Hva skjedde egentlig med HiFi Klubben?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skjedde egentlig med HiFi Klubben?

Ja, hva skjedde egentlig med klubben? Jeg er usikker på når profilen ble endret, eller om det hele kun er del av en langsiktig forretningsplan. Jeg har "fulgt" klubben i mange år nå, og husker med fornøyelse deres kampanjer som "Rack, nei takk". Nå nøyer de seg med å si at de ikke anbefaler kabelene som følger med i eska.

Jeg savner spennende produkter og entusiastiske medarbeidere. Klubben har gått fra å være et sted man kunne diskutere løsninger og bokser med likesinnede, til å være en slags litt mer avansert utgave av Elkjøp. Det er tydelig at fokus mer en noen gang er konsentrert om å tjene penger. Det kan jeg forsåvidt forstå, men at det vises så klart i profil og kundebehandling er trist.

BTW; For oss som bor i Oslo området er det faktisk mulig å oppleve litt av den gamle filosofien og atmosfæren som klubben en gang hadde. Den finner du i butikken i Drammen. Her kan man faktisk kjenne igjen ansikter som har vært med siden den gang sjappa het Audioscan (for de med god hukommelse). Og deres kompetanse er det ingenting å utsette på.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ett lite kundevennlig unntak vil jeg si at butikken i Marcus Thranes gate er ganske ålreit. Den er ikke så fryktelig underbemannet som den i sentrum, og det går faktisk an å prate med dem. Da jeg skulle handle høyttalere fikk jeg låne et demorom i halvannen time, og slapp å bære en eneste høyttaler selv. Det synes jeg er god service.

Men jeg må si at hovedinntrykket er et slags vestkantElkjøp ja. Man kan vel nesten si at det er Elkjøp selv, og Expert som er skyld i det; det er ikke lett å drive en uavhengig butikk med den priskrigen vi har hatt gående de siste åra. Standardisert utvalg og fokus på effektivitet må prioriteres enten vi liker det eller ikke.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt HiFi-klubben siden starten, og det er mange ideologier som har gått tapt i årenes løp:

* Kun markedsføring gjennom "Audiovisen". Denne ble sendt ut til dem som registrerte seg som medlemmer, kjøpte utstyr der, eller ble delt ut i butikken.
    * Gratis medlemsskap. Dette gikk tapt en periode, men er heldigvis tilbake gjennom Cybertainment.
    * Begrensede åpningstider for å spare penger. Åpningstiden var som regel på ettermiddagen. Enkelte butikker hadde åpent bare enkelte ukedager. Lørdager var det typisk åpent fra 10-14, såvidt jeg husker.
    * Rack, nei takk. Man skulle kjøpe komponenter, ikke alt i ett.

Det som er i behold er vel at de fortsatt er importør og detaljist i samme aktør. Dette gjorde at de kunne selge billigere enn andre. Nå har Elkjøp og de andre kjedene samme mekanisme og konkurrerer på pris på en helt annen måte enn de kunne før. Innføringen av Internett har også medvirket til ny konkurranse, og vi ser at rene nettbutikker som tar inn begrensede sortimenter og dermed ikke har så store utgifter til lager kan selge enda rimeligere. Det er klart at man betaler for muligheten til å se, føle og høre produktene før man kjøper.

Hifi-klubben har utviklet seg, som alle andre aktører i bransjen. Da de kom hadde de en forfriskende filosofi om seriøsitet, entusiasme og en uslåelig kostnadsprofil. Bransjen har sakte, men sikkert kommet etter, og med Internett er en ny form for butikk kommet som konkurrent. Resultatet er at Hifi-klubben ikke er den nye og forfriskende løsningen lenger, men representerer det etablerte i kamp med det nye. Blir spennende å se hva som skjer videre, men det er klart at Hifi-klubben nå bare er en kjede blant mange. De har etter min mening en bedre fokus på kvalitet og audio/video enn elektrokjedene ellers (som også omfatter hvitevarer og småelektronikk). Derfor synes jeg vi fortsatt trenger Hifi-klubben. Jeg synes det er synd når serøse aktører ikke klarer omstillingen og må legge inn årene (ref Akers Mic og Rolfs). De har seg selv å takke, men vi seriøse forbrukerne stiller med færre valgmuligheter...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har fulgt HiFi-klubben siden starten, og det er mange ideologier som har gått tapt i årenes løp:

* Kun markedsføring gjennom "Audiovisen". Denne ble sendt ut til dem som registrerte seg som medlemmer, kjøpte utstyr der, eller ble delt ut i butikken.
    * Gratis medlemsskap. Dette gikk tapt en periode, men er heldigvis tilbake gjennom Cybertainment.
    * Begrensede åpningstider for å spare penger. Åpningstiden var som regel på ettermiddagen. Enkelte butikker hadde åpent bare enkelte ukedager. Lørdager var det typisk åpent fra 10-14, såvidt jeg husker.
    * Rack, nei takk. Man skulle kjøpe komponenter, ikke alt i ett.
    * Ikke ha noen priser som ender på 998,-
    * Aldri ha salg
    * Alle skulle betale samme pris, ingen rabatter
    * Ingen midi- eller mini-komponenter.
    * Prisene skulle gå ned når de overtok et agentur
    * Lavere priser enn tilsvarende produkter fra andre leverandører

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva skjedde egentlig med HiFi Klubben?

Sitat Opprinnelig postet av bamse

BTW; For oss som bor i Oslo området er det faktisk mulig å oppleve litt av den gamle filosofien og atmosfæren som klubben en gang hadde. Den finner du i butikken i Drammen. Her kan man faktisk kjenne igjen ansikter som har vært med siden den gang sjappa het Audioscan (for de med god hukommelse). Og deres kompetanse er det ingenting å utsette på.....
    Enig
    http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=2|a|401|||

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men robertaas ta f.eks Cambridge.
    Etter Hifiklubben begynte og ta inn de så har jo prisene synket kraftig.
    Samme med gale. (de nyeste)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Marantz. Ble jo billigere etter at klubben sluttet med det. Hvem solgte forresten Cambridge før?

Klubben har minst like høye kalkyler som resten. Tipper at hvis B& W hadde vært solgt på Elkjøp/Expert så hadde de vært mye rimeligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så cambridge a500 til 3300.- hos ljudtema ellerno og hifiklubben selger jo denne til 2300.-
    Tror en tusenlapp sier ganske mye...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det sier mer om ljudtema.

Det er jo noen som selger PTA-E100 for 18-19 k enda.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt klubbaviser trykket på avispapir liggende. De hadde nesten den samme karismaen som et godt HiFiBlad. De snakket om spennende produkter og spennende filosofier.

Jeg synes også de har blitt mer og mer kjedelige. De kuttet jo ut Rega blant annet. Det var en katastrofe. Da de sluttet med Elektrocompaniet gikk prisene ned.

De er ikke alene om Arcam, og de selger Tivoli. De har Samsung og Thomson... Monster tror jeg de har litt av også.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Hi-Fi Center kjeden og HiFi klubben er meget like i konsept nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben selger ikke Samsung..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke samsung noen av de flatskjermene de har da? Mulig de hadde dem bare i en kort periode i forbindelse med plasmakampanjen de hadde.

De har forøvrig Fujitsu og Toshiba også.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hifi-klubbens folkeliggjøring er bra. Før turte jeg nesten ikke gå dit, men kan jo virke som de vel appelere mer til menigmann, og det tjener de sikkert godt på. Er jo et bra sted for førsteganskjøpere!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener sikkert Fujitsu Snickers-is..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet opp fujitsu også. De hadde diverse plasma da de loddet ut en plasma. De spurte om levetiden på en skjerm, og da var det referert til en samsung. Regner med det var en skjerm de hadde inne da.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid fått god hjelp på Hi Fi klubben i Drammen! De nekta meg faktisk å kjøpe en forsterker der! Skulle ha Denon AVR 1603, hadde penga i lomma, men selger sa at den forsterkeren liker ikke Dali 6006. Han sa, ta med deg penga igjen, spar litt til, og kjøp 1803. Angrer ikke et sekund på det! Klubben vil ha fornøyde kunder, og fornøyde blir vi når vi føler vi har kjøpt noe som er bra og som gir oss god lyd. Jeg hadde sikkert ikke blitt like fornøyd med 1603 da den er altfor liten i forhold til 6006. Har sett at folk her ikke skjønner at vi bare handler på klubben og ikke ser etter andre merker. Sannheten er at handler du et sted, og får god service, handler du gjerne der igjen! Det er jo det klubben også ønsker! At kunden kommer igjen! Og ikke si at klubben ikke har mye bra merker. Det er sikkert masse annet som er bra, men stedet du handler, service osv har fortsatt mye å si! Ta f.eks reisemål, hoteller, bilforhandlere, gatekjøkken, resturant. Får du god behandling og service er det ikke alltid kroner og øre som er viktigst. Nå har jo klubben også agentur på en del merker du ikke får andre steder, men føler ikke at de er så veldig dyre. Nå har de jo kuttet prisene på Denon ganske mye! De har også solgt mye billig når det har kommet nye modeller. De solgte mye NAD TXX2 når TXX3 kom.

ProtoType

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i hifiklubben i stavanger.Fikk ganske dårlige behandling, hadde over 15000 kr i lomma klar til pj. fikk ingen demo eller noe kundebehandling.
    han viste me pj men han gad ikke vise den påslåt? snakka om lerret det lager du selv var svaret, da eg snakka men han om kabler , kom han me billige og rare løsninger ? gjik så på hificenter i stavanger, der var konge behandling masse demo mm. føler en slags dobbetmoral. hifiklubben,

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i hifiklubben i stavanger.Fikk ganske dårlige behandling, hadde over 15000 kr i lomma klar til pj. fikk ingen demo eller noe kundebehandling.
    han viste me pj men han gad ikke vise den påslåt? snakka om lerret det lager du selv var svaret, da eg snakka men han om kabler , kom han me billige og rare løsninger ? gjik så på hificenter i stavanger, der var konge behandling masse demo mm. føler en slags dobbetmoral. hifiklubben,
    Folka på HIFIklubben i stavanger virker ikke til å ha veldig mye peiling.. Jeg har også bedre erfaring med HIFIcenteret, spesielt i Sandnes.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad jeg ikke er medlem av Denon-relegionen, da har man mer å velge blandt og andre butikker selvsagt.

Men det er synd at en spesialbutikk møter deg med en slik trist mine, som i Stavanger. Blir ikke akuratt oppstemt av å gå inn der.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •