Kabelboks i murvegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer kyrregutt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelboks i murvegg

Hei alle

Dette er ikke 100 % adressen til et hjemmekino-spørsmål, men det er i samme gata.

Jeg har tre webservere i et lite rom - sammen med skjermer og alle huber/modem/brannmur/etc. som suser og går 24/7. Å sitte der mer enn fem minutter er et direkte hån mot tinnitus og ovedrevent mye ørevoks. Det er ikke så ofte jeg trenger å sitte der, for jeg kan logge på med både Radmin og Remote Desktop. Det hender imidlertid noen ganger at jeg må sitte ved maskinene i en lengre periode for å gjøre testing/utvikling.

Det jeg vil gjøre er å lage et hull i veggen mellom teknikerrommet og en peisestue ved siden av (som skal bli hjemmekino en gang i fremtiden - når jeg blir ferdig med å pusse opp resten av huset - se oppussing.org). Jeg ser for meg å sette et skrivebord på hver siden av veggen, og ha maskiner på den ene siden og skjermer/tastatur/mus/usb-hub/etc på den andre siden. På den måten kan jeg jobbe i et oppvarmet rom uten all viftestøyen fra maskinene.

Endelig kommer spørsmålet mitt: Finnes det kabelbokser med et lokk og en "børste" e.l. som begrenser lyd- og luftlekkasje mellom de to rommene? Lokket bør man kunne løfte opp slik at man kan gjøre endringer i kabelspagettien - og så legge det ned igjen. Jeg vil nødig kline igjen med silikon eller noe annet, da det på en måte gjør det umulig å bytte ut noe uten alt for mye arbeid/klin.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil tro det enkleste og mest effektive er å bruke skumgummi eller noe lignende for å tette rundt. Hilti har branntetnings-propper som burde fungere utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •