Vår lokale VW & Audi forhandler (For noen fi....) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Continental er nok mange hakk bedre en toyo på de scandinaviske veier.
    Har du testet ? Og hva er så forskjellig på skandinaviske veier kontra andre?
    Nei det har jeg ikke gjort selv.
    Men når man selger dekk så sitter man vel på litt fakta.
    (For å ikke skape missforståelse her så jobber vi mest med goodyear og billigmerker som toyo, saba etc)
    Forskjell på veier er helt andre legeringer. Helt andre temperaturer i veibane. Helt annen drennering av veibane. Mye mere ujevn veibane.
    Nå i sener tid har nok Scan kommet litt frem med betongbaserte legeringer i storbyene, (Positivt? Tja?).
    Uansett. skal ikke krangle med noen. Synes du at toyo passer bra på din bil og du er fornøyd med slitestyrken så for all del, fortsett å kjør på det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner fortsatt ikke at det må merkes. Dekkene har jo piler for rullleretning som viser hvilken side de skal være på. I tillegg hvis det er forskjell på slitasje/bremstøv så ser du jo hva som skal være fremmme eller bak. Har iallfall aldri problemer med det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle dekk som er retningsbevist
    Problemet er vel helst der hvor dekkene ikke er retningsbevist.
    Og har du skivebrems frem og bak er det vel ikke altid like lett å gå ut fra bremsestøv teorien din heller.
    Men du kan bruke hånden å kjenne på dekkoverflaten for å kjenne de diagonale slitasjene og avgjøre hva som er v/h fram slik at du får disse rett iallefall. men h/v bak er verre å skille ut uten å merke når de ikke er retningsbestemt da.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke krangle, bare diskutere

Men når man selger dekk så sitter man vel på litt fakta.
    Nei, dette er ikke alltid tilfelle. Mange av de jeg har snakket med refererer kun til en eller annen test der akkurat det dekket de vil selge deg kom godt ut. Mange sitter også med direkte dårlig info.

(For å ikke skape missforståelse her så jobber vi mest med goodyear og billigmerker som toyo, saba etc)
    Når ble Toyo et billigmerke?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester er ikke å foretrekke som standpunkt.
    Somregel er testen finansiert av en av leverandørene.
    For det andre er testene ofte foretatt på "falske" underlag. FDeks en flystripe eller en testbane.
    For det tredje kommer slike tester veldig ofte fra tyskland. (igjen tilbake til helt andre vei kår)
    Skulle en test ha telt som salgsargument for deg måtte du nesten ha fått frittstående personer til å kjørt med dekkene på samme bil på dine "Normale" veier og vurdert de etter just dette.
    Som feks her i trh. Ett dekk som er konge i byen kan være ræva utenfor byen. Spesielt om vi snakker Piggfri/pigg dekk.

Toyo er forholdsvis billigt iforhold til conti.
    Utsalg hos butikker trenger ikke alltid variere så mye men fra grossist er det nok prisforskjell her ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde flippa ut hvis det hade skjedd med meg!
    Helt sykt :shock:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for min del dårlige erfaringer med Continental. Har langt bedre erfaringer med kjøreegenskapene på Goodyear, Yokohama og faktisk også Barum, selvom de slites litt fort.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for min del dårlige erfaringer med Continental.
    Har til nå kjørt 58000 km med conti-dekk og har ikke noe vondt og si om dem (kanskje vinterdekkene litt). Dekkene har blitt kjørt i all slags miljø. Sommerdekkene har blitt med på turer til Spania, Frankrike, Sveits, Østerrike, Tyskland, Andorra, Gibraltar, Belgia, Danmark og Sverige. De har blitt kjørt med i alpene, de har blitt kjørt i alle hastigheter (ca 210 km/t). Lite støy og et godt grep vil jeg si. Vinterdekkene er jeg litt usikker på. Synes piggene fort ble slitt. Men det kan ha med det at jentungen her i huset fikk "lappen" i vinter og at hun da kanskje tråkker litt for mye på gassen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde flippa ut hvis det hade skjedd med meg!
    Hjelper dessverre ikke å flippe ut når zombiene ikke eier moral, kunnskap eller folkeskikk. Kunne like gjerne ha flippet ut mot treet i hagen

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett dårlig erfaring med den lokale VW(Audi) forhandleren jeg oxo, kan ikke jobben sin og dårlig service....
    Så kjører heller 80 km til Oslo for å ha bilen hos Audisentrum.

Er jo helt annen asfalt i Skandinavia enn andre land og spesielt Asia.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha hovedservice på Audien for noen uker siden. Ringte dit vi kjøpte bilen og fikk time. Senere kom et brev i posten som bekreftet timebestillingen og hva dette kom til å koste. Prisen ble 6000,-, noe jeg hadde ventet. Stusset ikke over dette. Men så prisbevist som jeg er tok jeg en tlf rett over grensen til et autorisert Audiverksted og spurte de om pris. De skulle ha 2300,- for samme service. Jeg skjønner ikke at Norge snart går konkurs.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •