Dali 808 - siste nytt:svindlet!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...selv om jeg har sympati for at du kanskje har blitt svindlet, kan vel denne tråden vanskelig sies å være spesielt teknisk orientert. Flyttet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det enkleste er å heve kjøpet kanskje. Eller inngå en avtale om reduksjon i prisen. Sørg for å kunne dokumentere det meste, det er mye lettere å kunne dokumentere skriftlige hendvendelser enn muntlige. Selv om muntlige er like bindende så er det mye vanskeligere å bevise. Hvis du skal ringe lån/bruk tlf med rec. funksjon (de fleste nye mob. har dette i dag), men husk å si i fra at samtalen blir tatt opp. Ett triks for å få han til å ta tlf er å skjule nummeret ditt. Dette gjøres i setupen..

Lykke til

Mvh

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det her her tråden har havnet.... Ja,ja...

Dette går vel egentlig akkurat like ille som jeg fryktet. Han sier at de var i topp stand da han sendte dem, og at han hadde pakket dem veldig godt :shock: Jeg vet ikke om å legge et lag bobleplast rundt et par høytalere er god innpakning, men jeg har mine tvil :roll:
    Uansett han sier at det enten er postens eller min feil, så dette blir det ikke enkelt å få noe ut av.
    Da jeg sendte en mail om han ville ta dem i retur skrev han som svar at han var lite interessert i et par ødelagte høytalere :shock: Akkurat som jeg er mer int. i det.
    Arrrrggghhh :evil:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde han tenkt på før han ødela dem. Ring forbrukerrådet 81558200. Der møter du som regel hjelpsomme mennesker som kjenner lovverket. De kan kanskje hjelpe deg et lite stykke på vei.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om selger fortalte deg at høyttalerene ville bli sendt i originalforpakning, vil jeg kalle dette et kontraktsbrudd. Muntlig avtale er tross alt like bindende som en skriftlig. Det blir vel hans ord mot ditt, men snakk med forbrukerrådet.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordvest: Leit at du har blitt lurt! Skulle jeg tippa, tipper jeg at kanskje 5% av 100% lurer andre når det gjelder salg av bruktutstyr. Jeg har selv handla en del brukt (mest over QXL), og aldri blitt lurt. Det kan være litt trygger å benytte seg av QXL. Der har man litt flere rettigheter enn et salg utenom QXL. (Man er vel forsikret opptil et beløp tror jeg.)

Selvfølgelig påstår selger at "alt var i orden" når han sendte høyttalerne. Han har sikkert sprengt de selv, og tenkt han kunne dytte disse på en som sikkert ikke ville høre noe forskjell. Så derfor tjente han 2200 kr på noe han egentlig ikke ville få solgt! Sleipt, men sant! Det er også en ulempe at selger bor langt unna deg. Jeg ville uansett vurdert å ta med deg noen STORE kompiser, og faktisk trappet opp hos vedkommende uanmeldt. Som regel er de store i kjeften i telefon, men litt mer lavmælte når dere møtes fysisk! En ting du også kan prøve. Hvis pakken er sendt som postoppkrav eller norgespakke, så er pakken automatisk forsikra med opptil 10 000 kr fra posten sin side. Du kan jo prøve å ringe posten og si at du har mottatt en sending som har blitt skadet under transport. Posten vil sikkert sjekke emballasjen. Du sa den var dårlig, så mulig de ikke vil hjelpe deg, men det er forsøket verdt. Imidlertid, burde du sagt fra til posten med en gang du så at pakken var pakket dårlig inn! Du har sikkert pakket opp og kasta emballasjen, slik at posten ikke får sjekket det. Uansett ville jeg ringt de og sagt i fra. Skader ikke å spørre!

BTW: Har tenkt litt på det der med transport av høyttalere etter ditt innlegg. Jeg har selv kastet org. emb. til min Dali 6006 grunnet plassmangel. Er bobleplast (MANGE LAG) tingen? Vil ikke ha "skranglehøyttalere" den gangen jeg skal flytte! Jeg har brukt masse bobleplast før på andre ting når jeg har flytta og dette har fungert bra. Brukte så mye bobleplast at samboeren min trodde det var porselen jeg pakka inn!

ProtoType

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro at esken er det beste, men hvis du skal ta deg av flyttingen så har jo også hvordan du plasserer høytt. noe å si. At de står støtt osv. Når det blir sendt med posten så er det nok større sannsynlighet at varene blir uforsiktig behandlet. De vil ha mest mulig inn i lastebilene, har tidspress osv.

Mvh

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Om selger fortalte deg at høyttalerene ville bli sendt i originalforpakning, vil jeg kalle dette et kontraktsbrudd. Muntlig avtale er tross alt like bindende som en skriftlig. Det blir vel hans ord mot ditt, men snakk med forbrukerrådet.
    Ja,akkurat!! Det skrev jeg i en mail jeg sendte til ham i dag. Når han sa til meg at han skulle sende dem i orginalemballasje, og de kun kommer surret med det lag bobleplast(helt sykt....) så er det et klart avtalebrudd. Han burde kontaktet meg når han ikke fant orginaleskene, og spurt om jeg fortsatt var interessert i å få dem tilsendt.
    Uansett; når innpakningen var så dårlig er nå evt. transportskader hans ansvar. Kan ikke si at jeg får meg til å kjefte og klage til posten over dette. Dessuten tviler jeg på at det var postgangen som sprengte elementet

Snickers-is: Jeg får ta meg en prat me dforbrukerrådet på tirsdag. I tillegg truet jeg ham med både forliksrådsklage og evt. politianmeldelse (det er kanskje å ta litt i, men, men....) Skal bli spennende å se hvordan han reagerer/om han reagerer på den mailen. Ble en ganske hissig mail.

(Hva i all verden: Nå satte katten seg på delete knappen her..... Snålt dyr :lol: )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordvest: Leit at du har blitt lurt! Skulle jeg tippa, tipper jeg at kanskje 5% av 100% lurer andre når det gjelder salg av bruktutstyr.

-Jeg har også handlet mye brukt før, og dette er første gangen jeg er blitt lurt. Tidligere har jeg kjøpt forsterkere, cd-spiller, tv, datautstyr samt et par biler... Det har alltid vært i den stand som selger har sagt de skulle være. Det er alltids en eller annen sleiping der ute, og denne gangen har jeg tydeligvis vært uheldig.

Selvfølgelig påstår selger at "alt var i orden" når han sendte høyttalerne. Han har sikkert sprengt de selv, og tenkt han kunne dytte disse på en som sikkert ikke ville høre noe forskjell. Så derfor tjente han 2200 kr på noe han egentlig ikke ville få solgt! Sleipt, men sant!

-Nøyaktig slik er det jeg tror det har foregått også!!

Det er også en ulempe at selger bor langt unna deg. Jeg ville uansett vurdert å ta med deg noen STORE kompiser, og faktisk trappet opp hos vedkommende uanmeldt.

-Problemet er at reisen dit blir dyrere enn det høytalerene kostet så vinninga går opp i spinninga for å si det slik. Men fristende er det :twisted:

-Jeg har tenkt på det med å kontakte posten, men jeg får ikke til å skylde på dem i denne saken. Enten var de sprengt før han sendte dem (mest sannsynlig) eller så er det ødelagt pga. den sinnsyke innpakningen. Jeg kan jo imidlertid ta en telefon og undersøke nærmere, men noen historie om god innpakking osv. gidder jeg ikke dikte opp. Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring over dette beløpet selv om andre tydeligvis ikke har slike kvaler

BTW: Har tenkt litt på det der med transport av høyttalere etter ditt innlegg. Jeg har selv kastet org. emb. til min Dali 6006 grunnet plassmangel. Er bobleplast (MANGE LAG) tingen? Vil ikke ha "skranglehøyttalere" den gangen jeg skal flytte! Jeg har brukt masse bobleplast før på andre ting når jeg har flytta og dette har fungert bra. Brukte så mye bobleplast at samboeren min trodde det var porselen jeg pakka inn!

-Tror det går greit med MANGE lag bobleplast når det er du selv som står for transporten, og gir høytalerene den omsorg de fortjener....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    En ting du også kan prøve. Hvis pakken er sendt som postoppkrav eller norgespakke, så er pakken automatisk forsikra med opptil 10 000 kr fra posten sin side. Du kan jo prøve å ringe posten og si at du har mottatt en sending som har blitt skadet under transport. Posten vil sikkert sjekke emballasjen. Du sa den var dårlig, så mulig de ikke vil hjelpe deg, men det er forsøket verdt. Imidlertid, burde du sagt fra til posten med en gang du så at pakken var pakket dårlig inn! Du har sikkert pakket opp og kasta emballasjen, slik at posten ikke får sjekket det. Uansett ville jeg ringt de og sagt i fra. Skader ikke å spørre!

ProtoType

Snakket akkurat med postens kundeservice. De var forsikret, men da jeg forklarte hvordan de var pakket inn sa hun jeg bare kunne glemme hele greia. Dette var selgers ansvar. Dessuten kunne jo ikke de vite om de var i god stand da de ble sendt, og det er jeg jo enig i.
    Posten er ikke alltid like grei å ha med å gjøre, men denne gangen føler jeg at jeg ikke kan klandre dem for noe.
    Dama på kundeservice var nesten sint en stund. Virket som hun trodde jeg var ute etter å svindle dem..... Hvis jeg skulle krevd erstatning av dem og hatt noe håp om å få det, sa måtte jeg jo bløffet dem, og det er ikke aktuell politikk. Jeg gidder ikke synke til samme nivå som selgeren har gjort. Rett skal være rett!!

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordvest: Noe nytt i saken?

ProtoType

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dessverre; har ikke vært noen utvikling i saken. Bortsett fra at han ikke har svart på noen henvendelser etter at jeg skrev en mail til ham om hva posten sa om saken, og jeg krevde at han i det minste betalte det et nytt element koster.
    Han snakket om at jeg kunne få spoøen til elementet viklet om, og at dette kun kostet et par hundre kroner. Er det noen som har troen på en slik løsning??
    I tillegg kommer jo at de er så oppskrapet og flekkete at de ikke kan brukes i stua slik hensikten var så selv om elementet skiftes er de kun brukende på pc-rommet.
    Har i grunnen mistet troen på å få igjen noe som helst,men kommer ikke til å gi mwg helt enda. Vurderer for tiden å sende ham et rekommandert brev hvor jeg legger frem mine krav, og så sende saken til forliksrådet hvis han ikke gjør opp for seg.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig synd sak..

Har ikke så veldig mye å komme med her da personlig aldri har blitt svindlet ved mine mange bruktkjøp.

Men kjøper man ting brukt er det ofte greit å finne ut hva slags person som har hatt tingene, gjerne ved analyse av skrivemåte, språkbruk osv..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med noen som jobber med slikt utstyr og reparerer. De kan fort bekrefte at høyttalerne har vært dårlig behandlet over tid, at det ikke er bare transportskader og at de har vært elendig pakket. Få det skriftlig og send det til ham. Da er det verre å nekte.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom

Men kjøper man ting brukt er det ofte greit å finne ut hva slags person som har hatt tingene, gjerne ved analyse av skrivemåte, språkbruk osv..

Skjønner hva du mener. Har frem til dette hatt god teft for hvem som er ærlige folk og ikke, men må kanskje bli enda mer kritisk (eller det må jeg jo tydeligvis..... ).
    Han sa noen som jeg i ettertid ser at jeg burde stusset mye mer på enn jeg gjorde da han sa det. Jeg spurte om det var med spikes, og han sa at han ikke hadde brukt det fordi det var så lite bass i dem at han ikke hadde behov for det. Tenker i ettertid på at det kanskje burde få alarmen til å gå. Han er tudeligvis en kar som har loudness eller bassknappen skrudd på fullt, og da er det jo en viss fare for skader.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Snakk med noen som jobber med slikt utstyr og reparerer. De kan fort bekrefte at høyttalerne har vært dårlig behandlet over tid, at det ikke er bare transportskader og at de har vært elendig pakket. Få det skriftlig og send det til ham. Da er det verre å nekte.
    Det var en god ide. Takk skal du ha!!! Skal ta å finne nærmeste repr. verksted i Gule Sider og høre hva de sier.
    Hvordan ser de forresten om høytalerne er hardt brukt contra en transportskade? Jeg skrudde løs elementet som er ødelagt og jeg kunne ikke se noe spesielt (ikke at jeg vet hva en skal se etter heller da....)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei en hitman :twisted:

Blir sur når jeg hører om sånt.
    Skulle hatt juling..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et element kan ikke transportskades uten synlige skader. Det viktigste er at dersom det blir en privat forlikssak så har du skaffet deg den nødvendige dokumentasjon.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei sak dette! At folk driver med slik svindel er irriterende... synd!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Lei sak dette! At folk driver med slik svindel er irriterende... synd!
    Klar det er!
    Oppgi navnet på vedkommende, slik at vi vet hvem vi ikke skal kjøpe av.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •