Levering på døren - hva er egentlig det og hva koster det? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 108
    Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    TollPost bærer ikke inn, som du selv også har sagt klart i fra om.
    Det ser vi også når vi sjekket dem på nettet - kun til grunnetasjen i bygningen står det der. Håper vi er enige her?

Men hos Siba finner jeg nedenstående for leveranser over 35 kilo (selvsagt med TollPosts velsignelse). Man later altså som om Tollpost skulle kunne bære det inn bare det avtales. Det er jo ren løgn og Tollpost vet at det lyves.

Tollpost:
    Skjer med Tollpost sine budbiler til oppgitt adresse, mellom kl. 17.00-21.00. Tollpost kjører til trappen, men bærer ikke pakken til leiligheten, med mindre annet er avtalt med Tollpost. Installasjon inkluderes ikke. Tollpost ringer deg opp før de kommer. OBS! Om pakken ikke kan leveres til oppgitt adresse, som resulterer i at pakken går i retur, debiteres 395 kr.

Dette betyr at er du ikke klar til å bære selv noen få minutter etter at de har ringt deg (ringer først når de er fremme normalt), så går det hele i retur og kr. 900,- blir til kr. 1.295,- (Du har spurt etter hvem - her er det hos Sibas).

Ja, da er vi einig om at det ikke bæres.

Men og her må jeg si ut ifra min erfaring at ringer du før du laster opp, til kunden å gir beskjed om at for eksempel du ringer ca 30min før ankomst så skulle det ikke være noe problem.

Men som det står kan du avtaler med Tollpost om bæring, men da må man betaler for ... Men enkle sjåfører hjelper deg om man spør pent, sålenge det ikke skal bæres opp i 5 etg. ( Det tar langt tid når det er noe tungt og man for ikke betalt for det.)

Du blir bare belastet om du ikke er da til avtalt tid eller nekter å tar imot varene .

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Var du tilstede når avtalen ble gått inn

Når en avtale blir gått inn, er det en selger hos avsenderen. Der blir det gjenomgått routiner hos avsenderen og transpotøren. Så går selgeren til med tilbud og forklarer hva den avtalen innebærer. Så ikke kom her å si at avsenderen ikke viste om det.
    Når du handler på Internet, så må du velge en av leveringsavtalene som tilbys av forhandleren (butikken). Hos den enkelte forhandler finner man normalt ulike måter å levere på (ekspress, dør til dør, på døren, på fortauet, til grunnetasjen, hjem, o.s.v. samt om du f.eks. er privat eller bedrift) til høyst ulike priser. Du er altså fanget av de avtalene som allerede måtte eksistere mellom butikken og transportøren (Posten, Bring, TollPost, UPS, etc.). Her er fort gjort å bli grundig lurt - som jeg har blitt - flere med samme erfaring?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er vi einig om at det ikke bæres.

Men og her må jeg si ut ifra min erfaring at ringer du før du laster opp, til kunden å gir beskjed om at for eksempel du ringer ca 30min før ankomst så skulle det ikke være noe problem.

Men som det står kan du avtaler med Tollpost om bæring, men da må man betaler for ... Men enkle sjåfører hjelper deg om man spør pent, sålenge det ikke skal bæres opp i 5 etg. ( Det tar langt tid når det er noe tungt og man for ikke betalt for det.)

Du blir bare belastet om du ikke er da til avtalt tid eller nekter å tar imot varene .
    Nei - nei - nei , nå må du bestemme deg. TollPost bærer ikke inn i leiligheter - du kan ikke avtale det med dem i det hele tatt. I beste fall kun innenfør ytterdøra i grunnetasjen der du bor - m.a.o. i inngangen for oss som ikke bor i enebolig.

Du skrev jo selv følgende:
    Men her har du e godbit fra Netthandelen.

Sitat:
    Hva innebærer Tollpost Globe-frakt?
    Frakten med Tollpost Globe innebærer at varen blir levert på dør (1. etg) Det vil si at den ikke blir båret inn i huset.

Er det lureri? Nei det er virkeligheten. Sånn var det når NorCargo hadde netthandelen og sånn er det hos Tollpost. Å har sidemann med seg hele dagen var kanslkje på 70 - 80 tallet ,men det er ikke lønnssomt mer i dag.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - nei - nei , nå må du bestemme deg. TollPost bærer ikke inn i leiligheter - du kan ikke avtale det med dem i det hele tatt. I beste fall kun innenfør ytterdøra i grunnetasjen der du bor - m.a.o. i inngangen for oss som ikke bor i enebolig.

Du skrev jo selv følgende:
    Men her har du e godbit fra Netthandelen.

Sitat:
    Frakten med Tollpost Globe innebærer at varen blir levert på dør (1. etg) Det vil si at den ikke blir båret inn i huset.

Er det lureri? Nei det er virkeligheten. Sånn var det når NorCargo hadde netthandelen og sånn er det hos Tollpost. Å har sidemann med seg hele dagen var kanslkje på 70 - 80 tallet ,men det er ikke lønnssomt mer i dag.

Du har ikke forstått noe du da
    Det du siterer meg for har du tatt fra Netthandelen og ikke Tollpost.

Ønsker du det bæret inn så KOSTER det penger. Som Tollpost fakturerer deg for. Som du må betaler fra din egen lomme.Avsenderen betaler til Døren / Ytterdøren. Utover det må du selv betaler til tranpotøren.

Sitat fra Tollpost Hjemmelevering.

"Ønsker mottaker at større/tyngre vareforsendelser (for eksempel hvite/brunevarer og møbler) skal bæres på plass ved levering, kan dette utføres med en person ekstra fra oss."

Det avsenderen har betalt for er :

"Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje og utleveres mot kvittering. Dvs mottaker må være tilstede ved levering."

Følgende videre:
    "Vi tilbyr også retur av emballasje og elektriske apparater" EDIT : Som du også må betaler for så klart.

Det er vel ikke vanskelig å forstår dette

Om du bor i blokk/ hus så er det 1 døren ( ytterdøren )

Kilde :Tollpost Hjemlevering - Tollpost Globe

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke forstått noe du da
    Det du siterer meg for har du tatt fra Netthandelen og ikke Tollpost.

Ønsker du det bæret inn så KOSTER det penger. Som Tollpost fakturerer deg for. Som du må betaler fra din egen lomme.Avsenderen betaler til Døren / Ytterdøren. Utover det må du selv betaler til tranpotøren.

Sitat fra Tollpost Hjemmelevering.

"Ønsker mottaker at større/tyngre vareforsendelser (for eksempel hvite/brunevarer og møbler) skal bæres på plass ved levering, kan dette utføres med en person ekstra fra oss."

Det avsenderen har betalt for er :

"Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje og utleveres mot kvittering. Dvs mottaker må være tilstede ved levering."

Følgende videre:
    "Vi tilbyr også retur av emballasje og elektriske apparater" EDIT : Som du også må betaler for så klart.

Det er vel ikke vanskelig å forstår dette

Om du bor i blokk/ hus så er det 1 døren ( ytterdøren )

Kilde :Tollpost Hjemlevering - Tollpost Globe
    Alle som leser dette tror jo at de bærer f.eks. møbler helt inn i leiligheten din, men det skjer jo ikke. Kun inn døra i ev. grunn-etasjen i ei blokk. Der pakker de ut o.s.v. og så er alt ansvaret ditt. Les videre i det du referer til hos TollPost, så ser du at slik er det. Sjekk også den leveringsavtalen du som mottager kan inngå og betale ekstra for hos TollPost - fortsatt kun til grunn-etasjen.......
    e-Tjenester - Tollpost Globe

Så forresten at TollPost skulle ha kr. 399,- for at du kan hente ei lita pakke fra Siba i nærmeste ICA-butikk, mens Posten leverer på døra di for kr. 139,- eller du kan hente den lille pakka på postkontoret for kr. 119,-. Snakk om å prise seg ut av markedet da.....:twisted: Ikke rart stadig flere Internet-butikker forlater TollPost og Bring.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TollPost Globe er med på lureriet

Her ser dere at Siba/TollPost informere om at TollPost leverer på Døra.
    Tollpost lever kun på fortauet eller ved grunnetasjen hvor du bor og ikke på døra som er begrepet brukt når Posten leverer på inngangsdøra di. TollPost og Siba stjeler rett og slett begrepet på døra av Posten men leverer altså ikke på døra. Derimot kan du hente varen hos nærmeste ICA- eller Bunnpris-butikk forteller di på hjemmesiden sin...???

Her ser dere hvordan ulike leveranser av en fotoramme presenteres av Siba.
    TollPost priser seg dessuten helt ut markedet ser vi jo (kr. 399,-???).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som leser dette tror jo at de bærer f.eks. møbler helt inn i leiligheten din, men det skjer jo ikke. Kun inn døra i ev. grunn-etasjen i ei blokk. Der pakker de ut o.s.v. og så er alt ansvaret ditt. Les videre i det du referer til hos TollPost, så ser du at slik er det. Sjekk også den leveringsavtalen du som mottager kan inngå og betale ekstra for hos TollPost - fortsatt kun til grunn-etasjen.......
    e-Tjenester - Tollpost Globe

Så forresten at TollPost skulle ha kr. 399,- for at du kan hente ei lita pakke fra Siba i nærmeste ICA-butikk, mens Posten leverer på døra di for kr. 139,- eller du kan hente den lille pakka på postkontoret for kr. 119,-. Snakk om å prise seg ut av markedet da.....:twisted: Ikke rart stadig flere Internet-butikker forlater TollPost og Bring.....

Hva forstår du ikke
    Les #84 Permalink igjen og igjen ...

Skal forteller deg liten hemmlighet. Jeg leste dette flere ganger som Tollpost har på sin side til min sønn som er 9år og spurte han rett ut. Og han svarte at skal man har noe lengere enn døren koster det penger. Ka forteller det meg

At du mener posten leverer til døren kommer ann på vekt .. over 35kg , Lykke til ... Bor du i dekningsområde ? Lykke til .. Til å med jeg bor utenfor dekningsområde til posten.. så det ender vel opp med å beveger seg til postkontor for å henter pakken SELV. Ser link
    Postnummersøk

Den linken er fra Posten hjem..
    På Døren-hjem fra Postkontoret - Produkter og tjenester - posten.no

At e pakke koster 399kr i forhold til posten kan være ulike grunner. Og her har du dette med dekningsområde igjen. Posten kommer ikke på døren mens Tollpost kommer til døren?? tenkt på det ?

Til døren betyr ikke inn døren .. Spurte deg tidligere om du kunne svarer.

Når du for tlf ifra transpotøren så må du spøre ikke bare forvent at ting blir gjørt av seg selv eller andre. Det er ikke sånn livet fungerer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser dere at Siba/TollPost informere om at TollPost leverer på Døra.
    Tollpost lever kun på fortauet eller ved grunnetasjen hvor du bor og ikke på døra som er begrepet brukt når Posten leverer på inngangsdøra di. TollPost og Siba stjeler rett og slett begrepet på døra av Posten men leverer altså ikke på døra. Derimot kan du hente varen hos nærmeste ICA- eller Bunnpris-butikk forteller di på hjemmesiden sin...???

Her ser dere hvordan ulike leveranser av en fotoramme presenteres av Siba.
    TollPost priser seg dessuten helt ut markedet ser vi jo (kr. 399,-???).

Kan også forklare deg at 399kr er mye for deg men ikke for transpotøren.

Posten eier alle biler selv har sjåfører som er anstatt i posten, alle som kommer i kontakt er postansatte. Tollpost eier ikke biler ( kun få ). Tollpost Sjåførene er selvstendig . Alle som enheter som transpoterer nettopp din pakke skal har e liten bit av den 399kr kaken. Du må nå innrømme at da er det ikke mye ? Tenk om alle hadde lik pris ? Selvstendige sjåfører kunne pakker sammen selge bilen å være arbeidsledig.

Jeg har drevet firma før å det er meg fa*n ett slitt for disse kr som du for inn. Så har du utgifter som diesel, avdrag, bompenger, verksted for velikehold og service. ++++ det som kommer under strekken ut i mnd er nå f**n meg ikke mye å rik blir du ikke. Er du ansatt ender dagen din kl 16 men er du selvstendig ender den sent sent på kvelden . Kontorarbeid venter på deg når du kommer hjem eter du har kjørt varer ut til kundene.

Eksempel:
    Pakken fra Bergen til Oslo. Sjåfør henter pakken . Han skal har. Terminal Bergen for sitt. Oslo Terminal for sitt. Sjåfør i oslo som kjører ut med den pakken skal har sitt. Mulig at underleverandør kommer inn i bildet også som skal har sitt. tenk over det ... er 139 kr da nok ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også forklare deg at 399kr er mye for deg men ikke for transpotøren.

Posten eier alle biler selv har sjåfører som er anstatt i posten, alle som kommer i kontakt er postansatte. Tollpost eier ikke biler ( kun få ). Tollpost Sjåførene er selvstendig . Alle som enheter som transpoterer nettopp din pakke skal har e liten bit av den 399kr kaken. Du må nå innrømme at da er det ikke mye ? Tenk om alle hadde lik pris ? Selvstendige sjåfører kunne pakker sammen selge bilen å være arbeidsledig.

Jeg har drevet firma før å det er meg fa*n ett slitt for disse kr som du for inn. Så har du utgifter som diesel, avdrag, bompenger, verksted for velikehold og service. ++++ det som kommer under strekken ut i mnd er nå f**n meg ikke mye å rik blir du ikke. Er du ansatt ender dagen din kl 16 men er du selvstendig ender den sent sent på kvelden . Kontorarbeid venter på deg når du kommer hjem eter du har kjørt varer ut til kundene.

Eksempel:
    Pakken fra Bergen til Oslo. Sjåfør henter pakken . Han skal har. Terminal Bergen for sitt. Oslo Terminal for sitt. Sjåfør i oslo som kjører ut med den pakken skal har sitt. Mulig at underleverandør kommer inn i bildet også som skal har sitt. tenk over det ... er 139 kr da nok ?
    Hvis det virkelig fungerer på den måten, så har jo ikke Tollpost livets rett - slik jeg også har påstått tidligere. Det blir alt for mange ulike sugerør ned i samme flaska (kunden) og bare organiseringen av et slikt apparat "for å dele byttet" må jo koste enormt. Ikke rart prisene må øke hele tiden. Men slike "Troll" sprekker jo når sola skinner på dem. Jeg vil være en slik sol.
    Verken Bring med sine fantasi-priser eller Tollpost med sine på døren leveranser har livets rett. De er egnetlig forlengst utkonkurrert av mindre, effektive og rimlige transportfirmaer - i hvertfall her i Oslo. Selv Elkjøp og Expert har sine egne ser jeg....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det virkelig fungerer på den måten, så har jo ikke Tollpost livets rett - slik jeg også har påstått tidligere. Det blir alt for mange ulike sugerør ned i samme flaska (kunden) og bare organiseringen av et slikt apparat "for å dele byttet" må jo koste enormt. Ikke rart prisene må øke hele tiden. Men slike "Troll" sprekker jo når sola skinner på dem. Jeg vil være en slik sol.
    Verken Bring med sine fantasi-priser eller Tollpost med sine på døren leveranser har livets rett. De er egnetlig forlengst utkonkurrert av mindre, effektive og rimlige transportfirmaer - i hvertfall her i Oslo. Selv Elkjøp og Expert har sine egne ser jeg....

Som jeg skrev til deg tidligere da må du kutte ut Tollpost,Poste, Bring og resten av transporten. Livet går videre uten deg også. Men husk at store aktører overlever det små i lengen. Den avtalen du har med Bring på 750kr er latterlig billig. Men for all del finner du noe som er billigere så gjør det...

Gir deg hint , posten har slukt alle små til store og flere kommer stadig vekk til. Så om du finner deg en som du meiner er grei så blir den sikkert snart grønn

Ja her i Bergen har du da samme, men disse små dekker ikke norge...

Vill du har noe bært Fliser og dass på flere hundre kilo ring neste gang flyttemannen i gata eller til enn som kommer fra ugabygaland som gjør det gratis for deg.

Uansett ka det er har du noe å klage på , enten er det transporten , sjåføren , prisen... alle er slemme uansett...

Forresten så har du bevis (linker) som beviser at du blir lurt og disse transpotørene begår bedrageri må du komme med litt mer bevis. Ikke sitt bak din pc skjerm og klag kom deg ut å gjør noe med da.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at det går ann !!

Her sitter du å sutrer å klager men i en annen tråd kommer du men den kommentar.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-plasma-6.html

Tollpost-mannen bærer aldri - det er min erfaring. Du trenger hjelp av 3 sterke mann til, ellers blir nok TV'n din stående ute.

Jaja, lurer hvem som betaler disse 3 stakkars mannfolk om disse hadde vært fra Tollpost ...

Tror nok den kommentar snakker for seg selv. Her tenker jeg sammtidig også på din dass på 100kg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shhhHhh

lets agree to disagree

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at det går ann !!

Her sitter du å sutrer å klager men i en annen tråd kommer du men den kommentar.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-plasma-6.html

Jaja, lurer hvem som betaler disse 3 stakkars mannfolk om disse hadde vært fra Tollpost ...

Tror nok den kommentar snakker for seg selv. Her tenker jeg sammtidig også på din dass på 100kg.
    Dette var min kommentar om en leveranse av Tollpost hvor naboen dukket opp for å hjelpe å bære. Da stakk nemlig Tollpost-mannen som jeg tidligere hadde skrevet at faktisk ville skje (som med min dass):
    Ja, som jeg sa - Tollpostmannen forsvant nok så fort som f....

Tollpost har rett og slett stjålet uttrykket levere på døren av Posten, men de setter varen bare på fortauet og reiser sin vei (som med min dass).
    Kan det virkelig misforstås hva jeg mener om Tollpost?????

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var min kommentar om en leveranse av Tollpost hvor naboen dukket opp for å hjelpe å bære. Da stakk nemlig Tollpost-mannen som jeg tidligere hadde skrevet at faktisk ville skje (som med min dass):
    Ja, som jeg sa - Tollpostmannen forsvant nok så fort som f....

Tollpost har rett og slett stjålet uttrykket levere på døren av Posten, men de setter varen bare på fortauet og reiser sin vei (som med min dass).
    Kan det virkelig misforstås hva jeg mener om Tollpost?????

Nei, ka du syns, det er vel ikke vanskelig å skjønner.. Men du skriver i den andre tråden at for den TVn trenger man 3 menn til for å bære TVn inn som har en vekt på ca100kilo.

Hvis du trenger 3 mann til den TVn, kor mange må du har til din dass??

Hvis svaret ditt er 3 menn , hvem betaler om disse skal være fra Tollpost ?? er det ikke bedre å ringe til venner eller naboen å bær om hjelp? Mye kan man planlegge på forhånd...

Som jeg skrev tidligere : På Døren er ikke inn døren.. Sjåføren plasserer dette sålangt man kommer.
    At du står igjen med ett dass på 100kg er litt dumt, men mye av det også din feil da du kunne sjekket dette ut på forhånd med å hente deg info.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ka du syns, det er vel ikke vanskelig å skjønner.. Men du skriver i den andre tråden at for den TVn trenger man 3 menn til for å bære TVn inn som har en vekt på ca100kilo.

Hvis du trenger 3 mann til den TVn, kor mange må du har til din dass??

Hvis svaret ditt er 3 menn , hvem betaler om disse skal være fra Tollpost ?? er det ikke bedre å ringe til venner eller naboen å bær om hjelp? Mye kan man planlegge på forhånd...

Som jeg skrev tidligere : På Døren er ikke inn døren.. Sjåføren plasserer dette sålangt man kommer.
    At du står igjen med ett dass på 100kg er litt dumt, men mye av det også din feil da du kunne sjekket dette ut på forhånd med å hente deg info.
    Det er jo det som er problemet med Tollpost. Du må finne ut hva nettopp de mener med på døra. Når andre (f.eks. Posten) bærer inn gjennom døra til leiligheten din, så setter Tollpost varene på fortauet - og kaller det også levert på døra. Du blir altså rundlurt av dem, som jeg ble med dassen min. Derfor forteller jeg om Tollpost-lureriet til andre her.......:twisted:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det som er problemet med Tollpost. Du må finne ut hva nettopp de mener med på døra. Når andre (f.eks. Posten) bærer inn gjennom døra til leiligheten din, så setter Tollpost varene på fortauet - og kaller det også levert på døra. Du blir altså rundlurt av dem, som jeg ble med dassen min. Derfor forteller jeg om Tollpost-lureriet til andre her.......:twisted:

Neste gang du bestiller noe som er langt over grensen til vekten velger du Posten som Transportør.
    Så skal du ser om det blir bært inn eller til døren (5etg). Men husk vekten ( Eks: dass ca 100kg eller Tv på ca grovt 90kg)

Privatleveringer blir alltid oppringt og da for man info. Til å med da kan du spører. Men nei du vil, vil, vil, vil.... ikke høre etter.

Som hun nyla1 skrev til deg tidligere ...
    Sitat Opprinnelig postet av nylla1
    Jeg skjønner veldig godt at dette ikke er sånt som mannen i gata bare vet, men må da selv ta ansvar for å sjekke opp.
    Du skrev tidligere at sjåføren begynte å ler, ka ellers skulle han gjort??
    [QUOTE=humblen]
    Du må tro jeg lurte da jeg sto med en kjempe-dass på fortauet utenfor der jeg bor. Leveres på døra var reklamen. Fyren fra Tollpost bare lo og kjørte.

Handler du i en forretning, så er det ikke noe problem med frakten. Men handler du på Internet, så blir du lurt trill rundt før du vet ordet av det. QUOTE]

Når du handler på nett står det alltid hvordan det leveres.

Her ett eksempel fra Netthandelen

Dette gjelder så lenge ingenting annet er spesifisert.
    Spørsmål angående dette? Kontakt support på "Min side"

Netthandelen.no - Netthandelen.no

Alle har vel en sånn info ?
    Og hvis ikke bær du om å for det skriflig av avsenderen.

Hvor har du kjøpt din dass da ??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Michael1]Neste gang du bestiller noe som er langt over grensen til vekten velger du Posten som Transportør.
    Så skal du ser om det blir bært inn eller til døren (5etg). Men husk vekten ( Eks: dass ca 100kg eller Tv på ca grovt 90kg)

Privatleveringer blir alltid oppringt og da for man info. Til å med da kan du spører. Men nei du vil, vil, vil, vil.... ikke høre etter.

Du må tro jeg lurte da jeg sto med en kjempe-dass på fortauet utenfor der jeg bor. Leveres på døra var reklamen. Fyren fra Tollpost bare lo og kjørte.

Handler du i en forretning, så er det ikke noe problem med frakten. Men handler du på Internet, så blir du lurt trill rundt før du vet ordet av det. QUOTE]

Når du handler på nett står det alltid hvordan det leveres.

Her ett eksempel fra Netthandelen

Dette gjelder så lenge ingenting annet er spesifisert.
    Spørsmål angående dette? Kontakt support på "Min side"

Netthandelen.no - Netthandelen.no

Alle har vel en sånn info ?
    Og hvis ikke bær du om å for det skriflig av avsenderen.

Hvor har du kjøpt din dass da ??
    Spør han i den andre tråden om Tollpost ringt ham før de kom slik at han kunne moblisere bærehjelp. De ringte nok som vanlig når de sto utenfor der han bor. Sjekk også SIBA-leveransen i bildet jeg la ut lenger fremme her, så ser du at Tollpost er med på bløffen om å levere på døren..

Tollpost sier ingenting om på døren i det hele tatt på sine hjemmesider. Skjønner ikke hvor du har det i fra - nå igjen?
    Her har jeg klippet fra hjemmesiden deres:

Avtale om utkjøring

Denne tjenesten er beregnet for sendinger til mottakere med adresser som normalt ikke er betjent på dagtid, feks private. Dersom du har mottatt sms, e-post eller brev med melding om ankommet gods, kan du enkelt avtale når du ønsker å motta varene. Du vil få flere valg i utkjøringsdager og tidspunkter.

Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje og utleveres mot kvittering. Dvs mottaker må være tilstede ved levering.

Dette er imidlertidig ikke tilfelle når du har bestilt varer på Internet. Da ringer de deg når de står på fortauet utenfor.

Posten leverer kun inntil 35 kilo på døren (inn igjennom døren) og det er billig.
    Bring kan levere tyngere varer inn gjennom døren. Jeg forsøkt det og måtte betale kr. 2.170,- for ca. 90 kilo. Helt rått kostbart, så ligg unna Bring.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=humblen]
    Neste gang du bestiller noe som er langt over grensen til vekten velger du Posten som Transportør.

Spør han i den andre tråden om Tollpost ringt ham før de kom slik at han kunne moblisere bærehjelp. De ringte nok som vanlig når de sto utenfor der han bor. Sjekk også SIBA-leveransen i bildet jeg la ut lenger fremme her, så ser du at Tollpost er med på bløffen om å levere på døren..

Tollpost sier ingenting om på døren i det hele tatt på sine hjemmesider. Skjønner ikke hvor du har det i fra - nå igjen?
    Her har jeg klippet fra hjemmesiden deres:

Avtale om utkjøring

Denne tjenesten er beregnet for sendinger til mottakere med adresser som normalt ikke er betjent på dagtid, feks private. Dersom du har mottatt sms, e-post eller brev med melding om ankommet gods, kan du enkelt avtale når du ønsker å motta varene. Du vil få flere valg i utkjøringsdager og tidspunkter.

Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje og utleveres mot kvittering. Dvs mottaker må være tilstede ved levering.

Dette er imidlertidig ikke tilfelle når du har bestilt varer på Internet. Da ringer de deg når de står på fortauet utenfor.

Posten leverer kun inntil 35 kilo på døren (inn igjennom døren) og det er billig.
    Bring kan levere tyngere varer inn gjennom døren. Jeg forsøkt det og måtte betale kr. 2.170,- for ca. 90 kilo. Helt rått kostbart, så ligg unna Bring.

Hvem som si på døren Du selv.. ialt du skrev. Levert fortau /døren...
    Bring
    Du fikk transport som du opplever som dyrt
    Bring hentet en plasma-TV for meg i Stanseveien i Oslo og leverte den i Oslo sentrum (5. etasje). Siden TV'n veide 84 kilo, ble jeg med for å hjelpe, tross dårlig rygg. Regningen kom på kr. 2.170,-...:evil: Hvem tror du taper på pris og det kraftig på levering inn gjennnom døra av to mann....
    Her kom det 2mann for å henter TV din. Snittprisen for 1 sjåfør med bil ligg på 500kr ( alt avhengig hva slags type bil), Sideman ca 300kr. Der er du allerede da opp i 800kr. Så kommer det ann på når man kjørte og retunerte. Så her har du TID og 2MANN og MOMS::: Hvor mye blir det Tror du at det var gratis ?? At du ikke har bedt om fastpris er din feil. Ring til TV montøren å bær han å komme. Tiden går fra han kjører fra Verkstedt til han er tilbake. Ikke si at du ikke viste det.

At Tollpost ikke har ringt det vet jeg ikke noe om. Her kan jeg snakke kun for Bring. Bring ringer å avtaler med mottakeren. Grunn til dette er enkelt. Er kunden ikke hjemme er det bomtur. Og det er praksis i B>ergen at sjåføren ringer til å med før han laster. Nettopp av grunn med bomtur.

Du skriver sitat :
    Sjekk også SIBA-leveransen i bildet jeg la ut lenger fremme her, så ser du at Tollpost er med på bløffen om å levere på døren..

Du skrev det jo selv at at det er ikke noe dør.. Samme skrev jeg til deg tidligere ..

Neste gang du skal har transport av noe tungere ring flyttemann eller Budbilespressen. Forøvrig er ser du hva det koster i timen 1 lastebil med sjåfør i timen, så sitt å ikke for sjokk!! Vi trenger deg her
    Velkommen til MC- & Budbilexpressen

Legg merke til !!Pristillegg..
    Egenskaper

Sidemann** Er det transport av store / tunge varer kan sidemann engasjeres

** Mot pristillegg

Velkommen til transporten !! Og ikke kom her å fortell meg noe om transport, for er det noe jeg kan så er det transport!!
    AMEN

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang du skal har transport av noe tungere ring flyttemann eller Budbilespressen. Forøvrig er ser du hva det koster i timen 1 lastebil med sjåfør i timen, så sitt å ikke for sjokk!! Vi trenger deg her
    Velkommen til MC- & Budbilexpressen

Velkommen til transporten !! Og ikke kom her å fortell meg noe om transport, for er det noe jeg kan så er det transport!!
    AMEN
    Jeg prøver en gang til... Det er ikke jeg som skal ha/bestille transport.
    Problemet er den transporten som diverse nettfirmaer på Internet bedriver gjennom avtaler med diverse transportører (f.eks. Tollpost , Bring, m.fl.).
    Her blir du lurt som bare f... hvis du ikke sjekker og dobbeltsjekker.
    Viser til SIBA som bruker Tollpost og later som du får det inn gjennom døren. Sjekk bildet under - bløff, bløff og atter bløff....:twisted:
    http://avforum.no/gallery/files/3/4/...leveranser.JPG

To mann fra Hurtig-gutta i Oslo bar inn en TV-benk på 50 kilo - i 5 etage uten heis hjemme hos meg for kr. 625,-. Her snakker vi om riktige priser og reale gutter som gjør jobben sin.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver en gang til... Det er ikke jeg som skal ha/bestille transport.
    Problemet er den transporten som diverse nettfirmaer på Internet bedriver gjennom avtaler med diverse transportører (f.eks. Tollpost , Bring, m.fl.).
    Her blir du lurt som bare f... hvis du ikke sjekker og dobbeltsjekker.
    Viser til SIBA som bruker Tollpost og later som du får det inn gjennom døren. Sjekk bildet under - bløff, bløff og atter bløff....:twisted:
    http://avforum.no/gallery/files/3/4/...leveranser.JPG

To mann fra Hurtig-gutta i Oslo bar inn en TV-benk på 50 kilo - i 5 etage uten heis hjemme hos meg for kr. 625,-. Her snakker vi om riktige priser og reale gutter som gjør jobben sin.

Du vil har det transport billig billig det er det du vil, men du må våkner opp. Ting koster. Samme er det i transporten. Det du kaller for bloff står jo soleklart på Tollpost sine sider at det ikke bæres inn. Grunnetg.

Du kan ikke samlingner Hurtig - Gutta i Oslo med Tollpost og Bring og Posten. I det heletatt. Disse Transporter kun lokalt og ikke nationalt.

Så står det heller noe om Priser på deres hjemmeside.
    Hurtig-Gutta Transport AS

Du må gjerne bruker disse gutta. Det gjør sikkert en god jobb. Billig var det. Men skal bare korregerer deg litt . 625kr er uten Moms.. så det kommer i tillegg.

Men lite tips igjen som jeg skrev tidligere, sjekk og ikke sitt å vent at ting gjør seg selv..

Edit:
    Det er ikke deg som bestiller Transport ??? Lar meg tenke litt .. Var det ikke deg som bestilte transport for TVn din ? Som kom på ca2100kr. Som du ikke sjekket godt nok opp...

Edit Edit:
    Som jeg kan ser det, er disse gutter ansatt i Hurtig-Gutta. Men i Tollpost, Bring, Schenker, DHL er disse Gutta sin egen herre som kjører på kontrakter. Du vet hva som er forskjell??

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •