DivX,Xvid og mange andre fristelser....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DivX,Xvid og mange andre fristelser....

Ja jeg er en av dem som har lastet ned filmer.....Eller jeg gjorde det før da. Men må si jeg er fristet til å laste ned flere nå....Hellboy ligger bla ute og da snakker jeg ikke om dårlig kvalitet heller.

Di fleste filmer som er blitt lastet ned er på 700mb og er med bra bildekvalitet OG Dolby Digital lyd...er det rart en kan bli frista?

Vet det ikke er lov å dele ut linker osv om hvor en kan skaffe slikt men jeg går utifra det er lov å snakke om det slik som dette?

Noen andre som er i samme båt som meg?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noen av disse og kan ikke si annet en at det sikkert fungerer på en liten TV. Via projektor er bildekvaliteten så dårlig at jeg gladelig kjøper filmene på DVD. Vi snakker om at DVD standarden er for dårlig, og at vi ønsker oss HD oppløste filmer. Da nytter det ikke å komme drassende med megakomprimert DVD kvalitet.

Når det gjelder det å diskutere piratkopier så ligger det vel helt i grenseland, og ofte er det en eller annen som tråkker over grensen slik at tråden forvinner. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det ikke er lov å dele ut linker osv om hvor en kan skaffe slikt men jeg går utifra det er lov å snakke om det slik som dette?
    Jeg tror det er like godt å avslutte denne diskusjonen med engang. Det nytter ikke å snakke om dette uten at det grenser til å være ulovlig sllik som HI-FIL skriver.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tror det er like godt å avslutte denne diskusjonen med engang. Det nytter ikke å snakke om dette uten at det grenser til å være ulovlig sllik som HI-FIL skriver.
    Vi har da en tisiders MP3-tråd gående? Så lenge det ikke kommer noen oppfordringer til å bryte loven er det da null problem.

Som Hi-Fil skriver er kvaliteten på slikt ganske laber, DVD ligger milevis foran (med unntak selvfølgelig). Går jo fint an å leie en film om man ikke har den for hånden, eller tilmed vente et par dager til man får den i posten fra Play.com.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Problemet folkens, er at bransjen er på utkikk etter potensielle syndere for tiden, og AVforum har ikke tenkt å bli stevnet for en slik tåpelig sak. Min mening er at nedlastning av video kommer til å vokse enormt fremover, men inntil det er "akseptert", som MP3 til en viss grad er (selv her er det risikabelt å diskutere, i USA saksøkes både privatpersoner og nettsteder over en lav sko om dagen), vil det ikke være tillatt å diskutere dette på AVforum.

Vi beklager selvsagt dette, men siden jeg personlig også jobber i bransjen, må jeg være spesielt overvåksom. For øvrig er dette tillatt på en rekke andre forum, så det bør ikke være noe problem for dere å finne ut av dette andre steder!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om formater er lov. Det er selvsagt lov å komprimere en film du selv har. Derimot er det ikke lov å laste ned filmer. Det gjelder selvsagt musikk også, og den tisiders tråden om MP3 handler ikke om nedlasting, men om teknikken. Sørg for å vinkle tråden riktig vei så vi ikke kommer i klemma.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..dere kan for øvrig selvsagt diskutere de tekniske aspektene rundt avspillingsprogramvare, innstillinger etc. Linking til nedlastningstjenester er imidlertid ikke tillatt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •