Naboen klager hele tiden!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom det er uaktuellt å flytte så hadde jeg tatt en oppussing av taket. Takbøyler, Dobbelgips, lyddempende isolasjon osv.. Hadde nok hjulpet deg det. Spesiellt om du har planer om å bo der noen år.. Slik jeg forstår det har du ingen naboer på sidene?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man i normale borettslag har at man må tolerere støy mellom 8-22 (slik hvor jeg bor) så er det også noe som heter at man skal ta litt hensyn.

Har selv ønsket om å spille litt høyere av og til, men ligger normalt med ett lydnivå på 70 dB, som går opp til 80+ ved action scener. Dette er mer enn nok til normal film titting for min del.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hvis det er såpass, så er det vel kanskje over grensa for hva naboen må tåle.
    U think....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Selv om man i normale borettslag har at man må tolerere støy mellom 8-22 (slik hvor jeg bor) så er det også noe som heter at man skal ta litt hensyn.

Har selv ønsket om å spille litt høyere av og til, men ligger normalt med ett lydnivå på 70 dB, som går opp til 80+ ved action scener. Dette er mer enn nok til normal film titting for min del.
    Helt enig. Etter min mening så er det ikke slik at man kan/bør kjøre fullt på helt frem til den tiden som er bestemt at det skal være ro etter. (elendig setning, I know) Dvs at man etter min mening må gradvis roe ned jo lengre ut på kvelden det er. Men det er enkelte som ikke skjønner noe som helst. En nabo her oppe jobbet ute med vinkelsliper fra 22.30 til 23.30 en torsdags kveld. Etter min mening er det bare en kur for slikt.....nakkeskudd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er jeg en fullt oppegående fyr og jeg spiller ikke til alle døgnets tider. Men når jeg en ettermiddag kl 18 vil se film og spiller høyere enn normalt, irriterer det meg at de klager. Det skal sies at det er buldringen som får begeret til å renne over, og buldringen er bare midlertidig..vel, you know what I meen Transformers er kanskje et unntak, men også her er det noe pause mellom slagene. Det rister visst i glassene oppe...

En annen ting jeg biter meg i, er de som skal på leiemarkedet. Og dit skal jeg snart... det er enorme restriksjoner på støy. Så dersom jeg kommer bærende på min 60 kg tunge SVS, vil jeg garantert få beskjed om å dempe meg, til alle døgnets tider. Så jeg er spent, veldig spent.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg godt. Kl. 18 var jo ikke akkurat sent. Om det blir hver dag så forstår jeg at det blir plagsom, men jeg regner med at du ikke kjører hardt hver dag...?

Ikke alle som har muligheten selvsagt, men jeg gledet meg stort til den dagen jeg fikk mine egne 4 vegger. Deilig å slippe å tenke på andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei, det er absolutt ikke hver dag og er det perioder jeg ser film ofte, så er det ikke filmer som krever høy lyd, eller filmer med buldrer often.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å benytte et par hodetelefoner av god kvalitet på kvelden når du ser film...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefoner er ikke en fullgod erstatter for ett bra surround anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke for min del hvert fall. Og jeg tror jeg deler den meningen med en del her inne, for å være forsiktig

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefoner kan ikke sammenliknes med høyttalere, er en så mye større opplevelse og bruke høytalere i stedenfor.

Og spessielt om du ser film med venner osv så er det bedre og bruke høyttalere en hodetelefoner.

Har selv en nabo i et rekekhus (to hus) som klager en del.
    Han bor alene i sin kjeller på nabohuset, har to soverom og skal selvsagt sove i det rommet som er aller nermest vårt hus.
    Spiller ikke steinhøyt på natten/sent på kvelden) foruten film av og til (ikke veldig ofte jeg ser film).
    Men at jeg skrur opp musikken min midt på dagen og at han kanskje aner litt viberasjer i sin leilighet syns jeg han bør tåle.

Hadde det vert meg som hadde bod ved siden av en nabo som spilte slik jeg hørte det hade jeg heller bare skrudd opp min musikk såpass at jeg ikke hørte hanns.

Sitat Opprinnelig postet av andersj
    du kan jo bruke å bo kollektivt faktisk betyr at de må tåle at naboen lever under seg. Du må leve med at de tramper når de går.. da kan du jo ta det opp med de.. om ikke de kan lydisolere da de forstyrrer deg i tidsrommet som er satt til fred og ro. 22-07? Reglene er til for å bøyes..

Dette er ikke Lover det er regler. Jeg har selv bodd i blokk i snart 10 år. bor i første etasje.. Jeg gir blanke i om naboen min sitter i stua si og hører det skrangler i glassene sine på kjøkkenet. men jeg forholder meg til regelverket.. noe jeg minner de på når de prøver å klage. ut over dette har de ingenting på min dør å gjøre... Dette er noe jeg har gitt styret i borettslaget beskjed om også når de har prøvd å tie meg.

Til tross for dette så har jeg et meget godt forhold til Naboene mine.. rett og slett fordi jeg er klar på alle regler.. og forholder meg til det slik de er skrevet.
    Noen linker til lover som tilsier dette?
    Hadde vert greit og hatt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var enkelt å greit å bruke hodetelefoner sent på kvelden som et alternativ til å spille høyt og sitte å tenke mer på om naboene irriterer seg enn å følge med på filmen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ulovlig sent på kvelden må jeg bare godta at naboen klager, selv om jeg ikke spiller så sent. Men er det 18-21 er det uaktuelt å sette på hodetelefoner. Fikk klage igjen søndag. Klokken var riktig nok 21 og de hadde vært borte hele helgen, så jeg godtok den. Hadde hatt hele helgen på meg til å spille høyt, noe jeg også gjorde MEN, jeg så på..Cars, blu-ray Hvor ofte dundrer det egentlig?!
    Tenk når Transformers 2 kommer ut.. skal gi en advarsel først, for å være snill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven i *******!!!!!

Nå er klokka 20:26 og for 10 minutter siden klager naboen oppe, IGJEN!! Jeg bruker å ha på -15, men denne gangen hadde jeg på -25 og bassen var nedjustert. Likevel presterer den forpulte naboen å klage!! Jeg synes det er litt vanskelig å "sette ned foten". Ser jo tross alt dama og mannen relativt ofte.
    Men **** heller..det må da være lov å høre på litt musikk. Så får pinglene tåle at det dirrer litt av og til i løpete av 2 timer..

Kjenner jeg blir så eitrende FORBANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nei, men hvis jeg skal gjette, tipper jeg rundt 70-80 når det buldrer. Det er hvertfall lavere enn andre ganger de klager. Hva er støynivået på kino?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har medfølelse..
    Må si jeg er heldig, jeg leier under en eldre mann med nedsatt hørsel og høreapparat. Spiller stadig relativt høy musikk, uten at jeg noengang har fått klager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stygt redd for at jeg sier i fra neste gang..

Der jeg bodde før fikk jeg spille høyt. De visste det bare var midlertidig. Nå skal jeg skaffe meg dB-måler(når Lsound får inn) og en gang for alle finne ut om jeg faktisk spiller for høyt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lukke opp døra når de klager, om du blir konfrontert med hvorfor du ikke gjorde dette, bare si du satt på do.
    Fra spøk til alvor, jeg selv bor i borettslag, 40 leiligheter i blokk, noen har piano, noen går med tresko (!), at jeg ser film med 80dB en gang i uken tar jeg ikke så alvorlig, har heller ikke fått noen klager, men tror det skyldes hvor ofte man spiller og ikke kansje altid hvor høyt. Men før 22-23 skal det være stille, og da kan i grunn de si hva de vil bare man holder seg innenfor det tidsrommet.

Jeg har en svs pb13 ultra forøvrig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg uansett flytte, så jeg kommer nok til å gi litt mer **** nå. Venter Rise og the silver surfer om ikke lenge og føler jeg for å se den, ja så ser jeg den

Så nå blir det leilighetsjakt hvor jeg kan få opp anlegget mitt! Og det er ikke bare, bare! Kanskje jeg må rive litt vegger for å få det til

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •