Beviset på at HiFi klubben er dyrt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Ingen liker sytere..
    Det var jo ett konstruktivt svar. Du er åpenbart pro hfk, jeg og tror kanskje Peakman også mener dette, er at det er bra for kundene at det er konkurranse på produktene. Men for klubben så er det selvfølgelig meget bra med en monopol situasjon. De tjener $ på det de...

Mvh

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det sunt med konkurranse, men prisene på DENON i Norge er ikke vanvittig mye høyere enn i England og Tyskland.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det sunt med konkurranse, men prisene på DENON i Norge er ikke vanvittig mye høyere enn i England og Tyskland.
    Det blir som at en tysk pub skulle selge øl til 50 kr halvliteren og si at det ikke er dyrt for at i norge koster den samme halvliteren 79,-

Det er uansett et dårlig argument hvis det er slik at AVR-3805 hadde kostet 8995 på Siba eller Elkjøp.

PS: Den billigste prisen jeg fant var ca 6.500, men den butikken hadde ikke Yamaha så jeg fikk kunne ikke sammenligne forholdet

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok påvirkes av markedet i england også. Der er snakk om et land som har noe sånnt som 10 ganger så mange innbyggere som Norge. Faktisk regner man mer enn det tredoble i stor-london enn i hele Norge. Da er det selvsagt også et mye større marked å spise av og marginene kan senkes betraktelig, samtidig som de knuser inkjøpsprisene til HFK Norge. (Så vidt jeg vet har de delvis adskilte innkjøp i de forskjellige landene)

Allikevel er jeg enig i at HFK ikke ligger spesiellt lavt i pris. Det har jo vist seg gang på gang, bortsett fra når det gjaldt Cambridge. Der kan imidlertid saken ha vært at det har vært nok et ledd i mellom Norge og Produsenten, eller at de Norske importøren både hadde elendige priser og enorm fortjeneste.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt rundt etter et høyttalersett til xboxkroken min, ramlet over denne saken, som nok viser hvor billige hifiklubben er. CERWIN VEGA AVS-5.1X koster i klubben 2.999 i Norge og Danmark og 3.998 (!!!!!) i Sverige. I usa koster disse helt ned mot $125,-

Monopol er ikke bra.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    CERWIN VEGA AVS-5.1X koster i klubben 2.999 i Norge og Danmark og 3.998 (!!!!!) i Sverige. I usa koster disse helt ned mot $125,-
    Det blir fortsatt litt latterlig å sammenligne priser i produsentlandet mot priser i andre land. Det koster ALLTID penger med frakt og det koster ALLTID penger når en vare passerer landegrenser.

Bare se på projectiondesign i Norge kontra utlandet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette lovlig da? Vil tro at Denon ikke kan nekte andre å importere i henhold til EU regler. Er ikke jurist men stort sett er det ulovlig med ordninger som hindrer konkurranse. Men mulig argumentet om at det finnes gode substitutter gjør at det ikke er noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bransjeavtaler...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info her: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1097002877

Et lite sitat:
    Har mottatt den nye katalogen til Hi-Fi Klubben. Et nytt merke er Thule. Klubben hevder å ha senket prisen med 23% på Thule Space PR 350B. Dette er vel ren bløff? Finnes det noen i Norge som har betalt 34998 kr for dette produktet? Da jeg vurderte PR 350B for ca 18 mnd siden, var listeprisen 24990kr. Jeg ringte rundt for å få tilbud på denne sammen med den likt prisede 5-kanals effektforsterkeren. Tilbudene jeg fikk varierte mellom 41 og 43000 kr tilsammen. Min påstand er at Hi-Fi Klubbens pris på 28498 kr er 14% høyere enn tidligere listepris, og ikke 23% lavere som de selv hevder. Kommentarer?
    mvh: Melvin

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sjefen for hifiklubben har svart i den tråden nå. Interessant lesing.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beviset på at HiFi klubben er dyrt

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    HiFi klubben argumenterer med at de er så billig grunnet at de slipper leverandørleddet. Min personlig mening er at det bare er tull og at prisene heller er dyrere fordi de har monopol på produktene.

Det er enkelt å bevise det:
    F.eks AVR-3805 koster 849 pund på AVland.co.uk
    Yamaha RXV-1400 koster 799 pund på samme plass. (altså den AVR er 1.03 ganger dyrere enn Yamaha)

I Norge:
    Yamaha RXV- 1400 selges for 7995,-
    Denon selges for 10995. En forskjell på 1.37 ganger.

Min konkluksjon: Hadde Denon vært solgt på Siba f.eks så hadde den kostet ca 8495,- og ikke 11k. Hvor lenge skal vi godta denne overprisingen fra klubben?

Jeg synes ikke det er så ille.. AVR-3805 koster 800 spenn mindre i England enn her..so what!?

Det er også viktig å justere for forskjellen i moms i de ulike landene. I UK er momsen 17.5 % og i Norge 24 % (snart 25 :roll: ). Dvs. at skal man sammenligne nettopris fra butikk så koster denon 8866 før moms i Norge og 8526 i UK. Da har jeg brukt en pundkurs på 11,8 som er lavt i forhold til 1 måned siden. Hvis vi bruker 12,00 i kurs blir prisen 8670. Vel som vi ser er ikke forskjellen akuratt noe å hoppe i taket av. Som tidligere poengtert av andre er det ett MYE større marked i UK og av naturlige grunner så vil det bli litt billigere da. Derfor synes jeg at HiFi klubben i DETTE tilfellet ikke tar en urimelig pris.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ser sjefen for hifiklubben har svart i den tråden nå. Interessant lesing.
    Ja, snakk om å drepe all videre diskusjon med komplett og saklig informasjon. Eksempel til etterfølgelse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal vi prate om nå da tro?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er jo hva offisielle prislister sier, det andre er hva en fikk kjøpt produktene for før skiftet???

Og med HFK sin NoDiscount politikk, er jeg allikevel enig i at HFK sine bastante utsagn ikke er så riktige de selv vil ha det til. Så jeg noen * med kommentar nederst på den informasjonen som forklarte hvordan de var kommet frem til tallene; neida..... (Tenker da ikke på Haalands svar, men mail osv...)

Det positive er at kjedene hiver seg inn i disse fora og argumenterer for sitt syn, istedet for å sitte passive på sidelinjen. DET er positivt og eksempel til etterfølgelse... :lol:

PS! Finn deg en HFK butikk som ikke er kjede-eid, men franchise-basert go du skal se at det er mulig å få litt rabatt allikevel...... :wink: :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på veilledende priser og hva produktene selges for hvis det er ett åpent marked ja.. Bare se på benq, hvor mange har handlet projektorene der til "veilledende" pris?

Mvh

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fordel med Hi-Fi Klubbens stabile priser, er at du får en sakelig pris for de brukte komponentene du ønsker å selge.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    En fordel med Hi-Fi Klubbens stabile priser, er at du får en sakelig pris for de brukte komponentene du ønsker å selge.
    Prisene faller på slutten av et produktslevetid som regel, også på klubben, men som regel virker de som om de er flink til å beregne lager slik at de er tomme når en ny kommer på markedet.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, la oss for guds skyld klemme ut resten av tuben..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •