Konserter og andre musikalske begivenheter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Kanskje vi sees i kveld.
    Hvis du ikke kjenner meg igjen skal jeg ha på meg en Marillion t-skjorte :-)
    Kanskje vi prates..

Er nok en spesiell fan av nicket ditt. Har nok sett RW 8 ganger siden The Wall i Berlin.. Siste konsert var Danmark i fjor. Håper virkelig det blir en tour i år åå. Et år ut RW konsert er vel bare et halv år..
    Alle med sans for god musikk burd vel nesten ha vært i Oslo dag, gleder meg som en unge så dette blir nok en koselig kveld med Marillion Live.

Har du vært på The Wall Berlin? Dæven, jeg oppdaget denne musikken altfor seint desverre så jeg fikk med meg da han var på Norwegian Wood. Du har jo opplevd en del konserter med han også, ellers hadde jeg håpet på en reunion med Pink Floyd. Etter å se Live 8 på tv hadde jeg litt håp, men etter som tiden gikk så døde jo Richard Wright. Da var mine drømmer ødelagt, men jeg håper David Gilmour vil legge ut på turne igjen, så det er bare å vente i det lange. Jeg har Berlin konserten på dvd og synes den er bare helt rå, mange som misliker den og det kan jeg ikke skjønne. Det er ikke bare en konsert dette, kaller det for et skuespill og et mesterverk uten like. Er like moro hver gang når RW går ut av bilen og setter sprøyte i veggen på Comfortably Numb låten.

Alt de har er et mesterverk i seg selv, om jeg ikke får sett de live mer så skal jeg enda samle litt på litt merchandise osv.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Alle med sans for god musikk burd vel nesten ha vært i Oslo dag, gleder meg som en unge så dette blir nok en koselig kveld med Marillion Live.

Har du vært på The Wall Berlin? Dæven, jeg oppdaget denne musikken altfor seint desverre så jeg fikk med meg da han var på Norwegian Wood. Du har jo opplevd en del konserter med han også, ellers hadde jeg håpet på en reunion med Pink Floyd. Etter å se Live 8 på tv hadde jeg litt håp, men etter som tiden gikk så døde jo Richard Wright. Da var mine drømmer ødelagt, men jeg håper David Gilmour vil legge ut på turne igjen, så det er bare å vente i det lange. Jeg har Berlin konserten på dvd og synes den er bare helt rå, mange som misliker den og det kan jeg ikke skjønne. Det er ikke bare en konsert dette, kaller det for et skuespill og et mesterverk uten like. Er like moro hver gang når RW går ut av bilen og setter sprøyte i veggen på Comfortably Numb låten.
    Alt de har er et mesterverk i seg selv, om jeg ikke får sett de live mer så skal jeg enda samle litt på litt merchandise osv.
    Da reiser jeg og fruen innover :-)
    Må ha en biff og noe rød vin så blir kvelden perfekt..
    Fruen er også en liten "skap progge"
    Detta blir nok stort selv uten Fish.
    Ha en tOPPERS aften

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Da reiser jeg og fruen innover :-)
    Må ha en biff og noe rød vin så blir kvelden perfekt..
    Fruen er også en liten "skap progge"
    Detta blir nok stort selv uten Fish.
    Ha en tOPPERS aften
    Tusen takk og det samme til deg også.

Synes Hogart er bedre enn Fisken jeg altså, men det var noe eget på 80tallet med Fish. Det skal jeg si meg rimelig enig i. Dette blir helt konge.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tanke om Marillion konserten i Oslo/Rockefeller 24.1.09

Endelig kom dagen gode gamle Marillion var i Norge igjen, alle i publikum var veldig forventningsfulle og så frem til bandet kom på scenen. Vi fikk helt greie plasser på siden av inngangen til selve konsertarenaen, vi så det meste igjennom folkene der. Når bandet kom på scenen så var det klapping og jubling, gutta så meget fornøyde ut og godt var det. Alle satt seg til hvert sitt instrument og spilte, men da var det selfølgelig noen tekniske problemer. Da kom herr Steve Rothery til mikrofonen og tok alt med smilende ro, etter 10 mins så kom dem tilbake og da startet showet. Det hadde visst vært problemer med PA anlegget igjennom hele konserten, de var heller ikke i sync så dem spilte litt ute av kontroll pga dette.

Det var også snakk om at det var spraking fra høyre høytaler. Jeg tror Marillion gutta ble litt rare etter denne konserten, tror nesten at folkene på Rockefeller burde gå over det anlegget engang for alle. Det er ikke første gang det klikker der inne har jeg skjønt, veldig kjedelig for oss som skal på disse konsertene og nyte musikken. Jeg synes det skulle nesten blitt satt av en ekstra konsert med tanke på disse feilene som foregikk under spillingen, men om dem gidder å komme hit mer nå blir vel et stort spørsmål nå.

Jeg rakk desverre ikke å få med selve tributebandet. Denne Marillion konserten synes jeg rett og slett manglet trøkk og liv fra folket, hvorfor skal dem på død og liv spille så altfor mye av det nye materialet her? Folket liker det de kjenner, det blir vanskelig å dra med publikum på "ukjente" ting. Jeg tror selv at publikumet ville trampet mer i gulvet etter en real rundt med gamle klassiere, etter vi dro så var tributebandet i gang og en tidligere arbeidskollga melder meg og sier dette er tidenes konsert. Hva har jeg gått glipp av nå da? Er det først nå klassikerne kommer ? Det er vel og bra med 2 plater på utgivelseslista, men de trenger da ikke å spille begge platene mener jeg. De handler litt å gi litt til publikum, mere du gir og mer får du tilbake. Ikke sant? Lyden og alt sånn var perfekt, flott akustikk og nydelige toner fra Rothery og ikke snakke om den givende vokale tonen Hogart legger ut for folket.

Når jeg dro kjensel på noen låter så fikk jeg litt gåsehud oppover ryggen, kjente bare på meg at når skjer det virkelig. Dette var som å gå igjennom en transe av lystige toner, men de holdt koken med et par klassikere og da var det som best. Det ikke noe som er Neverland slengt midt i trynet, der du kjenner tonene flyter over lokalet og faller ned på publikum. Ser virkelig at folk våkner og de blir glade og nå er vi i gang igjen, det som var det kjedelige er at de holdt koken, og falt veldig tilbake igjen. Dette blir som å rykke frem til start på Monopol, du vet aldri hva som venter deg. Det tok seg virkelig opp når ekstranummere kom på rad og rekke, alt tok sin tid for å si det sånn men litt trist start på alt da.

Ellers gir jeg konserten 6 for musikk og fremførelse, og 3 på låtvalgene de hadde for denne konserten. Og ellers var det en fin kveld som også vil sitte plassert i mitt hjerte der vakker musikk enda spilles.

Dette er selve spillelisten.

Real Tears For Sale (aborted)
    ---
    Dreamy Street
    This Train Is My Life
    Nothing Fills The Hole
    Woke Up
    The Other Half
    Fantastic Place
    The Man From The Planet Marzipan
    Three Minute Boy
    Out Of This World
    Wave / Mad / Opium Den
    The Great Escape
    ---
    The Invisible Man
    ---
    Real Tears For Sale
    Neverland
    ---
    Whatever Is Wrong With You
    Happiness Is The Road

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18.02.09

ACDC Konsert opplevd for første gang.... Det var verdt mere enn billettprisen i seg selv, man kan normalt sett ikke kjøpe seg lykke men det fikk man her i bøtter og spann.

Les anmeldelser i aviser og nett og jeg er i ekstase enda, beste konserten siden Roger Waters.

Minussiden med konserten var et elendig oppvarmingsband fra England som het The Answer, de spilte 70's rock n roll men jeg synes det var noe spes egentlig. Det som irriterte meg var den dårlige organiseringen ved å få folk fra Telenor arena og ned til byen. Vi ble pressa inn i drittrange busser og må nesten sloss for å komme med. Det er det værste jeg har vært borti noengang med tanke på trafikkaos og rot på den måten.

Orker ikke å gå i detaljer her for alt var terningkast 6++++++, aldri sett så mye positiv energi på engang og ikke snakke om perfekt lyd, bilde, sceneshow og alt var bare helt rått. Kan ikke beskrives med ord, Telenor arena var større enn det jeg trodde så jeg så ut som en liten flekk midt på der. Man kan ikke være int i lyd og bilde samt drite å gå på konserter, det blir jo helt feil og da har man ikke skjønt det. Kom dere på konserter og få litt positiv energi, ingen som har dødd av slikt enda.

Jaja, nok en deilig musikalsk dag over desverre, men skal i gang med en liten Opeth/Ihsahn konsert i 10. Mars og Metallica i Juni. Gleder meg litt til det ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, er kjett å kuppe en tråd. Hehe Har du forresten hørt Ulver?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Godt poeng, er kjett å kuppe en tråd. Hehe Har du forresten hørt Ulver?
    Jeg har hørt om dem og det var da de spilte black metal, men pr i dag er det vel noe elektronica som gjelder for dem men de er ikke helt min stil.

Opeth konserten rocka ganske bra men synes lyden på balkongen ikke var det beste for å si det sånn, mye bass som lå løst i luften og skrangla godt i lokalet der og det ble kanskje litt mye graut til tider. Ellers var det en meget rå konsert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det litt typisk Rockefeller-lyd da? Var det venstre eller høyre balkong sett fra scenen du stod på?

Har falt for det nye fra Ulver. De skal ha konsert på Lillehammer 30.mai, den første på 15 år. Perdition City er ei plate jeg ofte bruker til å teste anlegg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Er ikke det litt typisk Rockefeller-lyd da? Var det venstre eller høyre balkong sett fra scenen du stod på?

Har falt for det nye fra Ulver. De skal ha konsert på Lillehammer 30.mai, den første på 15 år. Perdition City er ei plate jeg ofte bruker til å teste anlegg.
    Det er kanskje det men jeg har ikke vært der mer enn to ganger, men når det kommer til den beste lyden der inne er det faktisk ved å stå ved lydteknikeren. Jeg stod på midten av balkongen og var i sweetspot for å si det sånn, når man så Opeth logoen så jeg rett ned på den fra balkongen i andre etasje. Eneste som irriterte meg der var de stolene og bordene som stod foran meg, er så plagsomt at folk skal på død og liv sette seg der og kjøpe bøttevis med øl. Frem og tilbake hele tiden, men men.. Er man på konsert får man tåle litt liv og røre da, så kvelden var mere enn godt nok. Jeg hadde lyst å gå på Susperia på John Dee, men seff har jo et av medlemmene i bandet fått hjerteinnfarkt og må kansellere. Ellers er det vel kun Metallica i Oslo Spektrum som er på plakaten for meg nå. Har jo vært på Marillion, Acdc og Opeth på 3mnd så greit med litt pause.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje det men jeg har ikke vært der mer enn to ganger, men når det kommer til den beste lyden der inne er det faktisk ved å stå ved lydteknikeren. Jeg stod på midten av balkongen og var i sweetspot for å si det sånn, når man så Opeth logoen så jeg rett ned på den fra balkongen i andre etasje. Eneste som irriterte meg der var de stolene og bordene som stod foran meg, er så plagsomt at folk skal på død og liv sette seg der og kjøpe bøttevis med øl. Frem og tilbake hele tiden, men men.. Er man på konsert får man tåle litt liv og røre da, så kvelden var mere enn godt nok. Jeg hadde lyst å gå på Susperia på John Dee, men seff har jo et av medlemmene i bandet fått hjerteinnfarkt og må kansellere. Ellers er det vel kun Metallica i Oslo Spektrum som er på plakaten for meg nå. Har jo vært på Marillion, Acdc og Opeth på 3mnd så greit med litt pause.
    Har ikke vært der for ofte jeg heller, men jeg synes det virker som det er den type lyd der.
    Vi starta faktisk med å stå nede ved miksebordet, men det er visst best foran det, og der var det jo stappa. Så da gikk vi opp på balkongen til venstre når man ser mot scenen. Helt ok lyd der.
    Leste om det der. Kjedelig når det der skjer, men bra det gikk som det gikk. Han bør vel ta det med ro en stund fremover.

Hehe, det har vært såpass ja. Det her var vel min første i år, men skal og se de på Oslo Live Festival til sommer'n igjen. I tillegg blir det jo Ulver i slutten av mai, og forhåpentligvis en PT-konsert til høsten.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som var på Kari Bremnes konsert i helga?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det allerede vært en minnerik juni med mange sterke konserter og noen på ønskelista er innfridd.

Innlegg nr. 8 er oppdatert med siste opplevelser.

Nevner:
    Uriah Heep
    Candlemass
    ZZ-Top
    Over The Rainbow
    Hammerfall
    Neal Morse
    Jon Oliva's Pain
    Marillion
    Riot
    Journey
    Dream Theater
    Immortal
    Europe
    Heaven & Hell
    AC/DC
    Metallica
    Mastodon
    Lamb Of God
    The Answer
    Skambankt

Dette er helt utrolig å oppleve på EN MND!

Høydepunkter: Metallica, AC/DC, ZZ-Top, Neal Morse, Dream Theater, Heaven & Hell.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Da har det allerede vært en minnerik juni med mange sterke konserter og noen på ønskelista er innfridd.

Innlegg nr. 8 er oppdatert med siste opplevelser.

Nevner:
    Uriah Heep
    Candlemass
    ZZ-Top
    Over The Rainbow
    Hammerfall
    Neal Morse
    Jon Oliva's Pain
    Marillion
    Riot
    Journey
    Dream Theater
    Immortal
    Europe
    Heaven & Hell
    AC/DC
    Metallica
    Mastodon
    Lamb Of God
    The Answer
    Skambankt

Dette er helt utrolig å oppleve på EN MND!

Høydepunkter: Metallica, AC/DC, ZZ-Top, Neal Morse, Dream Theater, Heaven & Hell.
    Det var da enormt til konserter da, her har det vært stille siden Opeth og det er litt av en konsertgjenger du er. Spilte The Answer på Ac/Dc Valle Hovin eller? De spilte i hvertfall på Telenor Arena som oppvarmingsband. Hørte på nye Dream Theater platen i går og den skiuffet ikke for å si det sånn, veldig god produksjon med andre ord.

Har du vært på svenskerocken, åssen var settet til Marillion?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da enormt til konserter da, her har det vært stille siden Opeth og det er litt av en konsertgjenger du er. Spilte The Answer på Ac/Dc Valle Hovin eller? De spilte i hvertfall på Telenor Arena som oppvarmingsband. Hørte på nye Dream Theater platen i går og den skiuffet ikke for å si det sånn, veldig god produksjon med andre ord.

Har du vært på svenskerocken, åssen var settet til Marillion?
    The Answer varmet opp for AC/DC etter Skambankt ja.
    DT er på vei og jeg har faktisk litt forventniger til den. Boksen skal også i hus, er bestilt ;-)

SRF var knall, fryktelig kaldt. Synes Marillion var bra, men kan ikke gi deg setlista da jeg kjenner dem for dårlig og nok hadde tatt noe for å holde varmen:-) En artig detalj var at når vokalisten endelig oppdaget scenekanten og forsøkte å bråstoppe, var det for sent. Han tryna rett og slett på utstikkeren før han hadde sunget en strofe, hehe;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også nevne at vi hadde 3/4 av Transatlantic i gang der nede. Neal Morse, Pete Travawas og Mike Portnoy spilte "we all need some light" under førstnevntes konsert. Fantastisk! De holder også på med plate igjen. Jeg hadde ingen tro på at Portnoy skulle dukke opp siden DT spilte dagen etter, men det var en gledelig overraskelse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til torsdag er det Faith No More!

For en måned.. Aldri opplevd lignende.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    The Answer varmet opp for AC/DC etter Skambankt ja.
    DT er på vei og jeg har faktisk litt forventniger til den. Boksen skal også i hus, er bestilt ;-)

SRF var knall, fryktelig kaldt. Synes Marillion var bra, men kan ikke gi deg setlista da jeg kjenner dem for dårlig og nok hadde tatt noe for å holde varmen:-) En artig detalj var at når vokalisten endelig oppdaget scenekanten og forsøkte å bråstoppe, var det for sent. Han tryna rett og slett på utstikkeren før han hadde sunget en strofe, hehe;-)
    Det er såpass ja, de hadde et knakande gode show i Nederland på Marillion Weekend. Etter de videoene jeg har sett så må dette være den beste konserten de har hatt egentlig. Har Convention 2007 fra de og den er bare helt topp, masse gode klassikere samlet på et sted. Det er i hvertfall veldig bra når dem kjører i gang med klassikerne, selv har jeg Marillion som mitt 2 favorittband så jeg har litt forventninger til dem. Nå er dem i gang med sitt akustiske album, kan bli meget bra det også så det blir spennende.

Newcomer MekkeMikkel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsert med artist: AC/DC, Bruce Springsteen
    Årstall: Begge nå i 2009
    Konserter du skal på i tiden som kommer: Kim Larsen
    Hvilket band skulle du ønske du fikk oppleve live: Pink Floyd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og endelig... konsert med Faith No More i går. Utrolig kult! (+ Disturbed da) Innlegg 8 igjen oppdatert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var NRF 09 overstått og enda noen fantastiske og noen mindre bra konserter er lagt på minnet. Innlegg 8 oppdatert.

- Satyricon (meget proft som alltid).
    - W.A.S.P. (helt ok).
    - Testament (festivalens absolutte høydepunkt sammen med en liten rund tysker).
    - Manowar (årets skuffelse, bla bla bla...).
    - U.D.O. (fantastisk!).
    - Doro (tja, greit nok, men gikk før slutt).

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •