Klokkehjelp! (armbåndsur)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klokkehjelp! (armbåndsur)

Jeg skal kjøpe meg klokke har jeg funnet ut. Fikk en klokke til jul, pent armbåndsur men det var feil på det så det ble levert inn og jeg har nå en tilgodelapp som jeg tenkte å "utvide" litt...

Så på Seiko Kinetic idag, har vært fascinert av kinetic siden de kom for 20år side og lurer på om jeg skal gå for en sånn.

Er det noen her som har erfaring med kinetic? Finnes det alternativer?

Jeg skal ha en klokke som er enkel og kjemisk fri for gull i finishen

A

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Skagen urene, de er lekre, rene, enkle og bra!

Skagen Denmark - Danish Design Watches, Jewelry, Sunglasses and More

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det var et par fine der. Men mye femi greier, mange av klokkene under mens watches hører ikke hjemme på en manns arm ihvertfall :shock:

Hvem selger skagen i Norge? Og hvordan er de priset utifra dollar prisene som var på hjemmesiden deres? Er jo billig i forhold til andre jeg har sett på hvertfall.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en kinetic klokke, kommer ikke til å kjøpe det igjen.
    Jeg hadde ikke problemer med urverket el. og kvalitetsmessig var jeg veldig fornøyd.
    Men klokken drives av en kondensator som lades når klokken beveges, og den må byttes etter ett par år.
    Det koster en hel del mer enn å bytte batteri.
    Mener å huske at klokken kostet 3k og en ny kondensator+jobben kostet over 1k.
    Mulig dette har endret seg, du kan jo spørre urmakeren din.
    Derfor ble det ikke kinetic igjen, men en seiko med batteri.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Det var litt stiv pris ja, hørtes ikke ut som om det var noe behov for slikt vedlikehold ifølge hun som stod i butikken jeg var i og så på Kinetic. Skal forhøre meg litt før jeg kjøper uansett, trodde litt av vitsen var å slippe batteribytte også da ;-)

A

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Joda, det var et par fine der. Men mye femi greier, mange av klokkene under mens watches hører ikke hjemme på en manns arm ihvertfall :shock:

Hvem selger skagen i Norge? Og hvordan er de priset utifra dollar prisene som var på hjemmesiden deres? Er jo billig i forhold til andre jeg har sett på hvertfall.

A
    definér "femi".......

Et herre må ikke nødvendigvis gå rundt med en 5 kilos koloss på armen for å være en mann - upraktisk kan det også være. Jeg har mange ur, små og store og jeg kan love deg at å ha en koloss på armen når du skal sjekke olja på sjektemotoren kan være tungvint......

Skagen selges ihevrtfall hos urmakere her i byen, f.eks Askeland.

Askeland Ur og Smykker

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    definér "femi".......

Et herre må ikke nødvendigvis gå rundt med en 5 kilos koloss på armen for å være en mann - upraktisk kan det også være. Jeg har mange ur, små og store og jeg kan love deg at å ha en koloss på armen når du skal sjekke olja på sjektemotoren kan være tungvint......

Skagen selges ihevrtfall hos urmakere her i byen, f.eks Askeland.

Askeland Ur og Smykker
    Hehe! Joda, slike kolosser er som regel komisk store. Og de som bruker slike er som regel ikke noen kolosser selv og da blir det enda mer påfallende overdrevent.
    Er absolutt ikke ute etter noe macho ur, men jeg syns mange av de på hjemmesiden til skagen så ut som dameur. Og da mener jeg de urene som har veldig smale remmer og små urskiver.
    Jeg vil ha noe som er på størrelse med det lorus uret jeg har brukt de siste 7-8 årene, passe stor slik at det ikke er i veien men samtidig ikke lite. Og viktigst er at det er enkelt slik at man kan se hva klokken er bare ved å kaste ett blikk på klokka :-D Trenger ikke barometer, kalender, stoppeklokke og whatnot som gjør at man må på leteaksjon for å finne hovedviserene :roll:

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •