Naboen klager hele tiden!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Verdsetter virkelig at jeg ikke kan høre plenklipperen til naboen når jeg leser slikt som dette

Men nå skal jeg bo et par år i et leilighetshus jeg også, spent på hvordan det blir. Jeg har jo ikke behøvd å ta hensyn i det heletatt fram til nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Nå skal jeg skaffe meg dB-måler(når Lsound får inn) og en gang for alle finne ut om jeg faktisk spiller for høyt!
    Har du noen gang vært hos naboen og hørt hvordan de opplever lyden? Jeg bodde en gang i en leilighet i første etasje, huseieren bodde i andre etasje. Jeg spilte stadig musikk på et nivå som jeg syns var lavt, men han var stadig nede og ba meg dempe lyden.

Jeg begynte å irritere meg litt over det, så jeg spurte pent om å få lov til å bli med opp for å høre hvor godt han hørte musikken. Jeg skrudde opp på et moderat nivå og vi gikk opp for å høre. Jeg blei rimelig overrasket over det jeg hørte. Det var nesten mer bass der oppe enn det jeg hadde nede i leiligheten.
    Jeg fikk aldri noe god bass i den leiligheten, så volumet på subben økte jo deretter for å få litt trøkk. Ikke vet jeg, men det må ha vært noe med husets geometri som gjorde at all bassen havnet der han satt i sofaen sin. Satt vel på en bølgetopp eller noe sånt... :-D

Da skjønte jeg godt hvorfor han klaget. Jeg har selv opplevd å bo et sted hvor anlegget til naboen kunne irritere meg grønn. Det er ikke alltid det høye nivået som er værst. Noen ganger er det værre hvis nivået er akkurat passe høyt til at du kun hører dunkingen, ikke melodien eller sangeren. Den dunkingen kan gå en stakkar på nervene selv om ikke det er spesielt høyt.

Men, filmlyd er faktisk ikke like irriterende, så jeg skjønner godt din frustrasjon når de klager hele tiden. Uansett, spill så høyt du vil tidlig på kvelden, det har du i hvert fall lov til! :-D Litt må de tåle!

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne ha noen paragrafer for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Jeg vil gjerne ha noen paragrafer for det.
    Jeg kjenner ikke paragrafene, men hvis en spiller musikk i sin egen stue på ettermiddagen eller tidlig på kvelden med dører og vinduer lukket, så tror jeg terskelen for hva som rettmessig kan påklages som "for høyt" er rimelig høy. En gressklipper som sviver rundt rett utenfor vinduet bråker minst like mye for å si det sånn. Jeg tror ikke man hadde kommet så langt hvis man hadde klaget på det.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •