Sommerferie 2009

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sommerferie 2009

Nå nærmer vi oss sommeren og mange av oss planlegger reisen til syden.

Jeg vill tro at det er noen som har anbefalinger eller vært steder som kan anbefales. Dette kan være nytte for oss som gjerne ikke har hørt om steder. Gjerne fortelle om det man har opplevd rundt service og reinhold. Mange ganger opplever man gjerne at ting er ikke sånn som forventet. Kom gjerne med INFO.

Selv var vi (2 Voksne og 2 Barn) på Kreta - Kolimbary i 2007.

Vi valgte Kolimbary for vi ville har ro med tanke på to barn. Samtidig oppleve naturen. Vårt feriehus som het "KASTALLIA VILLAGE" hadde Bad,Kjøkken og 1 Soverom og e Stue som fungerte som soverom. Rett bortenfor låg basseng for store og små. Anlegg var veldig reint og det var kjempe service. Personal gjorde 2 ganger for dagen når man ikke var i leiligheten, reint. Litt uvanlig var for oss do'en. Papir skulle i egen beholder. Dette på grunn av trykk i vannsystem. Men det skapte ikke hindring når det var veldig god reinhold.

Under finder du noen bilder fra område rundt og Chania.

Legg gjerne link av steder til

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler følgende til barnefamiler, men også til voksne par:

Skiathos, frodig og vakker øy nord i Egeerhavet, Sporadene. Bo gjerne PÅ stranden Achladies. Koselig båttur inn til Skiathos by. Utrolig vakkert, barnevennlig og forholdvis rolig by. Ferge videre til Skopelos og Alonissos.
    Om du så filmen Mamma Mia så er den spilt inn på disse øyene - og ja, det ER så vakkert der nede som filmen viser.

All about Skiathos, activities, accommodation, beaches, property, etc.

Naxos - flott øy med mange muligheter. Spesielt strandområdet Plaka er noe av det mest rolige og avslappende jeg har vært borti. Bo gjerne i Agia Anna og lei moped/4-hjuling og kjør ut på Plaka.
    Naxos by er mere "busy", men også veldig koselig. Bra utgangspunkt for reise videre til Santorini, Mykonos og Paros.

Naxos-Greece.NET : Naxos hotels, Naxos island, Cyclades,Greece. Tourist and Business Guide of Naxos. Naxos hotels accommodation rooms apartments. Holidays in Naxos - Beaches, hotels in naxos, studios, naxos rooms, apartments, history of naxos island,

Tossa del Mar - rett nord for Barcelona ligger feriestedene som perler på en snor; Calella, Blanes, Lloret del Mar og denne Tossa del Mar,
    den roligste av disse små kystbyene og den vakreste!
    Men allikevel såpass kort til Barcelona at man fint kan dra til denne storbyen på dagstur med leiebil, tog eller buss.

InfoTossa2

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen og jeg var i Mai 08 i Barcelona for e lang helg. Kjempe fin By som er virkelig verdt til å ser og oppleve.
    Aftenposten.no

Anbefale ville jeg sånn åpen Touristbuss. Her for du sett mye og du kan stige av og på som så det passer deg.
    I den populære gaten Ramblas i Barcelona kan du oppleve gjøglere, taskenspillere og blomsterselgere. I denne gaten ligger det massevis med spise steder som har virkelig god mat og ikke minst øl for gutta boys

Det som man må har sett er La Sagrada Família.

Alle kostnader blir dekket av inngangspenger. Man regner med at denne vil være ferdig om 40 år

Ja og ikke minst Barcelona sin flotte stadion.
    FCBarcelona.com

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....styr unna Las Ramblas...
    Mulig du var heldig, men det er en gedigen turistfelle - alt for dyrt og ikke god nok mat - generelt sett.

Det er en severdighet som man kan ta med seg, men pass på så ikke uvedkommende får med seg det du har i lommene og i veskene....det florerer der.

God mat og atmosfære får du ved å bevege deg nord/østover fra Las Ramlas - inn i gamlebyen. Trange gater&smug og små, pittoreske torg - og DER finner du masse god mat!

I Barcelona mener jeg man forøvrig bør få med seg disse attraksjonene:
    - Sagrada Familia (som nevnt over)
    - andre Gaudi steder (Parc Guell bl.a.)
    - katedralen i gamlebyen
    - Colombus statuen i den ene enden av Las Ramblas og Plaza Catalunia i den andre
    - Barceloneta (by strand)
    - Montjuïc med olympiaparken
    - Camp Nou (hjemmebanen til FC Barcelona)
    - Plaza de Espana
    - Picasso museet og sjokolademuseet (helt nord/øst i gamlebyen)

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barcelona er en flott by. Det samme gjelder Madrid og Marbella.

Hvis man liker byferier så vil jeg anbefale Istanbul og Kairo. Kanskje ikke stedet man tar med seg små barn, men om de er litt oppi åra så er det 2 flotte byer for de som liker støy, støv og rennesteinskebab!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring fra disse stedene / hotel / leiligheter som er oppgitt i linken ?

Men på disse sedene der det er oppgitt med 2 Uker ...

Sommeren 2009 er her! - Ving

2-roms leilighet for 4 personer for under 25000Kr er ikke gale pris.. Planlegging for Sommerferie er vel kommet i gang nå så langtsomt ..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at ingen vet noe om gode reisesteder eller har noen anbefalinger

Er det noen som har vært på dette Hotel-anlegg på Gran Canaria ,
    Arguineguín ?

http://www.ving.no/sunwing/sunwingHo...elareaid=15040

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Merkelig at ingen vet noe om gode reisesteder eller har noen anbefalinger

Er det noen som har vært på dette Hotel-anlegg på Gran Canaria ,
    Arguineguín ?

http://www.ving.no/sunwing/sunwingHo...elareaid=15040
    Har ikke bodd der, men kjørt forbi flere ganger og gått mye rundt der.
    Vær veldig obs på at det er MYE trafikkstøy i lelighetene som vender mot nord/vest (mot veien).
    Arguineguin som "by" er ikke mye å skryte av. da kan du like godt bo på Amadores stranda og få deg en fin spasertur til/fra Puerto Rico på kveldene.

Vært også obs på at det er lite eller ingen fin strand i Arguinegin. Nærmeste fine strand som passer for barn i "alle aldre", er ved Anfi del Mar. Det er gangvei, mer eller mindre kupert, fra Vinganlegget og bort til Anfi stranden.

Apropos; sommer ved Middelhavet: kom deg så nærme sjøen/havet som mulig. Det kan være svært varmt der på den tiden og da ha en 1-2km bratt bakke opp fra stranden til hotellet kan være en prøvelse for store og små.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Har ikke bodd der, men kjørt forbi flere ganger og gått mye rundt der.
    Vær veldig obs på at det er MYE trafikkstøy i lelighetene som vender mot nord/vest (mot veien).
    Arguineguin som "by" er ikke mye å skryte av. da kan du like godt bo på Amadores stranda og få deg en fin spasertur til/fra Puerto Rico på kveldene.

Vært også obs på at det er lite eller ingen fin strand i Arguinegin. Nærmeste fine strand som passer for barn i "alle aldre", er ved Anfi del Mar. Det er gangvei, mer eller mindre kupert, fra Vinganlegget og bort til Anfi stranden.

Apropos; sommer ved Middelhavet: kom deg så nærme sjøen/havet som mulig. Det kan være svært varmt der på den tiden og da ha en 1-2km bratt bakke opp fra stranden til hotellet kan være en prøvelse for store og små.
    Som vi har lest er det vel å går 20 min til Sandstrand .. Selve Hotel virker spennende.
    Men basseng er vel ikke klorvann, men saltvann?
    EDIT: Er ganske svært basseng ved hotel ..
    Hvis det blir dette Hotel, så er det Havutsikt jeg foretrekker, da blir det lite støy, for håper jeg nå..

EDIT EDIT : Hva med Bulgaria , Kroatia ? Noen som har erfaring med det ??

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1

EDIT EDIT : Hva med Bulgaria , Kroatia ? Noen som har erfaring med det ??
    Ingen som er reiseklar til sommeren

Har lest litt om Bulgaria og det jeg har lest imponerte ikke meg, ble mer skremt enn å blir fristet... ser etter overskrift Bulgaria som er skrevet av Ken ..
    Hope Travel : Reiseforum Europa

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bulgaria er sikkert spennende.

Jeg har hørt både-og om dette landet.
    Positivt at det er rimelig, spesielt alkohol og mat og ganske bra strender.

Negativt at det er endel masete selgere og delvis dårlig mat, samt at språket (engelsk) er så som så.

Når jeg leser hotellbeskrivelser og ser noe ala dette "Høy bulgarsk standard....", da rygger jeg..

Kroatia:
    stort sett bare positivt - dog er prisnivået på rakkettfart opp, men ifølge mine kilder er det så mye flott å se og oppleve, og skjærgården/bademulighetene er visstnok helt fantastiske.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bulgaria er sikkert spennende.

Jeg har hørt både-og om dette landet.
    Positivt at det er rimelig, spesielt alkohol og mat og ganske bra strender.

Negativt at det er endel masete selgere og delvis dårlig mat, samt at språket (engelsk) er så som så.

Når jeg leser hotellbeskrivelser og ser noe ala dette "Høy bulgarsk standard....", da rygger jeg..

Kroatia:
    stort sett bare positivt - dog er prisnivået på rakkettfart opp, men ifølge mine kilder er det så mye flott å se og oppleve, og skjærgården/bademulighetene er visstnok helt fantastiske.

Etter å har lest og hørt mye om Bulgaria blir ikke det aktuell.

Så jakten på sommerferie til syden går videre ...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på naturprogram på NRK i går - Sognefjorden.
    Dø & pine - vi glemmer ofte at noe av det vakreste her på jorda er like utenfor stuedøra vår.....

Så å leie seg en bobil eller campingvogn (eller ta inn på turishytter/camping) og så reise på en 2 ukers i Norge, det kan være en vel så minnerik ferie.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på naturprogram på NRK i går - Sognefjorden.
    Dø & pine - vi glemmer ofte at noe av det vakreste her på jorda er like utenfor stuedøra vår.....

Så å leie seg en bobil eller campingvogn (eller ta inn på turishytter/camping) og så reise på en 2 ukers i Norge, det kan være en vel så minnerik ferie.

Ja det er sant det. Her er det mange fine steder man kan ser. Men å reise med bobil eller campingvogn rundt ørker jeg ikke for min del. Men her ligger svaret ganske enkel, siden jeg er sjåfør (lastebil) og kjører nok i året ellers at da vil jeg ikke bruke ferien på kjøring.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til mine tidligere tips, så vil jeg også anbefale Mallorca.

Om du velger å bo i Puerto de Pollensa, helt nord på øya

Reiser Puerto de Pollensa - Finn reiser til Puerto de Pollensa hos Ving

eller Cala Millor - øst på øya

Reiser Cala Millor - Finn reiser til Cala Millor hos Ving

Vakker øy, mange muligheter og rimelig greit å komme til være seg charter eller rutefly.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegger tur til London sammen med en god venninne i slutten av mai og lurer på om noen har noen tips...

Ønsker å bo relativt sentralt. Har tittet litt på Grange Holborn Hotel. Ligger like ved Russell Sq. Guarden. Vi reiser en søndag og drar tilbake en tirsdag. Det som er spikret er Eric Clapton i Royal Albert Hall. For ikke å kjede livet av min gode venninne syns jeg det hørtes bra ut med en RIB-tur på Themsen. Videre må man vel prøve å få en tur i London Eye - rimelig stiv pris for 30 min, men satser på at utsikten er bra.. Ellers kanskje en spasertur rundt South Bank - fra Westminister bridge til Tower bridge. Kanskje få med seg Madame Tussauds - selv om det er stappfullt med japanere(billigere etter kl. 1700). Buckingham Palace åpner ikke omvisninger før i august mener jeg? Tower of London kunne kanskje være noe?

Ellers må man jo ha litt mat: Babylon restaurant - ligger ikke så langt fra Royal Albert Hall og skal ha fin utsikt - kanskje spise litt/ta en drink før Clapton der? Ellers kjører Sticky Fingers(ala Hard Rock cafè) på Rolling Stones og har lave priser på mandager - kanskje ta en lunch der? Galvins Windows har fin utsikt og bra mat(i følge nettet) - middag? Noen som har andre forslag - må ikke være alt for stivt og prismessig ikke i de høyeste sfærer?

Ellers andre morsomme ting man bør få med seg i London? Hadde tenkt å evt. ordne billetter på forhånd slik at man unngår kø for å få billetter i London og bestille 3-dagers travelcard som man kan bruke ubegrenset på buss/undergrunnsbane.

...og nei, jeg er ikke lærer som skal kjøre et strengt og intenst program, men greit å ha noe på blokka, så man ikke ender opp stående som en tulling når man har med seg en flott dame på tur

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips her, Egon:

Welcome to the Imperial War Museum

(en sterk og lærerik opplevelse for store og små, ta gjerne 2 etasjers buss ned)

London Walks "first and best of the walking tour firms" Fodors

(uhøytidelige spaserturer i London med guide - man får se andre sider ved London enn det man får med sightseeing busser)

The Camden markets - summary

(bra marked også med butikker og ikke bare "jalla" boder)

Welcome To Covent Garden

(sentralt, koselig og mange bra butikker i og rundt)

Welcome to The Rainforest Cafe

(morsomt og annerledes spisested rett ved Piccadilly Circus)

Hoteller jeg har prøvd og kan anbefale:
    Luxury London Hotel - Four Star Kenilworth Hotel

Jurys Great Russell Street Hotel | London City Hotel | West End Hotels | The Doyle Collection

Jurys Clifton Ford Hotel | London City Hotel | Hotel in London | The Doyle Collection

Washington Mayfair Hotel

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) VING BEST I TEST

Linkhttp://ving.no/webfiles/siteid3/newsletter2009/VG_beste_barneklubb.pdf?ad_id=3501

2) NYHET SOM STARTER I KØBENHAVN OPP :

Ser hvor utrolig dette er Må være helt rått om du liker det extrem
    http://front.xstream.dk/tivoli/media...=265&width=400

Vill flytur i Tivoli i København - VG Nett om Reiseliv

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter flere år med sommerferie nedover Europa, skal vi prøve ei uke i Norge.

Noen som vet hvor lang tid det tar å kjøre fra Geiranger til Bergen, det står 6 timer på Google maps. Stemmer dette, eller blir det bare stress å kjøre strekningen på en dag?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •