Dali 808 - siste nytt:svindlet!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 808 - siste nytt:svindlet!!

Endret topic etter dagens mottak av høytalere, se innlegg nr. 10 i denne tråden.....
    Hei,
    Er det noen som vet hvor stor forskjell det er i lydbilde på Dali 808 og 8008? Og hvordan er det lydbildet? Mørkt/lyst/bass/oppløst osv. Jeg er særlig avhengig av at diskanten ikke blir for skarp.
    Skal bruke dem sammen med en Yamaha Rx-v 1400. Er det noen som har denne kombinasjonen (eller en annen yamaha og /eller 8008), og kan skrive noen ord om hvordan det lyder?

Til slutt: Hva er en fornuftig pris på et par fint brukte 808 som er 4 år gamle?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    808 er vel forgjengeren til 8008 om jeg ikke er helt på gjordet?

Med det som utgangspunkt:

De bør passe veldig fint til 1400-en. De har litt mørk karrakter og er fyldige i bassen. De er ikke sånn superdetaljerte, men Yamahaen trekker nok litt i den retnigen.

Pris på 4 år gamle 8008 burde vel ligge mellom 3 og 4000. Det forutsetter at de er feilfrie og at selgeren kan dokumentere kjøpet (ikke tyvgods).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!!
    Høres lovende ut... Og det er ikke noe problem at diskanten blr for hard på disse, Snickers-is? Er det forresten samme diskanten som sitter i hele blå serien 202,505, 606 osv. Har fått tilbud om å kjøpe et par 202 hos en annen til en svært gunstig pris (500 kroner). Så hvis diskanten mot formodning skulle være gåen i de 808 jeg kjøper så kan jeg bare skifte over...
    Jeg har etter pruting fått tilbud på et par til 2500 så det skulle vel være en grei pris da.
    Det er såpass bilig at jeg ikke gidder å kjøre 40 mil til nærmeste Hifiklubb for å høre hvordan etterfølgeren 8008 høres ut. Skjærer det seg helt så kan jeg vel alltids selge dem igjen...
    Men så er det dette med å kjøpe brukt da; jeg har jo bare selgerens ord på at de er i fin stand...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Blå har etter min erfaring ingen problemer med hard diskant.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp! Det kan du ikke gå skoa av deg på. Kjøpsloven definerer forøvrig slike kjøp også, så selgeren står ikke fritt til å lure deg.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt langt å løpe da.. Ca 900 km . Men dette høres jo bra ut. Får ta en telefon, og snakke nærmere med fyren og høre om dette er så bra som det høres ut som ut fra mailene hans....
    Takk for hjelpa; begge to!!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå snakket med karen, og klarte å få dem ned i 2200 + et par kabler (Nordost? Er det noe bra?). Hadde orginalemballasje og kvittering så dette høres jo unektelig lovende ut. Blir spennende å se de er i like bra stand som han sa.....

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Har nå snakket med karen, og klarte å få dem ned i 2200 + et par kabler (Nordost? Er det noe bra?). Hadde orginalemballasje og kvittering så dette høres jo unektelig lovende ut. Blir spennende å se de er i like bra stand som han sa.....
    Vil tru du gjere eit ganske bra kjøp her.
    Nordost har generelt gode kabler. Kanskje det er flatline kabler du får med :?: Kem veit. 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nordost noe annet enn flatline da?

Kjempekjøp om de er i ok stand. Jeg hadde ikke tvilt om jeg var på jakt etter noe tilsvarende.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har nordost noe annet enn flatline da?

Kjempekjøp om de er i ok stand. Jeg hadde ikke tvilt om jeg var på jakt etter noe tilsvarende.
    Eldre kabler meiner eg vart levert i vaneleg "form".
    Kanskje eg har feil, men men..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempekjøp om de er i ok stand. .
    Svarte heller..... Det var det de ikke er. Fikk dem i posten i dag, og siden jeg har en fridag passet det veldig bra. Koblet dem glad og forventningsfullt til og hva skjer? Jeg setter på lavt volum og synes jeg hører en susing. Og joda etter en liten høretest langs hvert element viser det seg at et av basselementene på den ene høytaleren kun gir fra seg en blafre lyd :x Det andre elementet på samme høytaler høres heller ikke særlig bra ut..men ikke like ille.
    De er vel m.a.o. sprengt da sikkert???
    Hva gjør jeg nå da utenom å være eitrende sint!!!??

Edit: Ikke nok med det forresten.... Orginalemballasje var de ikke pakket i. Kun bobleplast og noe papp i hjørnene, samt en sinnsyk mengde teip. Teipen har selvsagt satt merker både på høytalerne og frontstoffet (Særlig der blir det nok veldig vanskelig å få det av). Kvittering var det ikke med. Og i den andre høytaleren er det en skranglelyd når jeg vipper litt på den. Ett eller annet som er løst inni der...
    Ekkelt å bli lurt på denne måten. Ikke at det er den helt store pengesummen, men det er liksom prinsippet. Prøvde å ringe ham for en liten stund siden, men etter litt ringing ble det plutselig frakoblet gitt... Sjokk :?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men... Er det ikke sånn at kjøpsloven gjelder selv om det er et privatkjøp, da? For da kan du jo bare heve kjøpet.
    Det hadde jeg gjort ihvertfall.
    Og om han du hadde kjøpt av nektet, så er det palltre mot kneskåler neste. Greit nok at det ikke dreier seg om enorme summer, men her er det prinsippet som gjelder. :evil:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Men... Er det ikke sånn at kjøpsloven gjelder selv om det er et privatkjøp, da? For da kan du jo bare heve kjøpet.
    Det hadde jeg gjort ihvertfall.
    Og om han du hadde kjøpt av nektet, så er det palltre mot kneskåler neste. Greit nok at det ikke dreier seg om enorme summer, men her er det prinsippet som gjelder. :evil:
    Joda,kjøpsloven gjelder den, men det blir litt verre å gjennomføre i praksis siden det er 90 mil mellom meg og selger. Tviler på at jeg får han til å tilbakebetale pengene til min konto. Med mindre en tyr til alternativ 2 som du presenterer, og som høres veldig fristende ut akkurat nå :lol:
    Akkurat ; det er prinsippet det er snakk om. Skjønner forresten ikke at noen gidder å gjøre seg til kjeltring for 2500 kroner. Og trodde han virkelig ikke at jeg kom til å merke dette?
    Skal prøve å få kontakt med ham på telefon igjen sener i dag, men det spørs om han bare kobler fra da også :cry:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville hørt hvor mye det koster å sette høytt. i stand, det burde være mulig å skaffe deler. Få fullstendig prisoversikt.

Deretter gitt selger krav om å betale utbedringen, dette er helt klart brudd på avtalen. Du kan sjekke avtaleloven.

Den skranglelyden er ikke noe særlig, låter det i alle elementene? Det kan være at de har fått litt røff behandling i postgangen.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier forbrukerrådet, eller noen sånn instans til dette, da? Har du tatt det opp med noen?
    Du kjenner tilfeldigvis ingen som bor i nærheten av selgeren? For da kan du jo bare sende en av dem...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg ville hørt hvor mye det koster å sette høytt. i stand, det burde være mulig å skaffe deler. Få fullstendig prisoversikt.

Deretter gitt selger krav om å betale utbedringen, dette er helt klart brudd på avtalen. Du kan sjekke avtaleloven.

Den skranglelyden er ikke noe særlig, låter det i alle elementene? Det kan være at de har fått litt røff behandling i postgangen.

Mvh

Hmm.. Kontakter jeg Hifiklubben for å få greie på delekostnadene da, og kan de evt. skaffe deler?

Skranglelyden kommer ikke når jeg bruker høytalerne, men når jeg satte dem på plass. Virker som det er noe som er løst inni der. Kan godt være postgangen; i alle fall når en tar i betraktning hvordan de var pakket...Får vel ta og skru opp for å undersøke nærmere.
    Blafrelyden og susinga er der imidlertid konstant, og blir selvsagt tydeligere jo høyere jeg spiller.
    Er så surt; jeg hadde gledet meg slik til å få dem i posten, og så blir det slik. Har faktisk handlet en del brukt, og frem til i dag har det vært en stor suksess. Spart mye penger, bra produkter og ærlige folk. Så kommer det selvsagt en og ødelegger for resten. Må si jeg er blitt mye mer skeptisk til brukthandel nå...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fult navn og adresse på selger? Sørg for å få kjøpet hevet. Dersom han ignorere all kontakt så bør du anmelde saken. Prøv å ringe ham, men enda viktigere, skriv brev. Skriv også at du er nødt til å gå til det skritt å anmelde saken om han ikke svarer.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Hva sier forbrukerrådet, eller noen sånn instans til dette, da? Har du tatt det opp med noen?
    Du kjenner tilfeldigvis ingen som bor i nærheten av selgeren? For da kan du jo bare sende en av dem...
    Forbrukerrådet er vel neppe rette instans siden det går på handler mellom profesjonelle selgere og forbrukere. Her er det på en måte to "forbrukere" så de vil neppe være til noen hjelp.
    Kjenner en som bor i samme by, men han er neppe egnet til å skremme noen :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fult navn og adresse på selger? Sørg for å få kjøpet hevet. Dersom han ignorere all kontakt så bør du anmelde saken. Prøv å ringe ham, men enda viktigere, skriv brev. Skriv også at du er nødt til å gå til det skritt å anmelde saken om han ikke svarer.
    Fullt navn og adresse har jeg ja. Det er skrevet på oppkravskvitteringa.
    Har tenkt på dette med å true med anmeldelse. Sånn jeg ser det er vel det eneste sanksjonsmulighet jeg kan true med i denne saken. Rettsak(sivil) blir bare dustete for det er snakk om så lite penger...(Går vel forresten an å true med det, men det er jo åpenbart en tom trussel da...)
    Skal prøve å få tak i ham, dvs. jeg SKAL få tak i ham. Kjenner jeg typen rett så kommer han vel å nekte enhver kjennskap til problemet, og påstå at dette er noe jeg har forårsaket...

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få noen drittunger til å knuse fingrene hans...koster rundt 1000,-