AVforum's tråd for matglade kvinner og menn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforum's tråd for matglade kvinner og menn

Glad i mat som jeg er tenkte jeg det kunne være moro med en tråd for oss hobby-kokker. Trenger ikke være noe high-end, men praktiske og nyttige tips...

Lagde for min del en enkel og billig dessert i dag som jeg ble rimelig fornøyd med:

1 pakke frosne skogsbær(fås kjøpt i de fleste dagligvarebutikker av en viss størrelse). Kok opp litt vann og sukker - hell de frosne bæra i og rør forsiktig. Ikke kok for lenge eller rør for hardt: da ender man med syltetøy.. Serveres med vaniljeis eller en liten kremklatt... Vanvittig enkelt, kjapt og ikke minst godt!

Ellers når økonomien er skral, tiden er knapp og magen knurrer og man vil ha ordentlig middag:

Kjøp en pakke frossen lapskausblanding, spe på med litt gulrot og kålrot i terninger(eller andre grønnsaker). Tømmes i en kasserolle, fyll på med litt vann(ikke for mye - da blir det suppe). Bruk gjerne kraft om man har, ellers anbefales "klar kjøttsuppe" i terninger fra "Maggi" - en par terninger må til. Krydre med salt og pepper etter smak(obs: kjøttsuppen inneholder salt). Skjær kjøttpølse i terninger, bruk gjerne kjøttkake eller karbonade i tillegg(eller annet kjøtt man har). Småkokes til alt er gjennomkokt og lapskausen har passe konsistens.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Som alt annet så har vi en tråd for dette allerede med noen oppskrifter.

http://avforum.no/forum/generell-chi...urmet-mat.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei fader - mente jo jeg søkte etter mat på søkefunksjonen også..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •