U2 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66

Tråd: U2

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syntes U2 var meget bra før, U2 yndlings plata mi er The Joshua Tree.
    I den senere tiden derimot, så begynner jeg å skjønne mer de som missliker U2. F.eks lyden fra Zooropa utgivelsen er i mine ører noe over mikset støy, og synes det er langt mellom hørbare sanger på de nyere utgivelsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En negativ side med at U2 er populære, er at det for meg nærmest virker umulig å få tak i konsertbilletter hver gang de legger ut billetter for salg til en av konsertene jeg vil gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Nok om det, nå skal jeg nok en gang høre på live versjonen av Mysterious Ways fra Slane Castle conserten. DE siste 2-3 minuttene av den låta er for meg det absolutte høydepunktet i hva som kalles musikk på denne jord
    Ååå, den versjonen god. Nå skal jeg også sette på den videoen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk dreier seg stor sett om smak, som noen liker brunost mens andre ikke liker brunost. Noen liker U2, andre ikke.

Noen musikere har stort talent, dvs vokalister som treffer toner, og musikere som har eksepsjonelle ferdigheter på instrumenter. Det finnes også musikere som har knøttsmå musikalske ferdigheter, og disse finnes det mange av innen populærmusikksjangeren.

Innen rap, techno og listepop finnes det uvanlig lite musikalsk talent, da de fleste artister er "verktøy" musikkindustrien bruker for å ause inn penger. Musikkindustrien eier radiostasjoner og tv-kanaler, og de som vil ha musikken sin fremført, må betale. Vi forbrukere bestemmer i liten grad hvilken musikk vi hører på, om vi ikke slår av dritten og begynner å lete i musikkjungelen.

Se bare på antall coverlåter av gamle hits. Folk gjør hva som helst for å grafse til seg penger, og det tjener seg rike og blir berømte takket være andres talent og arbeid. Det er med andre ord for mange i musikerbransjen uten yrkesstolthet (f.eks halleluja-kameratene). Ved å bedrive musikeryrket på dette viset, så trekker man ned kunsteryrket i søla. Jeg vil ha kunst (musikk) fra de med talent som elsker å drive med musikk, og ikke wannabe-kjendiser som tiltrekkes av penger og berømmelse, som f.eks deltakere i IDOL og x-factor. Men siden det er så mange ukritiske "forbrukere" av musikk, så er dette en håløs drøm!

Det er vanlig å bruke sex for å selge musikk, da dette gjøres i musikkvideoer, da artister som ikke er talentfulle nok, må spille på sex i stedet for musikk. I tillegg utnytter man selvfølgelig at f.eks mannfolk tenker med "junior".

Rappere er de aller mest talentløse, da de enkle og lite avanserte samlinger av akkorder, toner og rytmene de fremfører og komponerer knapt kan kalles "musikk".

Om man liker U2 eller ikke, så har jeg langt større respekt for rockeband (som f.eks U2) som har jobbet seg fremover og til topps, enn umusikalske og talentløse tapere som fremfører talentløse toner, der de spyr ut misnøye mot alt og alle, ELLER spiller på sex, biler, smykker, narkotika og forherliger gangsterkultur. Gutta i U2 kan spille gitar, trommer og bass, og Bono kan faktisk synge, og de komponerer selv. Altså ikke noe parasitt-virksomhet a`la Jan Fredrik Karlsen der i gården...

Dersom folk i større grad hadde spilt instrumenter eller sunget selv, så ville de blitt langt mer kritisk til søppelet som florerer i lydbølge-mediene.

Men men, jeg skal ikke "straffe" de som er musikalske underutviklet, for har man lav musikalsk intelligens, så kan man vel ikke så mye for det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Musikk dreier seg stor sett om smak, som noen liker brunost mens andre ikke liker brunost. Noen liker U2, andre ikke.

Noen musikere har stort talent, dvs vokalister som treffer toner, og musikere som har eksepsjonelle ferdigheter på instrumenter. Det finnes også musikere som har knøttsmå musikalske ferdigheter, og disse finnes det mange av innen populærmusikksjangeren.

Innen rap, techno og listepop finnes det uvanlig lite musikalsk talent, da de fleste artister er "verktøy" musikkindustrien bruker for å ause inn penger. Musikkindustrien eier radiostasjoner og tv-kanaler, og de som vil ha musikken sin fremført, må betale. Vi forbrukere bestemmer i liten grad hvilken musikk vi hører på, om vi ikke slår av dritten og begynner å lete i musikkjungelen.

Se bare på antall coverlåter av gamle hits. Folk gjør hva som helst for å grafse til seg penger, og det tjener seg rike og blir berømte takket være andres talent og arbeid. Det er med andre ord for mange i musikerbransjen uten yrkesstolthet (f.eks halleluja-kameratene). Ved å bedrive musikeryrket på dette viset, så trekker man ned kunsteryrket i søla. Jeg vil ha kunst (musikk) fra de med talent som elsker å drive med musikk, og ikke wannabe-kjendiser som tiltrekkes av penger og berømmelse, som f.eks deltakere i IDOL og x-factor. Men siden det er så mange ukritiske "forbrukere" av musikk, så er dette en håløs drøm!

Det er vanlig å bruke sex for å selge musikk, da dette gjøres i musikkvideoer, da artister som ikke er talentfulle nok, må spille på sex i stedet for musikk. I tillegg utnytter man selvfølgelig at f.eks mannfolk tenker med "junior".

Rappere er de aller mest talentløse, da de enkle og lite avanserte samlinger av akkorder, toner og rytmene de fremfører og komponerer knapt kan kalles "musikk".

Om man liker U2 eller ikke, så har jeg langt større respekt for rockeband (som f.eks U2) som har jobbet seg fremover og til topps, enn umusikalske og talentløse tapere som fremfører talentløse toner, der de spyr ut misnøye mot alt og alle, ELLER spiller på sex, biler, smykker, narkotika og forherliger gangsterkultur. Gutta i U2 kan spille gitar, trommer og bass, og Bono kan faktisk synge, og de komponerer selv. Altså ikke noe parasitt-virksomhet a`la Jan Fredrik Karlsen der i gården...

Dersom folk i større grad hadde spilt instrumenter eller sunget selv, så ville de blitt langt mer kritisk til søppelet som florerer i lydbølge-mediene.

Men men, jeg skal ikke "straffe" de som er musikalske underutviklet, for har man lav musikalsk intelligens, så kan man vel ikke så mye for det...
    Der traff du en tykk og lang spiker og med ett slag kjørte den langt inn i treverket.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel langt på vei enig med det du angir med musikksmak og musikk brangsjen generellt, men liker ikke helt din ovenfra og ned holdning med det du angir med musikalitet, musikalsk intelligens, egene ferdigheter med sang og musikk instrumenter og "retten" til å synes noe om musikken.

Blir ikke det som å sammenligne med at noen ikke kan synes noe om at en bok er godt skrevet eller ikke, hvis personen ikke er en velykket og flink forfatter selv?

Når det gjelder U2, så er jeg enig med deg i at de er nyskapende og pionerer på mange områder og dyktige musikkere som ikke er "parasitt"(er) i brangsjen som mange andre.

Det jeg missliker er at U2 kanskje blitt litt vel "tekniske" på en del studio utgivelser av sanger som som er vanskelig å få gjenskapt live og vise versa. og i mine ører nettop begynner å høres ut som mye av det andre som mindre "begavede" artister fremfører.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man være arkitekt for å sette pris på et flott bygg, ellers være vinkjenner for å like en god vin?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at mange reagerer på min holdning "ovenfra og ned", men det er som alt annet man diskuterer. Dersom noen uttaler seg om noe de ikke har greie på, så må de regne med å få beskjed. F.eks vil jeg heller høre en metrologs oppfating av været enn hvermansens, og jeg tar heller imot vinråd fra en vinkjenner enn en rølpete og alkoholisert voldelig slampete slaur.

Nå er ikke U2 perfekte, det finnes mange som er langt dyktigere i spilling, og Bono & co. er nok svært glade i penger. Likevel er jeg svært nyskjerrig hvilken musikk U2-haterne liker.

Til sist; en arkitekt eller en annen bygningsarbeider vil nok være i bedre stand til å vurdere hva som er et flott bygg, enn vanlige mennesker (Det kommer jo også an på betydningen av "flott"). Med andre ord vet fagfolk som oftest best. Men vanlige mennesker kan selvføgelig sette like stor pris på hvilket som helst bygg som arkitekter.

Vanlige mennesker kan nok sette like stor pris på musikk som musikere, men det blir latterlig når mannen i gata uten spesiell kjenneskap til musikk lirer av seg lange tirader om nettop musikk. Det blir jo det samme som om nybegynnere innen AV skal begynne å belære alle om høytalere og recievere her på forumet. Skjønner man ikke sin egen begrensning, så er man helt dust... :-D

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel er jeg svært nyskjerrig hvilken musikk U2-haterne liker.
    Alt som ikke er U2... Samtidig må jeg også inrømme at jeg ikke har videre sans for moderne komers pop/rap/metal. Irriterer meg ofte over musikken på radio men så kommer jeg på at jeg ikke er en 13 år gammel jente.

For øyeblikket går det mye i Ska her i heimen har også fått Beatles boksen i hus og har hørt en del på den i det siste, men er ikke veldig fan av Beatles.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg irriterer meg også over musikk på radio, da jeg sjelden liker det de spiller, og da det er for mye mas og dårlig lydkvalitet.

Men hvis du sammenligner U2 med f.eks Scooter eller P.Diddy, hva er verst? du liker vel ikke Bono (som mange mener er en hykler)?

Jeg liker gamle U2 langt bedre enn det nye, som etter min mening er mainstream-aktig og ensformig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart U2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å tvile på at du ikke er en 13 år gammel jente

Poenget med avforum er vel å utveksle kunnskap, og bli mer opplyst og hjelpe andre innen AV. Men kanskje du synes det er bedre å kommer med utsagn som:
    - "Man United ruler, Liverpool suger", "Hund er dum, hest er best" eller "I love Pepsi, and I hate Coca Cola"...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender jeg tviler selv..

Men ja U2 irriterer meg faktisk mer enn scooter og p.diddy. Hvorfor vet jeg ikke...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige mennesker kan nok sette like stor pris på musikk som musikere, men det blir latterlig når mannen i gata uten spesiell kjenneskap til musikk lirer av seg lange tirader om nettop musikk. Det blir jo det samme som om nybegynnere innen AV skal begynne å belære alle om høytalere og recievere her på forumet. Skjønner man ikke sin egen begrensning, så er man helt dust... :-D
    Nå er vel musikk et urspråk som setter følelsene i sving på selv de enkleste og minst "høyutdannede" musikkerene av oss. Bare tenk på hvordan musikk påvirker atmosfæren og stemningen i film sammenheng.

Ellers når det gjelder musikkere, så synes jeg det mange ganger er fasinerende hva slags simple hifi anlegg mange av disse benytter selv.
    En annen ting er det vel også at mange i musikk brangsjen har en litt "overtrent" hørsel og kanskje til og med tinnitus problemer osv. Er derfor ikke sikker på om jeg bare er enig i din tolkning av kvalifikkasjoner og musikk bedømmelse.

Ellers så er det vel mye av det vi diskuterer her rundt U2 også knyttet til hele den kreative prosessen fra musikker i studio/sene, opptak, miksing etc. til lyden fremstår i lytterommet. Er ikke så sikker på at alle musikkere er like kvalifisert til å forstå en avforumers ønsker om lydkvaliteten i sweet spot, for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hah !

ok. grunnen til at jeg hater u2 (og coldplay for den saks skyld også).
    først og fremts for at de er så jævelig kjente for omtrent ingenting. de har absolutt INGEN gode sanger og det irriterer meg. bono har en helt kjempekjedelig stemme som det svir i ørene av å høre på. det går sååå tregt og hadde de ennå hatt noen fine sanger kunne det muligens ha funket (tviler fortsatt veldig), men neeh.. det har de ikke. trist..
    jeg har sans for metal og rock (skikkelig rock) elsker blant annet black sabbath, acdc, deep purple, bad company, van halen osvosv.
    uansett ! følelesen av å høre på u2 er som å bli gravlagt levende.. klaustrofobisk og torturerende..:cry:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plellebelle
    først og fremts for at de er så jævelig kjente for omtrent ingenting. de har absolutt INGEN gode sanger og det irriterer meg. bono har en helt kjempekjedelig stemme som det svir i ørene av å høre på. det går sååå tregt og hadde de ennå hatt noen fine sanger kunne det muligens ha funket (tviler fortsatt veldig), men neeh.. det har de ikke. trist..
    jeg har sans for metal og rock (skikkelig rock) elsker blant annet black sabbath, acdc, deep purple, bad company, van halen osvosv.
    uansett ! følelesen av å høre på u2 er som å bli gravlagt levende.. klaustrofobisk og torturerende..:cry:

:shock:
    fint med forskjellig musikk smak, men du sier vel i ditt inlegg egentlig at Brian Johnson i ACDC har bedre sangstemme enn Bono.... Har også sansen for ACDC, men må inrømme at "sangstemmen" til Brian Johnson svir mer i ørene mine....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker musikk med mer trøkk og liv enn gjennomsnittet:-D Du hater altså u2 og coldplay fordi du mener de får mer enn de fortjener. Det er vel omtrent det samme som jeg ikke roper hurra når jeg hører f.eks (c)rap. Men saken er at u2 og coldplay lager musikken sin selv (som sabbath, van halen osv som du liker), og de begynte i det små. De er ikke resultatet av finansfolk som ønsker å tjene penger, selv om de såklart tjener masse i dag.

Bare det fremføre sin egen musikk, er noe jeg mener gjør at man fortjener respekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare tull! Kjente for ingenting? U2 er kjente for mange sanger/låter/hits, de er først og fremst kjent for musikken de produserer (produserer i denne sammenheng = lager, skriver, spiller inn sanger/låter/hva-du-måtte-kalle-det).

Å påstå noe annet er latterlig. Rett og slett! Du kan mene hva du vil om bandet, men de har skapt musikk, og har vært med å forme (pop)musikk som vi kjenner den i dag.

Hva angår f.eks. Bono som person, hva angår hans engasjement som miljøventusiatst, osv., kan du mene hva du ønsker å mene. Men å påstå at U2 ikke har skapt musikk, det er rimelig latterlig i mine øyne...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har hørt mye musikk og har et visst sammenligningsgrunnlag er det ikke spesielt vanskelig å høre at U2 ikke er de genuine musikk-oraklene som deres status tilsier. At de har hørt på/påvirket av Modern Talking er ikke vanskelig å høre, selv gjennom det umusikalske gnålet U2 presterer til tider.

Urytmisk og umelodiøs - å kalle U2 rock er et hån mot rocken. Bono er en dyktig forretningsmann, det skal han ha. En bekjent av meg er en middelmådig kunstner, men blir allikevel hyllet av massene. Hvorfor? Fordi han trekker med seg kjendiser på visninger, under påskudd av at inntekter eller kreditering går til kreftsaken eller lignende. Det er ikke en kjendis i verden som av frykt for sin egen posisjon ikke deltar på slikt.

Grandiosa er matvaren som glatt inntar plassen som norges nasjonalrett. Hvorfor? Fordi den er enkel og lett og like. Cola bedre enn en god New World rødvin? Enkel å like. Moccamaster-kaffe bra? Enkel å like. De Nye Gitarkameratenes versjon av Halleluja bra? Enkel å like (selv om ingen egentlig skjønner hva innholdet og budskapet består av ...)

Slik er det med U2 også - enkel musikk som ikke krever stort av lytteren, kanskje bortsett fra at vedkommende bør ha en anelse dårlig hørsel for å takle de fuzz-befengte barnehage-riffene. Man trenger ikke være bekymret for å havne i en musikkdiskusjon hvis man bare liker U2 - de gjør jo så mye bra, og Bono gjør så mye godt her i verden.

Jeg spyr av U2. De som mener U2 lager bra musikk har like høy stjerne hos meg som de som mener Metallicas "Black"-album er det beste albumet deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehh..

blah.. nå kommer jeg med min egen påstand her. jeg missliker musikken til u2. er det veldig vanskelig å forstå ? sikkert for noen her på forumet (hinthint*). at man lager musikken selv betyr ikke at den er best. for meg har det absolutt ingenting i det hele tatt med sangene å gjøre. er musikken bra er jeg fornøyd, men suger den.. som u2, blir jeg skuffa.
    når det er sagt skjønner jeg ikke (fortsatt mitt synspunkt) hvorfor u2 har den berømmelsen de har. jeg syntes de har kjempekjedelig musikk. jeg blir deprimert av å høre på dem. og nei, det er ikke noe jeg gjør frivillig. de spilles hele tida på radioen.. noe som gjør meg trist. hadde de bare kunne bytta ut skiten med - la oss si - brian johnsons "raspete" stemme ville det spart meg for torturen. acdc har trøkk!:twisted: men hei! dette er min smak.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •