler. Jeg har selv bodd i blokk i snart 10 år. bor i første etasje.. Jeg gir blanke i om naboen min sitter i stua si og hører det skrangler i glassene sine på kjøkkenet. men jeg forholder meg til regelverket.. noe jeg minner de på når de prøver å klage. ut over dette har de ingenting på min dør å gjøre... Dette er noe jeg har gitt styret i borettslaget beskjed om også når de har prøvd å tie meg.

Til tross for dette så har jeg et meget godt forhold til Naboene mine.. rett og slett fordi jeg er klar på alle regler.. og forholder meg til det slik de er skrevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selge her, så jeg orker ikke isolere noe. Men jeg er nødt til å innfinne meg med at de ikke tåler høye lyder. De sender meg sms når de skal på hytta og holder en god tone. Det er bare irriterende når de klager mellom 17-20.

Jeg kan sikkert si i fra at i dag vil jeg se film og da må de bare tolerere høy lyd. Men det blir bare dårlig stemning mellom oss. Dessuten vet jeg ikke om jeg har lov til å spille så høyt at glassene opp klirrer og de ikke hører hva som blir sagt på deres TV.

Jeg er sikkert alt for snill...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selge her, så jeg orker ikke isolere noe. Men jeg er nødt til å innfinne meg med at de ikke tåler høye lyder. De sender meg sms når de skal på hytta og holder en god tone. Det er bare irriterende når de klager mellom 17-20.

Jeg kan sikkert si i fra at i dag vil jeg se film og da må de bare tolerere høy lyd. Men det blir bare dårlig stemning mellom oss. Dessuten vet jeg ikke om jeg har lov til å spille så høyt at glassene opp klirrer og de ikke hører hva som blir sagt på deres TV.

Jeg er sikkert alt for snill...
    Du kan jo fremdeles oppnå endel mer effekt ved lavere volum dersom du installererer Tactiler i sofaen din da (isteden for i taket )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten vet jeg ikke om jeg har lov til å spille så høyt at glassene opp klirrer og de ikke hører hva som blir sagt på deres TV.
    Hvis det er såpass, så er det vel kanskje over grensa for hva naboen må tåle.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •