Levering på døren - hva er egentlig det og hva koster det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 108
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Levering på døren - hva er egentlig det og hva koster det?

TollPost setter varene på fortauet utenfor der du bor! De bærer aldri!
    Hos Bring koster det fort vekk over kr. 2100,- for en lokal frakt i Oslo!
    Hva mener diverse nettbutikker egentlig med "levert på døren"?
    Når ting veier mer enn 35 kilo - hva skjer da med en levering?
    Du kan ofte betale for levert på døren, men må likevel hente selv?:twisted:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    "Levert på døren" er som oftest til inngangen på for eksempel blokka der du bor. De bærer ikke 50" opp i 8. etasje for deg.. Jeg foretrekker at de leverer på fortauet enn at jeg må kjøre ned til en eller annen godsterminal laangt unna for å hente varene selv.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått en 42" plasma "levert på døren" av posten. Da bar de den ned en trapp, opp to trapper og inn i gangen. Kan ikke klage på det.

(Men så går jo jeg rundt og smiler dagen lang. Mulig det var det som gjorde utslaget.)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Har selv fått en 42" plasma "levert på døren" av posten. Da bar de den ned en trapp, opp to trapper og inn i gangen. Kan ikke klage på det.

(Men så går jo jeg rundt og smiler dagen lang. Mulig det var det som gjorde utslaget.)
    Et smil hjelper alltid :-D
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Et smil hjelper alltid :-D
    Store pupper og blond kan ofte få en mann til å bære huset rundt og til og med montere og ta med embalasjen.
    Ja vi er det enkle kjønn ;-)

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter jo levert på døren... ikke levert innenfor døren.
    Det kjekke med å bo på bygda der alle kjenner alle er at jeg stort sett får omtrent alt jeg bestiller levert på døren uansett, selv om jeg bor under 100 meter unna butikken (som er utleveringssted).

Når bror min bestiller datadeler så havner de nesten alltid på døra mi da postbudet vet at det er jeg som skal montere det uansett (vi bor på hver vår side av veien, rett mot hverandre).

...egentlig er det litt creepy o.0
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svs pb12 plus/2 levert på døren av tollpost.
    Den er som kjent nesten 70kg med embalasje..
    Fikk hjelp til og bære den opp på romet av han som kjørte.

Fikk også 42" plasma levert på døren og fikk hjelp til og bære den inn i gangen.

Alt som er betalt på forhånd som forsterkere dvd o.l som kommer med posten blir levert på døren, og om ingen ikke er hjemme må mann hente den på postkontoret.
    På bygda får mann litt ekstra service

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bestilte kjøkkenet mitt på Ikea, veide det rundt 100Kg. Da hjalp Posten meg å bære det ned i kjelleren. Men har hørt at det er mangen som bare "setter" det på fortauet og er ferdige med saken.

Har en kompis som betalte ekstra for at de skulle levere sakene PÅ døren, men de stoppet på utsiden og sa at dette va med døren. Han måtte ringe til butikken han kjøpte tv'en av, og si at han godtok ikke den behandlingen der.

Det va litt frem og tilbake, men han fikk litt penger igjen.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte min Sony Sa-wx900, ble den sendt med Dhl, og den veier rundt 50kg.
    Og sjåføren var hyggelig nok til å hjelpe meg å bære den inn i stua for meg.
    Og den gangen bodde jeg i 4 etasje i en blokk
    Har alltid fått bære hjelp av sjåføren når det har vært snakk om store ting.
    Man må bare smile litt ekstra, så går det nok bra:-D

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Levering på døren er den første utedøren på hus/blokk. Verken Bring eller andre leverer det inn i huset. Kort forklart : Fortau. Ingen i transporten dvs Bring, Tollpost, Schenker kjører rundt med sideman. Gods blir transpotert sålangt sjåføren kommer. I enkelte tilfeller er adkomst ikke mulig er det "ditt problem".

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er jo levert på døra... men tidspunktene er verre.

Flere ganger en kommer hjem og en luring har forsøkt å levere pakken, og så må en like fordømt hente den (gjerne dagen etter ettersom postkontoret er stengt eller at de ikke har levert varen tilbake til postkontoret).

Om en ønsker levering på kvelden blir en jo sittende å vente...

Nesten helt sluttet med levering på døra, ettersom det på et vis ikke funker...

-off topic -
    Og så postmannen da.
    Fikk BoB BD box'n her i går. Luringen av en postmann hadde prøvd å stappe den ned i postkassen, men sprekken var for liten. Han lot den stå delvis nedi postkassen, men mesteparten var på utsiden.... i snøvær og for alle og enhver å nappe den med seg.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info: Tråd flyttet fra kategorien "Nye kategorier" - jeg tror ikke vi trenger en egen kategori om transport til dør...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    "Levert på døren" er som oftest til inngangen på for eksempel blokka der du bor. De bærer ikke 50" opp i 8. etasje for deg.. Jeg foretrekker at de leverer på fortauet enn at jeg må kjøre ned til en eller annen godsterminal laangt unna for å hente varene selv.
    Når du bestiller en vare på f.eks. Internet og betaler for "levert på døren", så er det Posten som kommer og virkelig leverer den på døren din i f.eks. 5. etage uten heis. Men det gjør de bare hvis varen veier under 35 kg. Det er når du trenger to mann (altså tyngre enn 35 kilo) og ønsker varen levert inn gjennom døren der du bor og kan hende pakket ut, montert opp og at de tar med seg pappen, at *******t kan begynne for noen og enn hver.....:twisted:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    En ting er jo levert på døra... men tidspunktene er verre.

Flere ganger en kommer hjem og en luring har forsøkt å levere pakken, og så må en like fordømt hente den (gjerne dagen etter ettersom postkontoret er stengt eller at de ikke har levert varen tilbake til postkontoret).

Om en ønsker levering på kvelden blir en jo sittende å vente...

Nesten helt sluttet med levering på døra, ettersom det på et vis ikke funker...

-off topic -
    Og så postmannen da.
    Fikk BoB BD box'n her i går. Luringen av en postmann hadde prøvd å stappe den ned i postkassen, men sprekken var for liten. Han lot den stå delvis nedi postkassen, men mesteparten var på utsiden.... i snøvær og for alle og enhver å nappe den med seg.
    Når du bestiller levert på døren, så skal du oppgi tlf. nummer de kan nå deg på telefonen slik at de kan AVTALE NÅR det skal leveres. DET er reglene hos Posten. Bare krev den levert på døren på nytt!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Det heter jo levert på døren... ikke levert innenfor døren.
    Det kjekke med å bo på bygda der alle kjenner alle er at jeg stort sett får omtrent alt jeg bestiller levert på døren uansett, selv om jeg bor under 100 meter unna butikken (som er utleveringssted).

Når bror min bestiller datadeler så havner de nesten alltid på døra mi da postbudet vet at det er jeg som skal montere det uansett (vi bor på hver vår side av veien, rett mot hverandre).

...egentlig er det litt creepy o.0
    På landet er normalt bud-bilen fra Posten og Postbudet samme person og samme bil.... ala Postmann Pat....
    Det betyr at både brev og pakker leveres på døren - brev i postkassa og pakker på døren. Men du må nok betale for levert på døren, ellers må du hente selv. Spør ham neste gang hva maks vekt er som han leverer på døren?
    Og hva du ev. må gjøre da hvis den er for tung for ham?

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... postman lars bærer han vettu
    Bestiller ikke frakt på døra så lenge postmann lars kjører ruta
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Levering på døren er den første utedøren på hus/blokk. Verken Bring eller andre leverer det inn i huset. Kort forklart : Fortau. Ingen i transporten dvs Bring, Tollpost, Schenker kjører rundt med sideman. Gods blir transpotert sålangt sjåføren kommer. I enkelte tilfeller er adkomst ikke mulig er det "ditt problem".
    Du tar nok feil der. Posten leverer på døren så lenge det ikke veier mer enn 35 kilo. Og da mener jeg på døren og ikke på ytterdøren i f.eks. en gård. Men du betaler jo selvsagt for det. Tollpost som reklamerer med og selv tror de leverer på døren gjør jo slett ikke det. De er ikke i nærheten av en dør engang. De stopper der bilen må stoppe og dropper det av der etter å ha påkalt mottager pr. tlf. like før ankomst så han i hvertfall kan se på (eller protestere).
    Bring derimot kan levere det på døren (med to mann), hvis det veier mer enn 35 kilo, men da må du forberede deg på en helt utrolig regning. Noen som har prøvd?:twisted:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax

Det er jo det de skal gjøre - hvis TVen veier mindre enn 35 kilo. Men veier den mer enn det, da er du i big trouble, hvis du skal få den båret inn gjennom døra. Hva gjør du da - bærer selv? Er det noen fra Posten eller Bring her inne som kan svare?

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det de skal gjøre - hvis TVen veier mindre enn 35 kilo. Men veier den mer enn det, da er du i big trouble, hvis du skal få den båret inn gjennom døra. Hva gjør du da - bærer selv? Er det noen fra Posten eller Bring her inne som kan svare?
    Jeg har også fått levert vaskemaskin. Postmannen kom alene men han hjalp villig til med å bære den inn i gangen 5 meter unna og opp 3-4 trinn. Igjen, det varierer sikkert fra humøret til den aktuelle postmannen.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bring derimot kan levere det på døren (med to mann), hvis det veier mer enn 35 kilo, men da må du forberede deg på en helt utrolig regning. Noen som har prøvd?:twisted:

Må skuffe deg der litt. Vet ikke hvor du for din info ifra , men Bring lerver til første døren UTEN sidemann. Alle biler som kjører er besatt KUN av sjåføren ikke sidemann. Til videre info så er ett firma som tar seg betalt for levering dør til dør ikke inngått avtale med Bring. Og dette gjelder privatkunder.Om du bestiller deg e vaskemaskin og jeg skal levere den blir den levert sålangt som jeg kommer. Kort forklart : skulle kjøre vaskemaskin til e privatkunde, han ville har den inn i huset men fikk den levert til ytterdøren kunden nektet å tar den imot. Vet du hva som skjer ? Den blir sendt tilbake , det går 2 dager så står samme sjåføren igjen på adressen med leveringen plassert på ytterdøren. Hvem betaler ? JA Privatkunden for 2 ganger frakt ..

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •