Lag et www.chitchatforum.no please....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lag et www.chitchatforum.no please....

Trodde dette var et AVforum, men av og til begynner jeg å lure..
    På søk over siste innlegg, var det 13 av 35 under kategorien chitchat. Greit nok at jeg ikke trenger å lese de innleggene som jeg ikke er interresert i, men jeg synes det er rimelig irriterende allikevel å få opp masse tråder om b*llsh*t når jeg søker. Selvfølgelig er endel av innleggene relatert til AV eller forumet (som dette), men de fleste andre synes jeg bare forsøpler innholdet her på forumet. Selvfølgelig er det hyggelig å dele artige ting med andre, men jeg synes man skulle tenke seg om to ganger før man fyller opp forumet her med totalt unyttige ting..

PS! Dette var bare tankene mine, jeg mener ikke at man skal stenge kategorien eller bli strengere, men kanskje noen er litt enige i problemet?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ha et chitchat-forum? Kan man da ikke bare rename "generell chitchat" til "chitchat-forum" da? :roll:

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det jo en diskusjon i gang her... Og når ofte visse personer er involvert blir det ofte krangel og disputter...

Kanskje vi skal lage et generellt-genereltt chitchat forum??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Kanskje vi skal lage et generellt-genereltt chitchat forum??
    :lol:

På vissa fora kan du begrense søket til visse under-fora, som f.eks "prisjakt" eller "gaming." Kan du ikke det med dette forumet?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er noe problem, men jeg stiller meg spørrende til de som deler sin lunch eller andre store begivenheter med oss her på forumet. Imidlertid er det jo hyggelig at de bruker tid her når de kjeder seg. Jeg tror det er opp til oss andre å være med på å lage tråder som stiller interessante spørsmål.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes generelt delen var det som gjorde dette forumet komplett.

Ville du diskutere annet enn hifi og hjemmekino, kunne man poste der.. Derfor blir det jo også en del lunch og slikt, men det kan jo også gi inspirasjon i matveien, og det kan være positivt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En generell regel er vel å poste threader andre kan ha glede av? F.eks vil threader som "jeg var nettopp på do, og det var ikke noe kjekt" ikke være så veldig attråverdige for oss andre. Oppskriften på lunchen ser jeg på som noe kan ha glede av. Det er alltid spennende å prøve nye oppskrifter. Om AV-forum burde ha noe med mat å gjøre er jo et annet spørsmål, men nå har vi jo et generelt forum til denne type threader..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg var i ferd med å få tarmslyng av kjedsomhet. Skal prøve å beherske meg neste gang! :P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare vinkle det som "film-snack" istedenfor "lunch", og bingo; så er emnet relevant på AV-forumet

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper dere er egentlig for står hva jeg mente...?

Å rename "generell chitchat" til "chitchat-forum" ville jo ikke medføre mindre pisspreik på www.avforum.no...

Selvølfelig kan man begrense søket til kategorier her, men ikke når man klikker på "vis nye innlegg", noe jeg pleier å bruke rimelig ofte. Uten den funksjonen hadde jeg ikke vært aktiv lenger her på forumet for å si det slik. Og hvis folk forsvinner fra forumet av årsaker som jeg tar opp i denne tråden, ville det vært litt kjipt. For eksempel at jeg ikke leste mange innlegg og bidro med min kunnskap, men kun utnyttet forumet når jeg selv trengte hjelp...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk at du bidrar med hjelp når du stiller spørsmål. Er mange der ute som sannsynligvis leter etter de samme svarene som deg, men spør ikke selv, av ulike grunner.

Eneste grunnen til at jeg fremdeles henger her etter at mine hjemmekino-spørsmål ble besvart er gaming- og generelt chitchat-foraene.

Hjemmekino er ikke alt. Det fins andre ting i livet. Lunch f.eks. Et forum burde reflektere livet, den burde ha litt av alt. Politikk, religion, hverdagsliv, mat, kjærlighet, kultur, språk, osv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sunes ikke det er noe problem, og om jeg hadde syntes det synes jeg ikke du skulle tatt hensyn til det. På den annen side elsker jeg de trådene som gir tekniske utfordringer, og GenChChat kan man jo bruke akkurat så mye tid man gidder på. Det er mer irriterende med alle som skal ha et par høyttalere i 4-5000 kr klassen som skal brukes til en Denon 1804, og de klarer ikke bestemme seg om de skal ta BW eller Dali. Kune ikke alle de vært en tråd???? Det er jo de som komer i veien for interessante tråder. Her er det jo ikke noe problem for her skjer det ikke såååå mye interessant.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi trenger Chitchat forumet. For det er det som gjør at folk sitter på nett hele tiden. Hvis man bare skal sitte å vente på at et teknisk spørsmål dukker opp så vil heller folk gjøre andre ting, og dermed tar det lengre tid før de som stiller fagspørsmål får svar.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig om høyttaler synspunktet ditt Snickers.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra folk har humor da og skjønner godt at folk deler ting med oss andre. Men det jeg lurte på, var egentlig om det var andre enn meg som ble litt lei av innlegg som hverken var veldig morsomme eller veldig nyttige. Det finnes utrolig mange andre kilder for humor og oppskrifter, og derfor synes jeg det blir litt søkt at det er så mye av dette på AVforum...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg sunes ikke det er noe problem, og om jeg hadde syntes det synes jeg ikke du skulle tatt hensyn til det. På den annen side elsker jeg de trådene som gir tekniske utfordringer, og GenChChat kan man jo bruke akkurat så mye tid man gidder på. Det er mer irriterende med alle som skal ha et par høyttalere i 4-5000 kr klassen som skal brukes til en Denon 1804, og de klarer ikke bestemme seg om de skal ta BW eller Dali. Kune ikke alle de vært en tråd???? Det er jo de som komer i veien for interessante tråder. Her er det jo ikke noe problem for her skjer det ikke såååå mye interessant.
    Mange av de som lager slike tråder (meg selv inkludert) er nybegynnere, verken kjent med forumet eller AV/hifi generelt. Jeg synes derfor vi bør være overbærende, men det går jo selvfølgelig an å referere til andre tråder.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nybegynner på forumet med 1248 innlegg? :lol:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hengt på en del fora opp gjennom tidene. For øyeblikket henger jeg på 3, men alle jeg har vært borti, uansett hvilket tema det har dekket, har hatt et "generelt forum". Sier ikke at dette er et argument for å ha det slik det er nå. Jeg bare nevner det.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt kos med litt chitchat også da...

Men i kveld har jo 90% av all aktivitet vært her, og det er litt trøtt synes jeg...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is