Levering på døren - hva er egentlig det og hva koster det? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 108
    Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nylla1
    Jeg fikk 52" tv levert på døra for noen uker siden, det var da bring som var leverandøren til de jeg bestilte hos. Jeg visste at de kom i løpet av kvelden så jeg hadde noen hos meg som kunne hjelpe meg å bære denne Tv'n opp 3 etager uten heis. Og det er tungt for en liten frøken som meg, men det er da ikke sjåføren sin skyld det. Forøvrig så ble jeg liggende med vond rygg den helga, men heller ikke det er sjåføren sin skyld.

Er du ikke villig til å bære det du bestiller opp døra selv så må du ikke regne med at sjåføren skal gjøre det heller. Det er ikke ett flyttebyrå, de bærer ikke inn til folk hvis ikke det er bestilt på forhånd og man har med seg flere som kan hjelpe (som kunden også må betale for).
    Er det så fryktelig vanskelig å forstå at det er sånn verden fungerer? Ingen vil jobbe gratis.

Det er som Michael sier i en annen kommentar at gjør man ting man ikke har gjort før så spør man om hvilke muligheter man har og hva det vil koste. Spør man ikke om pris får man takke seg selv. Spør man har man valget om å takke ja eller nei.

Det er totalt unødvendig og kalle dette bedrag bare fordi du som kunde ikke har gjort research og ikke ønsker å forstå at til dør ikke betyr inn dør
    For det aller første legger jeg ikke noe som helst skyld på sjåføren. Han/hun gjør bare jobben sin - så det er helt klart.
    For det andre - hvis TV'n du kjøpte veide under 35 kilo, så skulle du ha fått den båret inn i leiligehetn din. Slik fungerer levert på døra da. Men siden den trolig veide mer, så stanset transporten på fortauet utenfor der du bor.
    Siden du hadde moblisert bærehjelp, så var du faktisk klar over dette. Sjåføren var selvsagt klart over det, men svært (alt for) mange mottagere ER ikke det - og spesielt når man kjøper på nettet. Mange blir derfor stående med varene på fortauet. Nettopp derfor mener jeg at også transport-selskapene har et ansvar overfor kundene de skal betjene - ikke bare selgeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    For det aller første legger jeg ikke noe som helst skyld på sjåføren. Han/hun gjør bare jobben sin - så det er helt klart.
    For det andre - hvis TV'n du kjøpte veide under 35 kilo, så skulle du ha fått den båret inn i leiligehetn din. Slik fungerer levert på døra da. Men siden den trolig veide mer, så stanset transporten på fortauet utenfor der du bor.
    Siden du hadde moblisert bærehjelp, så var du faktisk klar over dette. Sjåføren var selvsagt klart over det, men svært (alt for) mange mottagere ER ikke det - og spesielt når man kjøper på nettet. Mange blir derfor stående med varene på fortauet. Nettopp derfor mener jeg at også transport-selskapene har et ansvar overfor kundene de skal betjene - ikke bare selgeren.
    Jeg vet at mange mottakere ikke er klar over dette, men da må man rett og slett sjekke opp. Transportøren kan ikke kontakte kunder annet enn for å avtale eventuelle leveringer. Det er firmaet som selger tjenesten til deg som rett og slett må være mellomleddet. Dette grunnet selger tar annen pris ovenfor deg enn transportør tar ovenfor selger. Du er kunden til selger derfor kan ikke transportør gjøre annet enn å gjøre som de får beskjed av fra sin kunde (altså din selger)

Jeg skjønner veldig godt at dette ikke er sånt som mannen i gata bare vet, men må da selv ta ansvar for å sjekke opp.

Jeg synes det er kjedelig at du går ut med beskyldninger mot bring og tollpost og sier at de driver med bedrageri og dette med helt feil grunnlag.
    Ja, jeg har vært borti håpløse og uhøflige sjåfører, men det er bare en brøkdel av de folkene som er der ute å kjører varer.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at mange mottakere ikke er klar over dette, men da må man rett og slett sjekke opp. Transportøren kan ikke kontakte kunder annet enn for å avtale eventuelle leveringer. Det er firmaet som selger tjenesten til deg som rett og slett må være mellomleddet. Dette grunnet selger tar annen pris ovenfor deg enn transportør tar ovenfor selger. Du er kunden til selger derfor kan ikke transportør gjøre annet enn å gjøre som de får beskjed av fra sin kunde (altså din selger)

Jeg skjønner veldig godt at dette ikke er sånt som mannen i gata bare vet, men må da selv ta ansvar for å sjekke opp.

Jeg synes det er kjedelig at du går ut med beskyldninger mot bring og tollpost og sier at de driver med bedrageri og dette med helt feil grunnlag.
    Ja, jeg har vært borti håpløse og uhøflige sjåfører, men det er bare en brøkdel av de folkene som er der ute å kjører varer.

Er så einig med deg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvem avsenderen er ??

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På landet er normalt bud-bilen fra Posten og Postbudet samme person og samme bil.... ala Postmann Pat....
    Det betyr at både brev og pakker leveres på døren - brev i postkassa og pakker på døren. Men du må nok betale for levert på døren, ellers må du hente selv. Spør ham neste gang hva maks vekt er som han leverer på døren?
    Og hva du ev. må gjøre da hvis den er for tung for ham?

Posten har leverer opp til 35 kg på Døren. MEN så er det spørs om du bor i Dekkningsområde. Så det ender opp med sikkert at du må hente pakken selv.

Postnummersøk

EDIT:

Det er mange mande spørsmål du ikke har svart på, som jeg spurte deg om.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at mange mottakere ikke er klar over dette, men da må man rett og slett sjekke opp. Du er kunden til selger derfor kan ikke transportør gjøre annet enn å gjøre som de får beskjed av fra sin kunde (altså din selger)

Jeg synes det er kjedelig at du går ut med beskyldninger mot bring og tollpost og sier at de driver med bedrageri og dette med helt feil grunnlag..
    Plukker ut litt av det du skriver.
    Det er umulig for vanlige folk å sjekke ut ting de ikke har peiling på at vil kunne skje. Du og jeg vet og sjekker - men jeg tenker på alle de andre som har en lang og vond vei å gå.....

Du må tro jeg lurte da jeg sto med en kjempe-dass på fortauet utenfor der jeg bor. Leveres på døra var reklamen. Fyren fra Tollpost bare lo og kjørte.

Brukte Bring direkte for å hente en plasma-tv i Oslo (8-10 km. å kjøre). Regningen kom på kr. 2.170,-. Tipper på at noen holdt på å le seg ihjel etter den transporten. Klage - ja - men bli behandla som en sytete dritt - ja.

Handler du i en forretning, så er det ikke noe problem med frakten. Men handler du på Internet, så blir du lurt trill rundt før du vet ordet av det. Og det er her både Posten, TollPost og Bring m.fl. må være på vakt og ikke bare følge med på lasset når en selger lurer kundene sine på frakten. Klager du til selger her, så er det jo selvsagt Posten, Tollpost eller Bring som ikke har gjort jobben sin.....Fortsetter de å "la seg lure", uten å løfte en finger, så grenser det til medvirkning i bedrag. Det er poenget mitt. Håper dette også gir noen svar til Michael1?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er umulig for vanlige folk å sjekke ut ting de ikke har peiling på at vil kunne skje. Du og jeg vet og sjekker - men jeg tenker på alle de andre som har en lang og vond vei å gå.....

Du må tro jeg lurte da jeg sto med en kjempe-dass på fortauet utenfor der jeg bor. Leveres på døra var reklamen. Fyren fra Tollpost bare lo og kjørte.

Brukte Bring direkte for å hente en plasma-tv i Oslo (8-10 km. å kjøre). Regningen kom på kr. 2.170,-. Tipper på at noen holdt på å le seg ihjel etter den transporten. Klage - ja - men bli behandla som en sytete dritt - ja.

Handler du i en forretning, så er det ikke noe problem med frakten. Men handler du på Internet, så blir du lurt trill rundt før du vet ordet av det. Og det er her både Posten, TollPost og Bring m.fl. må være på vakt og ikke bare følge med på lasset når en selger lurer kundene sine på frakten. Klager du til selger her, så er det jo selvsagt Posten, Tollpost eller Bring som ikke har gjort jobben sin.....Fortsetter de å "la seg lure", uten å løfte en finger, så grenser det til medvirkning i bedrag. Det er poenget mitt. Håper dette også gir noen svar til Michael1?

Men hvem er avsenderen som lurer deg ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men DU kan IKKE går rundt å skylder på Posten, Tollpost Bring og flere. I det DU bestiller går du enn kontrakt inn om avtale om produkt og frakt. Når du for tlf fra transpotøren om tidspunkt med levering , så må DU spørre om det blir bært inn i døren i henhold med den avtalen DU har. Hvis svaret er nei og du har betalt for denne tjenesten, så ville jeg har sagt stopp, jeg skal ringer til avsenderen. Er det sånn at han lyger om frakten så er det 2 valg. Enten du lar dette går tilbake til avsenderen det du har bestilt eller han betaler til transpotøren. Så det er fullt mulig for kunden å sjekke ut hva som kommer til å skjer. Man har munn man kan bruker , den er ikke uten grunn da. Litt ansvar selv må man kunne tar. Iallefall når man er uviten eller usikkert.

En ting er er også at mange av privatkundene lyger når det gjelder leveringen.

EDIT: Spurt mange ganger før . HVEM er AVSENDEREN?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil ikke si det er umulig for folk å sjekke ut ting, det blir jo det å spørre. da tenker jeg på den regningen du fikk på 2,170,- hadde du spurt om pris hadde du sikkert takket nei. Men jeg tipper da at hvis bring har hentet tv hos deg har det vært for reperasjon, så du har bestilt gjennom ett annet firma. på den prisen der har de garantert lagt på 40% om ikke mer. Det er ikke bring sitt problem eller feil. Vil ikke si at de lar seg lure heller, dette går kun på selger og ingen andre. Transportøren får inn det de skal ha av penger, hva selger gjør er opp til dem selv. Det blir det samme når du kjøper en flaske vin på restaurant. Det koster ikke restauranten 600 kr å kjøpe inn den flaska. Klager du da på restauranten eller vinmakeren?

Jeg synes fortsatt at bedrag er ett feilaktig ord i denne sammenheng. Kunden sitt ansvar å spørre om pris. Jeg er en nettshopoholiker og bestilt mye fra forskjellige steder, synes informasjonen er ganske grei og prisene ganske dyre, men mitt valg om jeg vil ha det levert på dør eller hentet posten (hente post blir da billigere, men vanskeligere for meg så betaler heller ekstra)

Skjønner forøvrig godt at sjåføren på tollpost bare lo hvis du mente han skulle bære det monstertoalettet opp 5 etg. Her må man jo også vise litt skjønn synes jeg. Han kunne selvfølgelig tilbudt seg å ringe etter en annen sjåfør osv... men koster jo han å stå der og vente, dette måtte du ha betalt for.

Jeg beklager hvis du har hatt en dårlig erfaring og du er nok ikke den eneste, men jeg regner med at dere er i mindretall.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tipper da at hvis bring har hentet tv hos deg har det vært for reperasjon, så du har bestilt gjennom ett annet firma. på den prisen der har de garantert lagt på 40% om ikke mer. Det er ikke bring sitt problem eller feil.
    ....men mitt valg om jeg vil ha det levert på dør eller hentet posten (hente post blir da billigere, men vanskeligere for meg så betaler heller ekstra)

Jeg beklager hvis du har hatt en dårlig erfaring og du er nok ikke den eneste, men jeg regner med at dere er i mindretall.
    Jeg driver et privat firma og brukte Bring direkte. Har aldri betalt mer enn kr. 750,- for at to mann bærer inn varer hjemme hos meg. Det har vært store møbler, hjemmekino-anlegg t.o.m. flere hundre kilo fliser til terrassen. At Bring så skulle ha kr. 2.170,- for å hente et flat-tv på et lager i Oslo, var et sjokk. Regnet aldri i verden (og sjekket desverre derfor ikke) at det skulle koste omtrent 3 ganger så mye som det meste jeg hadde betalt for to mann ever.....Siden jeg altså ikke sjekket, så lurte de meg trill rundt - sånn ser jeg på den saken.

Ja - jeg handler mye på Internet også og får det meste levert på døra. Koster for det meste litt over kr. 220,- og det er greit, så slipper jeg å køe opp på postkontoret og hente selv. Differensen er kun litt over kr. 100,- - greit.
    For den prisen får vi altså fraktet hjem på døren varer helt til de veier over 35 kilo - men der er det slutt fra Postens side - desverre. Trist som fan at Posten ikke putter på en ekstra mann og omtrent bare tredobler prisen og så fortsetter alt som før. Dere er tydligvis begge i bransjen, så bring forslaget videre....:-D. Så kan ev. andre ta seg av "White Glowes" som snart kommer for fullt i Norge også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver et privat firma og brukte Bring direkte. Har aldri betalt mer enn kr. 750,- for at to mann bærer inn varer hjemme hos meg. Det har vært store møbler, hjemmekino-anlegg t.o.m. flere hundre kilo fliser til terrassen. At Bring så skulle ha kr. 2.170,- for å hente et flat-tv på et lager i Oslo, var et sjokk. Regnet aldri i verden (og sjekket desverre derfor ikke) at det skulle koste omtrent 3 ganger så mye som det meste jeg hadde betalt for to mann ever.....Siden jeg altså ikke sjekket, så lurte de meg trill rundt - sånn ser jeg på den saken.

Ja - jeg handler mye på Internet også og får det meste levert på døra. Koster for det meste litt over kr. 220,- og det er greit, så slipper jeg å køe opp på postkontoret og hente selv. Differensen er kun litt over kr. 100,- - greit.
    For den prisen får vi altså fraktet hjem på døren varer helt til de veier over 35 kilo - men der er det slutt fra Postens side - desverre. Trist som fan at Posten ikke putter på en ekstra mann og omtrent bare tredobler prisen og så fortsetter alt som før. Dere er tydligvis begge i bransjen, så bring forslaget videre....:-D. Så kan ev. andre ta seg av "White Glowes" som snart kommer for fullt i Norge også.

Ser du, da har du ikke spurt. Din Feil. Man har ike lurt deg, men du spurte ikke å da fikk du den prisen som det eigentlig koster. Så ikke skyld på andre enn deg. Lureri er det ikke Bring driver med det bør du eigentlig forstår.

Men her har du e godbit fra Netthandelen.

Sitat:
    Hva innebærer Tollpost Globe-frakt?
    Frakten med Tollpost Globe innebærer at varen blir levert på dør (1. etg) Det vil si at den ikke blir båret inn i huset.

Er det lureri? Nei det er virkeligheten. Sånn var det når NorCargo hadde netthandelen og sånn er det hos Tollpost. Å har sidemann med seg hele dagen var kanslkje på 70 - 80 tallet ,men det er ikke lønnssomt mer i dag.

Edit. Sitat fra deg :
    "Differensen er kun litt over kr. 100,- - greit.
    For den prisen får vi altså fraktet hjem på døren varer helt til de veier over 35 kilo "

Tror du virkelig du for det inn i huset ? Det er til første døren alt sammen som er i 1etg ..

Kilde Netthandelen:

Netthandelen.no - Netthandelen.no

Kilde Tollpost

e-Tjenester - Tollpost Globe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer dere ikke og hente pakker hos posten ?
    jeg syklet hjem med 2 stk forsterkere på 15kg hver.. nå har jeg bil og kan lett kjøre og hente pakker på null komma niks..

den som bestiller "på døren" pakker er noen slasker og sofagriser.
    forstår godt at dere er sure over service og pris... men viss dere syns dette er dyrt og elendig hvorfor i H!! bestille pakke på dør??

klarer dere ikke og stå 10 min hos posten for og hente en pakke og spare noen hundre lapper på frakt så burde dere ikke bestille i det første..

og om du må på død og liv ha pakker levert på døra, så snakk med selger om han kan sende med "bud bil" (ups, dhl, tnt etc.) der må!! "bud bil" finne deg slik at du kan skrive under på at du har motatt pakken.. og dei hjelper deg gjerne med og dytte store pakker innenfor døra..

"offtopic":
    har hørt ei historie fra hjembygda om en bonde som kjøpte seg traktor til en rikelig pris og selger tilbyde seg og levere på døra...
    det selger ikke viste var at bonden budde på ei fjell side på andre sida av en fjord som man må bruke båt for og komme seg til, og "tau bane" for og frakte maks 100kg til toppen..
    ut ifra det jeg har hørt så skal det ha kostet selger rundt 50 000,- for og frakte traktoren opp.. garanti og service kan jeg tenke meg blir morsomt ^^

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Ser du, da har du ikke spurt. Din Feil. Man har ike lurt deg, men du spurte ikke

Hva innebærer Tollpost Globe-frakt?
    Frakten med Tollpost Globe innebærer at varen blir levert på dør (1. etg) Det vil si at den ikke blir båret inn i huset.
    Det er nettopp slike holdinger som du viser nå som jeg svært gjerne vil til livs.
    Din feil, du er dum, hahahaha, nå lurte vi deg, du sjekka ikke, det står her på fortauet, hahahaha, bare ha det så godt.
    Det er også grunnen til at TollPost og Bring sakte men sikkert går mot konkurs. Der er for mange av din type som jobber der. Tror dere driter regelrett i hva kundene måtte mene - til en hver tid. Utrolig selvgode.
    Selv du vet at jeg ble lurt når det kosta meg kr. 2.170,- å få levert en flat-tv i Oslo-området av Bring ..... vær så voksen å innrøm det da?

Det er faktisk sant at Posten leverer inntil 35 kilo levert på døra (inngangs-døra og ikke ytterdøra) for rundt kr. 250,-. Dette har jeg brukt mange ganger, for jeg har dårlig rygg/nakke og bor i 5. etasje uten heis....:-D

Det du sier om TollPost Globe er jeg jo helt enig i. De leverer ikke på døra, men setter det utenfor ytterdøra, fortrinnsvis på fortauet som Bring helt riktig kaller den samme tjenesten, for det viser seg at å komme frem til ytterdører er et lite ******* for sjåførene. Synd de da tar kjøreoppdrag for Internet-butikker som reklamerer med levert på inngangsdøra (som Posten over her), for da blir kundene skikkelig lurt.
    Husker godt da sønnen min fikk en LCD-tv levert fra Siba (nyåpnet i Oslo) av TollPost Globe. Avtalen med Siba var levert på døren og ikke på fortauet. Kan hende Siba ikke visste hva slags avtale de hadde inngått den gangen med TollPost....?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    klarer dere ikke og hente pakker hos posten ?
    jeg syklet hjem med 2 stk forsterkere på 15kg hver.. nå har jeg bil og kan lett kjøre og hente pakker på null komma niks..

den som bestiller "på døren" pakker er noen slasker og sofagriser.
    forstår godt at dere er sure over service og pris... men viss dere syns dette er dyrt og elendig hvorfor i H!! bestille pakke på dør??

klarer dere ikke og stå 10 min hos posten for og hente en pakke og spare noen hundre lapper på frakt så burde dere ikke bestille i det første..

og om du må på død og liv ha pakker levert på døra, så snakk med selger om han kan sende med "bud bil" (ups, dhl, tnt etc.) der må!! "bud bil" finne deg slik at du kan skrive under på at du har motatt pakken.. og dei hjelper deg gjerne med og dytte store pakker innenfor døra..

"offtopic":
    har hørt ei historie fra hjembygda om en bonde som kjøpte seg traktor til en rikelig pris og selger tilbyde seg og levere på døra...
    det selger ikke viste var at bonden budde på ei fjell side på andre sida av en fjord som man må bruke båt for og komme seg til, og "tau bane" for og frakte maks 100kg til toppen..
    ut ifra det jeg har hørt så skal det ha kostet selger rundt 50 000,- for og frakte traktoren opp.. garanti og service kan jeg tenke meg blir morsomt ^^
    Herlig historie....:-D
    Joda vi henter vel selv av og til, men p.g.a. dårlig rygg, bestiller jeg tyngere ting levert hjem på døren - i 5-etasje der jeg bor.

Det vi diskuterer er når Internet-butikker reklamerer med levert på døren og så kommer Bring eller TollPost og lemper det av på fortauet utenfor der du bor. Da føler du deg rimelig lurt av både butikken og TollPost/Bring som er med på dette (hva jeg kaller) bedraget.

Folk her inne som tydligvis jobber hos Bring/TollPost går jo helt av skaftet og blir rimelig usakelige synes nå jeg.
    Men mye moro blir det av det...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TollPost Tull.....?

Fant denne om hjemkjøring hos TollPost.
    Her står det at de kan stille med ekstra bærehjelp, bære på plass, pakke ut, ta med emballasje o.s.v..
    MEN - så står det helt til slutt at varene leveres kun i 1. etasje (grunn-etasjen) i bygningen. Det samme hvis man følger leveranse-avtale linken... Det betyr at alle som bor i blokker og bygårder må skygge helt unna alt som har med TollPost å gjøre.
    Tenk å få møblene sine levert og pakka ut i selve inngangen da gitt. Tror vaktmesteren m.fl. vil klage da - for ikke å snakke om brannvesnet.

Dere som mener å ha greie på det - stemmer virkelig dette vi leser her?

Tollpost Hjemlevering - Tollpost Globe

ps. jeg ser at de leker postkontor også - med ICA-butikker som hentested.... merkelig.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp slike holdinger som du viser nå som jeg svært gjerne vil til livs.
    Din feil, du er dum, hahahaha, nå lurte vi deg, du sjekka ikke, det står her på fortauet, hahahaha, bare ha det så godt.
    Det er også grunnen til at TollPost og Bring sakte men sikkert går mot konkurs. Der er for mange av din type som jobber der. Tror dere driter regelrett i hva kundene måtte mene - til en hver tid. Utrolig selvgode.
    Selv du vet at jeg ble lurt når det kosta meg kr. 2.170,- å få levert en flat-tv i Oslo-området av Bring ..... vær så voksen å innrøm det da?

Det er faktisk sant at Posten leverer inntil 35 kilo levert på døra (inngangs-døra og ikke ytterdøra) for rundt kr. 250,-. Dette har jeg brukt mange ganger, for jeg har dårlig rygg/nakke og bor i 5. etasje uten heis....:-D

Det du sier om TollPost Globe er jeg jo helt enig i. De leverer ikke på døra, men setter det utenfor ytterdøra, fortrinnsvis på fortauet som Bring helt riktig kaller den samme tjenesten, for det viser seg at å komme frem til ytterdører er et lite ******* for sjåførene. Synd de da tar kjøreoppdrag for Internet-butikker som reklamerer med levert på inngangsdøra (som Posten over her), for da blir kundene skikkelig lurt.
    Husker godt da sønnen min fikk en LCD-tv levert fra Siba (nyåpnet i Oslo) av TollPost Globe. Avtalen med Siba var levert på døren og ikke på fortauet. Kan hende Siba ikke visste hva slags avtale de hadde inngått den gangen med TollPost....?
    Merker du det ? Du skylder på alle andre å søker feil hos andre , men du kan vel ikke anderledes. Spurte deg flere ganger om at du skal forklare meg " TIL og INN" Men det kllarer det ikke. Samme om hvem avsender er, så skriver du disse ikke ned forbi du er redd at jeg kan svarer deg kjåpt på hvem som har bære avtale og hvem ikke.. Diverse spørsmål har du ikke svart på . Men du kan det vell ikke.

Og hvis du er misfornøyd med Tollpost, Bring og Posten hvorfor bruker du disse da?

Tollpost og Bring går konkurs
    Du har ikke peiling hva du skriver om.

Du er den typen som forventer noe helt annet enn det avsender betaler for eller har gått kontrakt inn med transpotøren. Anmeld avsenderen da så ser du hvor langt du kommer. Men slutt å klag på transpotørene. Det er mange gode sjåfører som gjør jobben sin. Du har ondt i ryggen Tenk om sjåføren har ondt i ryggen og ryggproblemer. Er han dum da om han bare passer på helsen sin ?

Du kjenner meg ikke. Du har null peiling å uttaler deg om min jobb! Tror du bør går i deg å tenker ka du skriver!!

At du ble lurt ? Hvis du ikke klarer å åpner munn din for å høre ka pris det er, så må du ikke kommer her å klager og griner over dette. Du skylder på alle andre men tenk etter.!!

Når jeg bestiller ett oppdrag uansett hva det er så hører jeg om hvor lang tid dette tar og hva som er PRISEN. Men du er så forb***a smart at du tenker ja ja det koster bare 200kr. Tenk etter at tjenester koster og at selv døden ikke er gratis.

Så slutt å klag å blir voksen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne om hjemkjøring hos TollPost.
    Her står det at de kan stille med ekstra bærehjelp, bære på plass, pakke ut, ta med emballasje o.s.v..
    MEN - så står det helt til slutt at varene leveres kun i 1. etasje (grunn-etasjen) i bygningen. Det samme hvis man følger leveranse-avtale linken... Det betyr at alle som bor i blokker og bygårder må skygge helt unna alt som har med TollPost å gjøre.
    Tenk å få møblene sine levert og pakka ut i selve inngangen da gitt. Tror vaktmesteren m.fl. vil klage da - for ikke å snakke om brannvesnet.

Dere som mener å ha greie på det - stemmer virkelig dette vi leser her?

Tollpost Hjemlevering - Tollpost Globe

ps. jeg ser at de leker postkontor også - med ICA-butikker som hentested.... merkelig.

Du kan finner så mye du vill av linker det hjelper ikke , fordi som jeg har skrevet til deg at tjenester koster penger , money, kr, yen, euro, dollar, monetos... Når avsender betaler for dette så skal det selvfølgelig gjøres. Jeg sier ikke noe imot dette.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk her inne som tydligvis jobber hos Bring/TollPost går jo helt av skaftet og blir rimelig usakelige synes nå jeg

Hvem blir usakelig ??

SER I SPEILET, da ser DU HVEM .

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avtalen med Siba var levert på døren og ikke på fortauet. Kan hende Siba ikke visste hva slags avtale de hadde inngått den gangen med TollPost....?
    Var du tilstede når avtalen ble gått inn

Når en avtale blir gått inn, er det en selger hos avsenderen. Der blir det gjenomgått routiner hos avsenderen og transpotøren. Så går selgeren til med tilbud og forklarer hva den avtalen innebærer. Så ikke kom her å si at avsenderen ikke viste om det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Var du tilstede når avtalen ble gått inn

Når en avtale blir gått inn, er det en selger hos avsenderen. Der blir det gjenomgått routiner hos avsenderen og transpotøren. Så går selgeren til med tilbud og forklarer hva den avtalen innebærer. Så ikke kom her å si at avsenderen ikke viste om det.
    TollPost bærer ikke inn, som du selv også har sagt klart i fra om.
    Det ser vi også når vi sjekket dem på nettet - kun til grunnetasjen i bygningen står det der. Håper vi er enige her?

Men hos Siba finner jeg nedenstående for leveranser over 35 kilo (selvsagt med TollPosts velsignelse). Man later altså som om Tollpost skulle kunne bære det inn bare det avtales. Det er jo ren løgn og Tollpost vet at det lyves.

Tollpost:
    Skjer med Tollpost sine budbiler til oppgitt adresse, mellom kl. 17.00-21.00. Tollpost kjører til trappen, men bærer ikke pakken til leiligheten, med mindre annet er avtalt med Tollpost. Installasjon inkluderes ikke. Tollpost ringer deg opp før de kommer. OBS! Om pakken ikke kan leveres til oppgitt adresse, som resulterer i at pakken går i retur, debiteres 395 kr.

Dette betyr at er du ikke klar til å bære selv noen få minutter etter at de har ringt deg (ringer først når de er fremme normalt), så går det hele i retur og kr. 900,- blir til kr. 1.295,- (Du har spurt etter hvem - her er det hos Sibas).

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •