Noen som følger med på rettsaken mot Pirat Bay?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som følger med på rettsaken mot Pirat Bay?

Skal bli spennende å se hva som skjer.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rune Bakke
    Guest

Men hva mener vi, som hifi og musikk elskere/likere da?

Jeg må innrømme å ha brukt Piratebay, men kan ikke forsvare det med gode argumenter.

Men fy pokker for en fin måte å få seg mye og bra musikk på! Har begynt å høre MYE på musikk etter at jeg begynte med MP3/FLAC.

Men finnes det egentlig noen gode argumenter for at de skal få fortsette?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Men finnes det egentlig noen gode argumenter for at de skal få fortsette?
    Egentlig ikke. Leste et stykke i Finansavisen i dag og i følge en jusproffesor som uttalte seg der lå dem virkelig tynt an....

Jeg håper dem stenger siden eller fjerner alt som har med opphavsbeksyttet materiale. Uansett kommer dem til å få helt status av alle som er så kjiipe at dem ikke vil betale for seg. Litt av noen helter :???:

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg håper dem stenger siden eller fjerner alt som har med opphavsbeksyttet materiale. Uansett kommer dem til å få helt status av alle som er så kjiipe at dem ikke vil betale for seg. Litt av noen helter :???:
    Jeg er helt enig. Selv om jeg selv har lastet ned og synes dette er genialt enkelt, så er det ikke lovlig og ikke bra for samfunnet!

Det vil ende med at ingen lager noe mer! For ingen kan tjene penger på det...
    Det vil bli produsert "lett" underholdning som alle vil ha og for de som ikke laster ned. Det er der pengene vil ligge om nedlastingen fortsetter...

Så for oss med litt sær hobby og tidvis sær musikk smak, så vil det kanskje ikke gå så bra om dette fortsetter? Eller?

Har lest noen debatter nå og det er utrolig dårlige arumenter som blir lagt til grunn for å fortsette nedlasitingen.
    - Frihet
    - Menneskerett
    - Folk kjøper mere nå som man kan laste ned
    - Loven burde ikke vært der...

Hva har dette med frihet å gjøre?
    Sist jeg sjekket var det ikke en menneskerett å kunne få spill, filmer, serier, lydbøker og musikk gratis? :-)
    Jeg kan ikke skjønne at folk kjøper mere ved å laste ned...den statestikken kunne jeg tenke meg å sett!
    He he, nei...loven burde ikke vært der! *ler*

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Leste et stykke i Finansavisen i dag og i følge en jusproffesor som uttalte seg der lå dem virkelig tynt an....
    Tja.. her er en jusprofessor av en annen oppfatning

Juristprofessorn om Pirate Bay:- Åklagarens bevis höll inte - Ny Teknik

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Tja.. her er en jusprofessor av en annen oppfatning

Juristprofessorn om Pirate Bay:- Åklagarens bevis höll inte - Ny Teknik
    Hun snakker vel mest om det som er trukket ut av anklagen. Det som står igjen nå, er etter min mening korrekt. Det som er trukket ut, er håpløst og tynt å anklage dem for.

Det dem bedriver med er, etter min klare mening, tilrettelegging av lovbrudd. De har tross alt et ansvar for hva siden dems benyttes til, noe dem hele tiden ikke har brydd seg. Ref svar til filmselskaper med ala "go fuck your self" ol.

Jeg håper dette er slutten på denne siden/tjenesten. Ønsker nemlig å se gode filmer og få servert gode produksjoner innen musikk i fremtiden samt profesjonelle program til datamaskinen min. Det er nemlig disse "piratene" i ferd med å bygge ned - de betales nemlig ikke for tjenestene sine.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo strålende:
    YouTube-bevis mot Pirate Bay-grunder - kultur - Dagbladet.no

Blant annet viste Danowsky til formuleringen om at Neij ville gjøre tilgjengelig så mye som mulig for så mange som mulig.

- Hva innebar denne talen, etter din oppfatning? Hvorfor holdt du den?, spurte Danowsky.

- Det var Piratbyrån (fildelernes interesseorganisasjon i Sverige) som ba meg holde en tale etter razziaen. Jeg hadde ikke skrevet den selv. Jeg er dyslektisk, og alle som kjenner meg vet at jeg ikke engang kan formulere meg så godt, svarte Neij.

- Jeg er ikke politisk eller ideologisk bevisst. Jeg husker dette bare flyktig, forklarte han, før Neijs advokat kom ham til unnsetning.

En som har dysleksi, såpass alvorlig at han selv ikke kan skrive en tale, kan da heller ikke lese den fra et ferdigskrevet manuskript.
    Og: om du holder en tale som noen andre har skrevet, er du da enig eller ikke enig i innholdet (med mindre du på forhånd sier noe slikt som: jeg refererer til xxx, men jeg er helt uenig i dette.....) ?

Er de virkelig så blåøyde disse unge TPB folkene?

I talen leser (!!!) han opp bl.a.:
    "Vi er verdens største distributør....."

Fra Caplex:
    distribuere (av lat.), fordele; dele, sende ut. — distribusjon, fordeling (især av varer, fra produsent til forhandler og videre til forbruker); transport, utkjøring. — distributiv, fordelende. — distributør, person el. bedrift som distribuerer.

Joda, dette var bedre advokatarbeid av påklagerne

Rune Bakke
    Guest

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette er jo strålende:
    YouTube-bevis mot Pirate Bay-grunder - kultur - Dagbladet.no
    [I]Blant annet viste Danowsky til formuleringen om at Neij ville gjøre tilgjengelig så mye som mulig for så mange som mulig.
    En som har dysleksi, såpass alvorlig at han selv ikke kan skrive en tale, kan da heller ikke lese den fra et ferdigskrevet manuskript.
    Og: om du holder en tale som noen andre har skrevet, er du da enig eller ikke enig i innholdet (med mindre du på forhånd sier noe slikt som: jeg refererer til xxx, men jeg er helt uenig i dette.....) ?
    Er de virkelig så blåøyde disse unge TPB folkene?
    Joda, dette var bedre advokatarbeid av påklagerne
    Nei, jeg tror ikke de er så blåøyde, men jeg tror de er har så lite respekt for andre og andres meninger at de driter i det!
    Det har noe med å vokse opp i en verden der de fleste unger blir sydd puter under armene på og der de får nesten alt de ber om.
    De er etter min mening respektløse og jeg tror denne generasjonen trenger en smekk på fingrene. Ikke bare en liten, men en seriøs en...

Og jeg laster ned fra torrenter! Det er jo genialt enkelt!
    Men kan overhodet ikke forsvare det...

Skulle alle gjøre det, så ville det blitt lite musikk, film og spill etterhvert...
    Så i tillegg til å være tyver, så er vi jaggu snyltere og!
    Ikke bra... :-(

Nei, bli kvitt dette, men da må musikkbransjen også legge seg i selen!
    De har desverre ikke fulgt med i timen. Det må legges opp til at man kan laste ned like enkelt, men kanskje med dårligere kvalitet?
    Jeg tror at man må begynne å prise etter kvalitet og hva man får med ekstra!
    Og jeg tror at CD og DVD må gjøres enda mere "fancy". Det må være bedre inlays, bedre kvalitet, mere bonus og kanskje tilogmed et minne med msuikken i flac eller MP3 (evt. AVI filer).
    Noe må ihvertfall gjøre!

Så har noen forslag til hva som kunne vært gjort annerledes?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har noen forslag til hva som kunne vært gjort annerledes?
    a) Plasser ut musikk/film automater ala minibanker - koble til din mp3 spiller/iPOD/harddisk og kjøp det du vil. Rimeligere enn CD/DVD pris, konkurransedyktige priser.
    Eller bruk eksisterende minibankautomater og deres teknologi slik mobilselskapene har gjort for påfylling av kontantkort. Bør være mulig ?

b) tilby LOSS LESS musikkfiler på nettsider til samme pris som det man i dag betaler for de komprimerte låtene på iTUNES. Gjerne med "incentive" om du velger å kjøpe hele album (slik som iTUNES har)

c) for de som ikke stiller så store krav som oss (LOSS LESS): sett ned prisen på musikkfilene hos iTUNES og andre aac/mp3 tilbydere for komprimerte filer. Lag incentives; kjøp 10 betal for 5 osv osv....

Flere forslag mottaes med takk.....

Rune Bakke
    Guest

Talking

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    a) Plasser ut musikk/film automater ala minibanker - koble til din mp3 spiller/iPOD/harddisk og kjøp det du vil. Rimeligere enn CD/DVD pris, konkurransedyktige priser.
    Eller bruk eksisterende minibankautomater og deres teknologi slik mobilselskapene har gjort for påfylling av kontantkort. Bør være mulig ?

b) tilby LOSS LESS musikkfiler på nettsider til samme pris som det man i dag betaler for de komprimerte låtene på iTUNES. Gjerne med "incentive" om du velger å kjøpe hele album (slik som iTUNES har)

c) for de som ikke stiller så store krav som oss (LOSS LESS): sett ned prisen på musikkfilene hos iTUNES og andre aac/mp3 tilbydere for komprimerte filer. Lag incentives; kjøp 10 betal for 5 osv osv....

Flere forslag mottaes med takk.....
    Yes! Dette var gode forslag!
    Burde vært sendt til plateselskapene!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort det - etter å ha lest VG's "tett på nett" med FONO's Larry Bringsjord. De svarene han gav sa meg lite.......

VG Nett - Tett på nett

Og så er det bare å sende spørsmål til "tett på nett" med TPB-Sunde:
    VG Nett - Tett på nett

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen debatter nå og det er utrolig dårlige arumenter som blir lagt til grunn for å fortsette nedlasitingen.
    - Frihet
    - Menneskerett
    - Folk kjøper mere nå som man kan laste ned
    - Loven burde ikke vært der...

Hva har dette med frihet å gjøre?
    Sist jeg sjekket var det ikke en menneskerett å kunne få spill, filmer, serier, lydbøker og musikk gratis? :-)
    Jeg kan ikke skjønne at folk kjøper mere ved å laste ned...den statestikken kunne jeg tenke meg å sett!
    He he, nei...loven burde ikke vært der! *ler*
    +1

Utrolig enig med deg her! Det er faktisk ikke slik at det er et krav å se film eller høre musikk gratis.

Tror ikke denner rettsaken vil endre mye på dagens praksis, men kanskje får det folk til å tenke over det å laste ned ulovlige filer en gang til om de faktisk blir tatt. (Dersom TPB vinner så er det jo fritt frem uansett..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •