Golf4 eller A3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Golf4 eller A3?

hei hei

Jeg har nettop vert i byen for og se på bil

Jeg har sett på en audi a3 2000 110 hk tdi gått 112 tusen, bilen er mørkeblå metalic og er helt strøken uten en eneste bulk, denne må jeg gi ca 95-100 tusen for

Den andre jeg har sett på er en golf 4 1999 l110hk tdi gått 140 tusen, denne må jeg gi 75-80 for, den er mørkegrønn metalic den har en lten bulk som så si ikke er synlig ellers helt strøken

Jeg sliter med og velge så rett og slett hva ville dere valgt?

Hvilken bil tror dere jeg vil tape mest på dersom jeg skal selge den igjen om en 2-3 års tid?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å svare på. og jeg har egentlig ikke mye peiling på bilmarkedet for tiden. Hvordan er utstyrsnivået på disse?

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er A3 3-dørs eller 5-dørs? Tror 3-dørs kan bli vanskeligere å selge igjen. Ser også at 3-dørs ligger en del lavere i pris enn 5-dørs.

Men hvorfor diesel??? VW konsernet har jo først nå, i 2009, forstått at common-rail er veien og gå. Høyere årsavgift og høyere drivstoffpris også.

Jeg tror du vil få mye for pengene om du heller kjøper bensin. 1,8 literen med 125 hester kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at A3 i dette tilfellet er en bedre bil.
    Men, når det er sagt så har det veldig mye å si hvordan disse bilene er vedlikeholdt. Om den ene har byttet slitte foringer og annet i understell så merker man det fort.
    Prøvekjør begge to, så merker du fort hvilken du vil ha. Det er voldsomme sprik på biler som er 10 år gamle (og eldre for den saks skyld), alt avhengig av vedlikehold.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt A3 200 mod med 1,8 t (180 hk'rn)
    Hadde jeg den gangen hatt mulighet til og kjøpe med diesel hadde det blitt det. 1,8t motoren synes jeg er noe treg. 1,9 tdi motoren er skuddsikker.

Kjøp A3'n du, den er ett år nyere, strøken i lakk og karosseri, samt gått 35000 kortere.

Jeg råder deg til å ta deg god tid med bilkjøpet. Bruk NAF test. Det er altid kjøpers marked, spesielt hvis du ikke har en innbyttebil.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Har selv hatt A3 200 mod med 1,8 t (180 hk'rn)
    Hadde jeg den gangen hatt mulighet til og kjøpe med diesel hadde det blitt det. 1,8t motoren synes jeg er noe treg. 1,9 tdi motoren er skuddsikker.

Kjøp A3'n du, den er ett år nyere, strøken i lakk og karosseri, samt gått 35000 kortere.

Jeg råder deg til å ta deg god tid med bilkjøpet. Bruk NAF test. Det er altid kjøpers marked, spesielt hvis du ikke har en innbyttebil.
    Golfen er dessvere solgt nå

Men audi a3e er dessvere kun en 3dørt modell, men jeg må si jeg syns at audien var hakket vassere når det gjelder kjøre egenskaper

Utstyrsnivået var det ikke så mye å si på, den har det vanlige som varmesete osv men uheldigvis et elendigt stereoanlegg:P hehe

Men jeg er litt usikker om jeg tør og ta meg råd til den:s Da ryker hele høg rente kontoen min og jeg har ikke råd til hverken nye felger eller stereoanlegg før sommerstid:P

Jeg har bestemt meg helt for diesel motor, for det først og fremst bruker mindre og er billigere i drift, samt har jeg mulighet til og chipe bilen dersom jeg skulle ønske litt mere hester, jeg syns også diesel motorer er mer behaglig og kjøre og man slipper og gire ned hele tiden

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det i boks, jeg har fått a3en

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, da er det bare å slenge opp et par bilder.

Legger ved et par av min gamle

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Alltid stas med ny bil

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Er det foresten noen som hvet hvor store orginal høyttalerene er freme? man ser ikke høyttalerene da det er under et litt spesielt deksel

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Takk takk

Er det foresten noen som hvet hvor store orginal høyttalerene er freme? man ser ikke høyttalerene da det er under et litt spesielt deksel
    Dette vet de fleste seriøse aktører som selger utstyr for etter montering/ oppgradering.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Dette vet de fleste seriøse aktører som selger utstyr for etter montering/ oppgradering.
    Jeg fant ut at de kun var 5 1/2 men jeg har funnet noen overganger til 6 1/2 til 1600 kroner

http://www.transmedia.no/

Men hva sier dere burde jeg heller legge litt mer i et 5 1/2 frontsett eller kjøpe disse overgangene og kjøpe et rimligere 6 1/2?

Men uansett det blir ikke bilstereo nå med det første er rimlig blakk for øyeblikket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •