Følsomme moderatorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Følsomme moderatorer?

Alt for lite som skal til før det blir kritisert....fikk kritikk for å ha ytret mine subjektive meninger,skal man være 100% objektiv i alle diskusjoner blir det vel kjedelig? en tone som fremhever til diskusjon kunne man jo også ha kalt det,for da må man virkelig kaste frem argumenter for å motbevise osv. men.... hva synes dere?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt diskutert ut i det kjedsomlige! Jeg synes det er greit jeg, får man litt oversikt og struktur. Problemet er at man fort går OT, men det får vi bare leve med

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk kritikk for å ha ytret mine subjektive meninger,skal man være 100% objektiv i alle diskusjoner blir det vel kjedelig?
    Mulig det ikke blir så "morsom" lesing da, men trådene vil bli mye mer oversiktlige og til bedre hjelp for personer som søker info i gamle tråder i ettertid. Ikke så morsomt å lese opp og ned på OT kommentarer da.

Men du er selvfølgelig berettiget egne meninger Men nå er desverre systemet som det er, og det kommer heller ikke til å bli forandret med det første iom. at det etterhvert fungerer meget bra.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er selvsagt OK at du skriver typisk "jeg mener ....", antar det er snakk om noe annet her??? Uansett, ta videre diskusjon direkte med moderatoren det gjelder, jeg er helt sikker på at dere blir enige over PM!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel ikke den enkelte modereringen, men snarere det at et unisont rop fra medlemene, som jo faktisk er en forutsetning for et forum, blir ignorert og nesten latterliggjort av admin og moderatorer.

Edit: Etter tilbakemelding på dette innlegget må jeg selvsagt legge til at det er ment mot de som har vært mest aktive i det siste. Dette ser de som er interessert ved å lese noen tråder som har vært moderert. Det er moderatorer her på forumet som er svært diskrete men griper inn når det er nødvendig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ignorert og nesten latterliggjort av admin og moderatorer.
    Regner med Lygren kanskje kommenterer dette. Men jeg er uansett litt nysjerrig på om du kan vise til et konkret tilfelle?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør kanskje tenke seg litt om når man skriver i denne tråden med den overskriften den har :wink:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Problemet er vel ikke den enkelte modereringen, men snarere det at et unisont rop fra medlemene, som jo faktisk er en forutsetning for et forum, blir ignorert og nesten latterliggjort av admin og moderatorer.
    Hva mener du?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør kanskje tenke seg litt om når man skriver i denne tråden med den overskriften den har
    Hehe

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er vanskelig å klage på noen moderatorer, uten at jeg skal nevne navn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så la være å klage da! :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Jeg synes det er vanskelig å klage på noen moderatorer, uten at jeg skal nevne navn.
    Da kan du vel bare sende Lygren en PM da, hvis du ikke vil ta problemet opp med moderatoren du sikter til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel det :|

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Etter tilbakemelding på dette innlegget må jeg selvsagt legge til at det er ment mot de som har vært mest aktive i det siste. Dette ser de som er interessert ved å lese noen tråder som har vært moderert. Det er moderatorer her på forumet som er svært diskrete men griper inn når det er nødvendig.
    Jeg ser ingen motsetning mellom å være diskret, og å gripe inn når det er nødvendig. Vil utdype litt disse begrepene:

Diskret: Å være diskret er slik jeg ser det å gripe inn uten at det er så veldig synlig. Dette er et tveegget sverd. På den ene siden blir forumet renere hvis det ikke er synlig at noen har moderert innlegg. På den annen side er det slik at moderering uten å fortelle om det etter min mening representerer en lav grad av etterrettelighet på hva vi gjør som moderatorer. Jeg har valgt å legge inn kommentarer når jeg modererer, slik at man kan følge litt med i hva jeg gjør som moderator. Det er ikke sikkert alle følger den praksisen, nettopp fordi det blir penere med en diskusjon uten moderatorkommentarer.

Gripe inn når det er nødvendig: Selvfølgelig skal moderatorer gripe inn når det er nødvendig. Men grensen mellom nødvendig og unødvendig er det vanskelig å definere klart, og varierer sikkert fra moderator til moderator. Derfor er det slik at dette ofte blir et emne for diskusjon: "Var det nødvendig å moderere i dette tilfellet?".

Kombinasjonen av å legge igjen spor og å ha en grense for å gripe inn som kanskje er litt strengere enn det enkelte andre moderatorer har gir selvfølgelig inntrykk av å være ivrig i sin gjerning som moderator. Det som er litt spennende (synes jeg) er at de inngrepene jeg gjør hvor jeg får misfornøyde tilbakemeldinger nesten uten unntak er diskutert med andre moderatorer på forhånd...

Ellers må jeg støtte lygren her. Ta opp problemet på PM. Det er ikke sikkert moderatoren er enig med deg, men han bør kunne gi en saklig begrunnelse for hvorfor noe er gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da gjennåpner jeg denne gamle traveren med ønske om å etterlyse en advarsel til snickers is utifra innlegg i tråden surround vs stereo

har nå også opplevd å bli qoutet i to tråder på rad og snakket til, mens motpart konsekvent slipper unna , dette gir meg en ganske sikker magefølelse av upartiskhet som er provoserende da jeg trodde dette var ett uavhengig forum og ikke behandlet brukere etter hvem de er og hvem de kjenner

dette er saklig ment og intet annet enn oppklaring og oppfølging ønskes

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble tråden stengt , dette virker for meg bare som å bekrefte at 2+2 = 4

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av jokris
    Har ett spørsmål i og med at dette er ett forum som drives ved hjelp av annoseinntekter og da til syvende og sist er avhengig av forumets brukere for å generere denne inntekten (vil jeg tro )
    Kan vi brukere få en vote og være med å bestemme om vi vil ha merking.
    og i tilfelle nei, kan dette da begrunnes slik at vi ser edruligheten/logikken i det ?

håper dette kommer ut som saklig

mvh

drar frem denne igjen slik at det faktisk ikke drukner bort i all ot.
    håper andre enn meg nå kan få påpakning for å dra tråden ut ettersom
    moderator har vært inne her og krevd det
    tråden må for all del ikke stenges fordi temaet er viktig synes jeg
    alle er hjertelig velkommen til å diskutere med meg videre i en annen tråd hvor dette vil la seg gjøre, bare ikke her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stiller da også følgende spørsmål , er dette er forum for brukerne, eller er det ett forum som bruker brukerne ? intet vondt ment

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde virkelig det ble avtallt å forsette samtalen på en slik tråd? og at jeg hadde valg om å forsette diskusjonen åpent her inne ?

mvh

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som passiv leser av forumet i mange år kan jeg ikke si at dette stemmer med min virkelighetsoppfattning. Ja, enkelte tema er vanskelig å diskutere og medfører stengte tråder, men at dette er generelt motbevises jo at det store antall brukere og innlegg her hver dag.

Som utenforstående til diverste diskusjoner i det siste må jeg si at heller det er enkelte brukere som er veldig følsomme. Jeg oppfatter deg Jokris som veldig følsom fordi du "tapte" en diskusjon her om dagen. Måte du spammer forumet de siste dager og "provoserer" frem reaksjoner får deg til å ligne på enkelte snurtne damer som sutrer i dagevis fordi jeg ikke gadd å være med å kjøpe nye gardiner.
    Du klarte tilogmed å provsere meg til å registrere meg.

Tenk gjennom hvordan du oppfattes, fra 10.000 meter ser det ikke bra ut.

Min kommentar er i beste meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Som passiv leser av forumet i mange år kan jeg ikke si at dette stemmer med min virkelighetsoppfattning. Ja, enkelte tema er vanskelig å diskutere og medfører stengte tråder, men at dette er generelt motbevises jo at det store antall brukere og innlegg her hver dag.

Som utenforstående til diverste diskusjoner i det siste må jeg si at heller det er enkelte brukere som er veldig følsomme. Jeg oppfatter deg Jokris som veldig følsom fordi du "tapte" en diskusjon her om dagen. Måte du spammer forumet de siste dager og "provoserer" frem reaksjoner får deg til å ligne på enkelte snurtne damer som sutrer i dagevis fordi jeg ikke gadd å være med å kjøpe nye gardiner.
    Du klarte tilogmed å provsere meg til å registrere meg.

Tenk gjennom hvordan du oppfattes, fra 10.000 meter ser det ikke bra ut.

Min kommentar er i beste meninger.

helt iorden å komme med egen oppfattelse av situasjonen, men nå har vel tom moderatorer nevnt at noe av det jeg tar opp er høyst relevant
    føler ikke at jeg tapte en diskusjon her om dagen heller ?
    ellers ingen kommentar fra meg

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •