Alltid moms tillegg på varen ved innførsel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Alltid moms tillegg på varen ved innførsel?

Leiter litt rundt etter en 2 kanals miksepult og en dobbel cd-spiller mp3 kompatibel og tittelvisning i display, merker fort at det er forholdsvis store prisforskjeller ute å går fra butikk til butikk og innland utland for samme varen.

Ved innførsel av el.produkter er det jo ikke toll, men at 25% moms blir lagt til ved innførsel, samt ett gebyr på 100-200 kroner...

Jeg har vært i kontakt med Billebro.se i sverge via mail, og de sier at prisene deres er inkl. 25% moms til Norge, vil det si at en ikke får momskrav av tollerene ved innførsel, eller er dette lureri fra søta bror, og at uannsett hva jeg betaler dem, vil moms bli pålagt kjøpssummen ved innførselen via posten etc?

For å ta en sammen ligning musicstore fra tyskland, har jo en knapp på nettsiden sin der en velger land, velger en landet norge blir prisene forandret til 0% moms, dvs en betaler 25% moms til Norge ved innførsel og "fortolling", Selger da tyskland produktet uten å gi moms til eget land? er dette riktig?

Fant ett produkt som er veldig aktuellt på en britisk nettside, der prisene var oppgitt med pund og moms (angivelig moms til sitt eget land) de appelerte ikke til sending til andre land en storbrittania, men da jeg ringte var det ingen problemer med å sende til Norge. I dette tilfellet ville jeg jo føle at jeg betalte ett produkt med moms til storbrittania, samt 25% moms til Norge ved innførsel, dette blir jo da annerledes en hva svenske billebro opplyser, blir jeg lurt, og isåfall hvem lurer meg?

Prisen var uslåelig på den britiske butikken (nær halv pris) men de skulle ha 56£ for sending, det syntes jeg er litt drøyt??

Håper noen med erfaring og peiling kan fortelle meg litt om dette :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden ingen gadd å svare på denne, tenkte jeg at jeg kunne svare selv, svaret er ja, ved import vil alltid tollerene momslegge sendingen utfra hva den kostet deg, ved import er det ikke lovpålagt at det skal betales moms til eksportlandet, derfor har nettbutikker som musicstore det prisopplegget de har, ved handel oss dem betales ikke moms på varene, men norge krever som sagt sitt ved innførselen. Dog skal en være opps på at noen nettbutikker ikke bryr seg med å trekke fra sin moms ved eksport, og da lurer du deg selv med å betale moms til både eksport og importlandet Håper dette var oppklarende for de som ikke visste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •