Biskop Baasland tilbake på jobb - burde han ikke gått av?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biskop Baasland tilbake på jobb - burde han ikke gått av?

Biskopen løy det norske folk rett i trynet - på direkten i NRK:

Se først denne (virker ikke linkene i Opera, så bruk IE):
    NRK Nett-TV - hastighetsmåling

nyhetsoppleser 26/9/08: "Biskopens sønn har spilt bort 60.000.000 kroner...."

Så husk på denne:
    NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Baasland 20/8/08: "Det er riktig sånn som det ble sagt i innslaget; det er ikke noe gambling, ikke noe luksusliv........"
    reporter: "Hvor lenge har du selv vært klar over den situasjonen som var under utvikling?"
    Baasland: "ikke så veldig lenge. Det varte nesten ett år før jeg visste om saken......."

Ergo: han visste at det dreide seg om gambling den 20/8, men sier selv at det ikke var det det dreide seg om.

Løgn - på høyde med andre fremtredene persolingheters løgner som førte til at de måtte trekke seg fra jobben sin, f.eks Nixon.

Har tenkt på dette lenge og fiinner det merkelig at han nå kan gå tilbake til jobben. En biskop er vel den tredje siste i den "klanen" som ikke skal lyve (nr 1 og 2 er h.h.v han deroppe og paven).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir teknikkaliteter synes jeg. Saken er en personlig tragedie. Bør vel gi ham som menneske litt slakk, eller hva.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel heller det er kona hans man ikke burde utse til ny sentralbanksjef ?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dette blir teknikkaliteter synes jeg. Saken er en personlig tragedie. Bør vel gi ham som menneske litt slakk, eller hva.
    Definitivt ikke enig med deg.
    Og en teknikalitet? Hallo...... Når en biskop lyver til oss så er det en teknikalitet?

Slakk? Har ikke biskop Baasland fått slakk så det holder - direkte på NRK med mulighet til å forklare seg?
    En presse som egentlig har håndtert saken merkelig "mildt" - hva om dette hadde vært Carl I.Hagen eller en annen fremtredende politiker?

Du kaller det en personlig tragedie.
    Jeg er faktisk ikke enig med deg der. Dette har pågått over tid - hvor var alarmklokkene? Hadde en biskop så dårlig vidsyn og kontakt med familien at han ikke merket noen ting? Sønnens spillegalskap er en personlig tragedie for ham og for familien - biskopens merkelige måte å ikke se hva som skjedde, nei det minner mere om Arsenals manager som hadde for "vane" å se alle tvilsomme dommeravgjørelser i favør av Arsenal som "i did not see the incident"..... Eller Støre sine svar på sine SMS i OL affæren: "jeg har ingen erindring om dette....."

Nei, beklager - en person i en slik fremtredende stilling som dette MÅ ha bedre oversikt OG ikke lyve oss midt i trynet.

I tilsvarende tilfeller jeg kjenner til, ikke samme beløp selvfølgelig, men faktisk ekte tragiske tilfeller - der får ikke noen stille i beste sendetid på TV og forklare seg og komme tilbake til jobbene sine. Det er urettferdig, men slik er det for mannen i gata!
    Men, han fikk muligheten, men misbrukte den.

Tilliten er brutt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror vel heller det er kona hans man ikke burde utse til ny sentralbanksjef ?
    I et ekteskap hvor den ene til de grader ikke vet hva den andre gjør - med slike beløp - nei, det er ikke et ekteskap - det mangler veldig mye - to av ordene er kommunikasjon og innsikt.
    Man kan ikke klandre bare den ene ektefellen i denne saken - i et ekteskap er faktisk noe av poenget å gjøre ting sammen! Det forventer jeg at en biskop og en biskopfrue tar for gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange vil jo si at hele yrket hans baserer seg på en stor løgn/eventyr bok.

Så jeg vet ikke hva som er værst: Overbevise andre om at det finnes en Gud eller overbevise andre om pengebruk. :-?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Mange vil jo si at hele yrket hans baserer seg på en stor løgn/eventyr bok.

Så jeg vet ikke hva som er værst: Overbevise andre om at det finnes en Gud eller overbevise andre om pengebruk. :-?
    Det var akkurat det jeg ville skrive også, men så var du først! Hehe...

Kirken får seile sin egen sjø, og så kan vi feie for egen dør.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes værre eksempler på løgn uten at folk har måttet fratre stillinger. Noen har måttet fratre på løgn, men det er vel langt mer alvorlige forseelser en den som initielt er tatt opp her.

Moralen kan vel sies slik: Den som aldri har løyet kan kaste den første steinen...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit:

Svarte deg før du editerte det bort - så da tar jeg svaret ditt bort også.

Ja, man kan alltids si det slik du sier om å kaste stein - hvis man skal følge den leveregelen så blir det stort sett halleluja overskrifter i avisene og all kritisk journalistikk må kastes på båten.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere vann på mølla.

Og nå nytter det ikke lenger å si "kaste første stein...." - steinen ble nemlig kastet i fjor allerede....

Fvn.no: Baasland ble informert om millionlån i fjor vår

"Flere ganger har biskopen sagt at han først ble kjent med private låneopptak sent i fjor høst. Men i et brev Ernst Baasland har sendt en av sine kreditorer skriver biskopen at han allerede våren 2007 ble varslet om at ektefellen hadde tatt opp private lån, melder NRK."

Nå holder det, biskop eller ikke, tragisk hendelse for sønnen eller ikke - vi kan ikke ha en fremstående kirkeleder med en til de grader uren svinesti.....

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er igrunn litt artig å ta moralens voktere med buksene på knærne. :twisted:

Eller kommunalministere med ulovlige brygger og tilbygg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •