Bil / Motorsport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bil / Motorsport

En tråd om litt utenom snakk... bil, bil, bil og kansje litt "panserpryd" ... :-D

Håper det er greit selv om det er AV som er viktigst :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpner tråden selv...

Driver og titter litt på mulige 1. gangs kjøp biler... nei jeg har ikke hatt penger til og eie egen bil før :,-(

Så jeg titter stadig vekk og prøver og orientere meg litt i bilverdenen.
    Har veldig lyst på BMW 5 serie, 520ia/523ia, har prøvekjørt og syns de er veldig gode og behagelige og kjøre. Og de ser ikke så værst ut heller :-)
    Men i og med det er store motorer i de 2.2 L 2.5 L blir de fort kostbare for en som ikke har eid bil før :-( ( forbanna politikere )

Så har sett litt på alternativer og starte med... En mulighet er Honda Civic.
    Små effektive Vtec motorer. Selfølgelig ikke helt med standar utseende, og litt mere under pansret en standar.

Ser blant annet det er turbo på noen, sikkert ettermontert ???

Er Civic en driftsikker bil ???
    Erfaringer ???
    Godt valg som 1. kjøp til og ha en 1-2 år og samle bonuspoeng med ???
    Stereomuligheter i de ???

Ser på Cupe... slik som på dette bildet under. Liker faktisk de fargene på den.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Bil også er jo interessant da Her i din post så snakker du forsåvidt om to vidt forskjellige biltyper. I den ene enden en stor Bmw, en e39, altså 5-serien vs. en liten Honda.. Selv har jeg en e39 touring, dieseldyr... Ser du etter en 5-serie av denne typen og vil ha bensinutgaven, så går du gjerne for 523i'en, for den er faktisk litt undervurdert, og yter mer enn den faktisk er oppgitt til i forhold til hk.

Selv, så er min bil den første dieselen jeg har, og det blir IKKE den siste.. For dagens dieselbiler med turbo er rett så morsomme om en spriter de opp med litt justering elektronisk.. Og du får en ganske så sprek sak selv ut av en liten 2-liter diesel om den er tunet

Hondaen derimot er mer en turtallsvillig liten sak, som gjerne liker seg over 5-6 000 rpm... Rene motorsykkelmaskiner i disse små rakkerne.. Har ikke kjørt en slik selv, men en jeg kjenner hadde en, og den var hissig...

Uansett, så ville jeg nok helst kjørt min bil om det skulle skje en ulykke på veien... Tror ikke en liten hiroshimaknallert er så sikker som en stor 5-serie nei........

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på økonomien jeg da som ikke har eid bil før... så en ikke går på en kjempesmell i forsikringer m.m :-O

Har kjørt 1997mod 520i manuell og har kjørt 2002 523ia begge eid/eies av min tante og onkel.
    Liker godt automat og har kjørt det i det siste siden siden min mor og far har automat bil som jeg låner når jeg skal bort en tur.

Vil jo gjerne ha en 523ia eller 520ia. (520ia med 2.2 mororen og 170hk)

Det må jo være en veldig stor forskjell på disse prismessig som 1. gangskjøper.

Riskokeren Honda civic med 1.6l 1.8l og en stor bmw motor.

Kan oxo nevnes at et annet alternativ er Impreza GT eller STI siden jeg er litt subaru entusiast :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også på 5-serien, men etter min mening så må du høyt opp i pris for å finne en som ikke har gått så alt for langt, det er eneste ankepunkt, men du har jo 3-serien som blir bare finere og finere, dog var vel 5-serien billigere og forsikre i sin tid? Pga alt for mange unge sjåfører på 3-serien, eller tar jeg feil nå?

Uansett får du stabilitet og kjørecomfort med bmw, har hatt både japse, svenske, tysker og franskmann og av de vinner svensken lett når en ser på pris/vedlikehold og ytelse, og den var de eldste av de alle. Japsen er en ypperlig familie bil også, greit sterk, lite reperasjoner og feil, men direkte morsom er den ikke. Det samme gjelder forøvrig for deres nye modeller i mine øyne, ypperlig bil for familien, den har stor plass, driftssikker og økonomisk, men den er ikke gøy. Litt for kort register, og morroa kommer først 5min etter du trenger den. Eneste problemet er at den tiltrekker seg parkeringsbøter som honning på ei bie

Tyskert'n var et rent lite mareritt, kosta dobbelt så mye i reperasjoner som prisen jeg betalte, var forøvrig en golf, har hatt en 06mod som jobbil et par år og den var heller ikke like imponerende som fks den forrige modellen deres golf IV, mye større fraspark og kjøreglede i den imho.

Bil er bestandig vanskelig og bestemme seg for, tror du må ta en par turer hos forhandlere og teste de.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det er ikke bare er bil som transportmiddel du er ute etter.

Kort sagt er det et mareritt i utgifter. Men det er jo veldig morsomt da.

En ting er jo fordelaktig for deg - det bugner med bruktbiler overalt og det er kjøpers marked!!

Du har jo funnet deg noen kandidater - brukt litt tid fremover og sett deg inn i prisbildet på disse kandidatene, også klemmer du til når "røvekjøpet" plutselig dukker opp.

Når det gjelder kvalitet på biler - så virker det mer på meg som om det er større forskjell på individuelle ex/eventuelt modeller enn det er på bilmerker.

Den verste bilen kvalitetsmessig (men mest gøy å kjøre) jeg har hatt kommer fra Italia, det samme gjør den beste bilen, kvalitetsmessig, jeg har hatt. Også en del tyskere mitt i mellom der. Japanske biler har jeg ikke hatt....

8)
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg ser også på 5-serien, men etter min mening så må du høyt opp i pris for å finne en som ikke har gått så alt for langt, det er eneste ankepunkt, men du har jo 3-serien som blir bare finere og finere, dog var vel 5-serien billigere og forsikre i sin tid? Pga alt for mange unge sjåfører på 3-serien, eller tar jeg feil nå?

Uansett får du stabilitet og kjørecomfort med bmw, har hatt både japse, svenske, tysker og franskmann og av de vinner svensken lett når en ser på pris/vedlikehold og ytelse, og den var de eldste av de alle. Japsen er en ypperlig familie bil også, greit sterk, lite reperasjoner og feil, men direkte morsom er den ikke. Det samme gjelder forøvrig for deres nye modeller i mine øyne, ypperlig bil for familien, den har stor plass, driftssikker og økonomisk, men den er ikke gøy. Litt for kort register, og morroa kommer først 5min etter du trenger den. Eneste problemet er at den tiltrekker seg parkeringsbøter som honning på ei bie

Tyskert'n var et rent lite mareritt, kosta dobbelt så mye i reperasjoner som prisen jeg betalte, var forøvrig en golf, har hatt en 06mod som jobbil et par år og den var heller ikke like imponerende som fks den forrige modellen deres golf IV, mye større fraspark og kjøreglede i den imho.

Bil er bestandig vanskelig og bestemme seg for, tror du må ta en par turer hos forhandlere og teste de.

5 serien er mere voksenkjørt... satt maxpris på 150.000 kr når det blir bmw og ser stadig biler som er gått under 200.000 rundt 97-99 som jeg er interesert i som 523ia.
    Heldig og har en onkel som har litt peil på bmw så vet litt hva jeg skal se etter der... Og han vil gjerne være med og se på biler når det blir aktuelt :-D Han letet i ca 1 år før han fant en veldig fin 2002 model 523ia som hadde gått under 200.000 og betalte 200.000 kr akkurat.

Svenskebil er UAKTUELT !!! VOLVO = TRAKTOR

For min del er det hitler-bil eller hurtigående-riskoker som er aktuelt.

Har kommet over at EKS Honda Civic er ekstremt billig og forsikre og bruke så er fristet til og finne et eksemplar som kan brukes ca 2 år.
    Eneste er at det er forjulsdrift noe jeg ikke er spessielt begeistret for spessielt ikke om vinteren :-/

Det kan fort lønne seg og kjøre til søta-bror og fikse en bmw og spare flerfoldige 1000 lapper om det er litt dyr reperasjon som skal til.

Men jeg har en veldig stor svakhet for Subaru, da spessielt er det Impreza GT og det er den jeg har alder mest lyst på :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skjønner at det er ikke bare er bil som transportmiddel du er ute etter.

Kort sagt er det et mareritt i utgifter. Men det er jo veldig morsomt da.

En ting er jo fordelaktig for deg - det bugner med bruktbiler overalt og det er kjøpers marked!!

Du har jo funnet deg noen kandidater - brukt litt tid fremover og sett deg inn i prisbildet på disse kandidatene, også klemmer du til når "røvekjøpet" plutselig dukker opp.

Når det gjelder kvalitet på biler - så virker det mer på meg som om det er større forskjell på individuelle ex/eventuelt modeller enn det er på bilmerker.

Den verste bilen kvalitetsmessig (men mest gøy å kjøre) jeg har hatt kommer fra Italia, det samme gjør den beste bilen, kvalitetsmessig, jeg har hatt. Også en del tyskere mitt i mellom der. Japanske biler har jeg ikke hatt....

8)

Er litt mere en gjennomsnits bruker ja he he, liker at bilen oxo ser litt bra ut og er god og kjøre. (Har dog ikke peiling på meking og må sikkert ha hjeøp til og få til stereo i bilen)
    Mann skal jo glede seg til og sette seg i bilen selv om det er en kald vinter morgen i norge.
    Motor størrelse trenger jeg ikke så mye til, men liker at det er opp mot 200 hk så en kommer seg forbi sinker i trafikken på en grei måte på de få retstrekningene som finnes på de nærmeste veiene der ejg bor.
    Har ikke behov for og kjøre så mye mere en det fartsgrensen eller heller.

Noe av det beste en kan kjøpe er jo toyota picup som viser seg og være evighetsmarskiner. Men eneste picupen jeg kunne vurderet er en det står SRT-10 på :-O he he

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Familien hadde en E39 520ia før (2,2L). Kjørt den masse og også en god del 523ia. Hadde lett gått for sistnevnte. Den har mer skyv og kraft (177 kontra 170 hester, men den forekommer markant raskere), og personlig synes jeg girkassen passer bedre til den motoren. Den koster dessverre noe mer...

Skal du ha BMW skal du være veldig klar over at service på merkeverksted og orginaldeler i Norge er svinedyrt. Drar du over grensen til Sverige f.eks. er det billiger, Tyskland er svært hyggelig. Kan man ta med godt øl i samme slengen.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er litt mere en gjennomsnits bruker ja he he, liker at bilen oxo ser litt bra ut og er god og kjøre. (Har dog ikke peiling på meking og må sikkert ha hjeøp til og få til stereo i bilen)
    Mann skal jo glede seg til og sette seg i bilen selv om det er en kald vinter morgen i norge.
    Motor størrelse trenger jeg ikke så mye til, men liker at det er opp mot 200 hk så en kommer seg forbi sinker i trafikken på en grei måte på de få retstrekningene som finnes på de nærmeste veiene der ejg bor.
    Har ikke behov for og kjøre så mye mere en det fartsgrensen eller heller.

Noe av det beste en kan kjøpe er jo toyota picup som viser seg og være evighetsmarskiner. Men eneste picupen jeg kunne vurderet er en det står SRT-10 på :-O he he
    500 gamp og bakhjulsstrekk....hmm, skurrer ein eller annan plass ja! Rått på sommerføre såklart :P Nei takke seg til ein silverado duramax heller då ja

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    500 gamp og bakhjulsstrekk....hmm, skurrer ein eller annan plass ja!
    Skurrer? Prøv en M5. Den skurrer ikke.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt pris på forsikring på div biler.

Kommer frem til at det blir mellom 16 og 20.000 for de aktuelle bilene jeg har sett på. BMW 96-99mod 520/523 - Impreza GT

Så er det noen som har god greie på Subaru her tro ?????

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16-20 lapper var bra dyrt ja.. Vær nøye med å høre på pris fra flere forsikringsselskaper før du tar en avgjørelse. Kan anbefale Gjensidige personlig, har gode priser i forhold til andre forsikringsselskaper jeg har tatt kontakt med. Avhengig av alder er det også mulig å forhandle seg frem til litt bonus ved førstegangskjøp. Brodern fikk 20% Bonus ved kjøpet av sin første bil hos gjensidige.

BMW har jeg prøvd og det er gode kjøremaskiner. Personlig foretrekker jeg fremhjulsdrift på vinteføre. Kanskje ikke så morro som med bakhjulsdrift, men jeg mener framhjulsdrift gir bedre fremkommelighet. Dersom du er plaget med snø selvfølgelig.. Jeg synes både BMW og Mercedes mister taket alt for fort og kan gjøre at du kan få problemer med å ta løs i bratte bakker. Mine erfaringer dette, og mange vil nok krangle imot.:-D

Honda Civic VTI har jeg prøvd to ganger, og det var like morro hver gang. Har en svigerfar som er mekaniker og jobber med de fleste merker, og ifølge han er Honda v-tec motorene noe av det mest driftsikre han har vært borti. Mener å ha hørt engang at Honda selv har oppgitt at siden de startet produksjonen av v-tec motorene har det ikke vært innrapportert et eneste motorhavari. Har ingen kilder på dette men har som sagt hørt det en eller annen plass. VTI utgaven har 160hk på en 1.6L og hadde i flere år verdensrekorden på antall hester per liter. Tenkte faktisk å kjøpe en slik som arbeidsbil for ikke så lenge siden, men kom over en svinbillig 97mod A4 1.8T Quattro som jeg istedet gikk for. Tror Civicene er rimelige i forsikring på førstegangskjøpere også, uten at jeg har sjekket noe rundt akkurat det. Delepriser på disse vet jeg ikke noe om. Morro er det ihvertfall!! Anbefales.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt pris på forsikring på div biler.

Kommer frem til at det blir mellom 16 og 20.000 for de aktuelle bilene jeg har sett på. BMW 96-99mod 520/523 - Impreza GT

Så er det noen som har god greie på Subaru her tro ?????
    Subaru: Meget godt veigrep, lavt tyngdepunkt, motor som går pent(men som er glad i bensin), sinnsykt morsom i motorsterke versjoner, designsjefen burde vært sparket - plastorgie fra 90-tallet i interiøret. VELDIG mye støy - hører hver stein som treffer hjulbuen...

BMW: 5'ern er bedre enn 3'ern da de som regel er mindre "ungdomskjørt". Tung bil - krever en del motor, 170hk bør bilen faktisk ha. Dritdårlig framkommelighet på vinteren, men morsom å sladde med. Finner du en gammel iX(4x4) i god stand har du framkommeligheten og motoren(2.5) i boks. Diesel er bra greier, MEN i BMW er sexy sekserlyd tingen!! For de som vil investere i bil er Z1 tipset - den er sjelden og kommer til å øke i verdi!

Audi: Her er jeg innhabil egentlig. Dyrt når det går i stykker, men morsom med mye motor og quattro. Finner du en 2.2 turbo eller forgjengeren i en eller annen variant(urquattro, S2, S4, S6) så ta vare på den og kjør den ikke i hjel - det er klassikere i mine øyne! V8 har Audi aldri fått dreis på - mindre driftsikker enn 2.2 turbo og elsker olje, blir dessuten tyngre i nesa.

Ford: Nyere Ford(2001 -) er undervurdert!! ST-modellene er morsomme og ganske rimelige, vunnet de fleste tester i sine respektive klasser - kjøreegenskaper i toppklasse og bra komfort!

Citroën: VTS-versjonene er svært morsomme og har bra kjøreegenskaper! De er dessuten svært undervurdert og har av den grunn lave bruktpriser! Glem ikke hva det er Loeb kjører...

Honda: Lette, morsomme, driftsikre. Bråker en del..

Nissan: Finner du en eldre Primera GT eller SRi er det en bil som i forhold til pris og årsmodell gir svært mye kjøreglede - skarpe kjøreegenskaper og bra motor!

Porsche: Boxster koster brukt det samme som en nyere brukt Passat. Kjøp den med PSM(Porsche Stability Management) da midtmotorbiler kan være noe skremmende når de først slipper. Let etter 2.7en da 2.5 manglet litt i bunn.. Glem det praktiske og kjøp en kjøreopplevelse av dimensjoner!

Renault: Spider - en sjelden og morsom bil - kunne få den uten frontrute og heller kjøre med hjelm... Denne kommer til å bli en klassiker!

Mazda: 323 GTR - sjelden, ikke helt ny, men det er vel noe av det nærmeste av rally-bil man får på hvite skilter. Bråker og mangler en del moderne utstyr - men hysterisk morsom! MX5 - liten, kjapp, morsom og driftsikker.

Lancia: Delta Integrale - denne kjøper du ikke med mindre du er god på å skru eller har en mekaniker som bestevenn - men når den går: å du hellige jul for en opplevelse! Italiener på godt og vondt. Mye el-feil.

Fiat: Coupe - hvis man ser bort i fra at Wenche Foss kjørte rundt i en sånn, så er det noe av det lekreste Pininfarina har tegnet i overkommelig prisklasse. Som turbo-versjon er den en drøm - med en lyd som kryper under ryggmargen. Sjenerende reflekser fra plastdeksel foran instrumentene. Barchetta - lekker roadster med kvasse kjøreegenskaper!

Alfa Romeo: 156: Faktisk en jævelig bra bil. Kvasse kjøreegenskaper, bagasjerom, mulighet for trekkrok for de som trenger det.... Som GTA helt SPINNVILL med et motorbrøl som skremmer fanden på flatmark. Spinner dog en del. Kan også ha det ganske morsomt med de mindre versjonene, anbefaler 1.8 eller 2.0.

Det var det jeg kom på i farten.... Og i farten glemte jeg å se hva budsjettet var... Bilgal? Neeeida

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Honda`s 1.6 VTI må en på gjensidige og snakke med folkene.
    Spessiel bil fikk jeg beskjed om.

Har kjørt masse forjulsdrift frem til nå.
    Liker ikke det og bli stående i rundkjøringen og spinne når en venter på tur for og ta et eksempel på dålig erfaring. :-/
    Jeg har aldri snurret eller virkelig sladdet uten og gått inn for det så det er stabilt på veien.

Har prøvekjørt en subru forester på vinterføre og liker veldig godt kjørefølelsen og stabiliteten av trekk på alle 4, og er vant med andre motoriserte blant annet traktor med 4*4 (Drifting med traktor er faktisk gaske så morsomt).
    Er selfølgelig overflødig og unødvendig på sommeren om mann ikke skal sikkelig ofroad.

Så akkurat nå så er det Subaru Impreza GT og Honda Civic VTI som er mest aktuelle from min del.
    Mann får se hva som er tilgjengelg når en trenger det :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvekjørt en subru forester på vinterføre og liker veldig godt kjørefølelsen og stabiliteten av trekk på alle 4, og er vant med andre motoriserte blant annet traktor med 4*4 (Drifting med traktor er faktisk gaske så morsomt).
    Er selfølgelig overflødig og unødvendig på sommeren om mann ikke skal sikkelig ofroad.

Så akkurat nå så er det Subaru Impreza GT og Honda Civic VTI som er mest aktuelle from min del.
    Mann får se hva som er tilgjengelg når en trenger det :-D
    Nja - stabiliteten er jo viktig selv om føret er tørt, og med mye motor tjener man på å ha firehjulstrekk slik at man får kreftene i bakken. Audi tjener veldig på quattro da den er noget framtung - med quattro får den mer vekt i rumpa og får bedre vektfordeling. Ulempen er jo mer mekanikk, høyere forbruk og mer spenn i drivverket v/ f.eks lukeparkering.

Jeg vet hvilken jeg ville valgt av dine kandidater..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nja - stabiliteten er jo viktig selv om føret er tørt, og med mye motor tjener man på å ha firehjulstrekk slik at man får kreftene i bakken. Audi tjener veldig på quattro da den er noget framtung - med quattro får den mer vekt i rumpa og får bedre vektfordeling. Ulempen er jo mer mekanikk, høyere forbruk og mer spenn i drivverket v/ f.eks lukeparkering.

Jeg vet hvilken jeg ville valgt av dine kandidater..
    Hjertet går mot Subaru Impreza GT, søl om dæm e vanskele å finne i 100% orginal stand.
    Har vurdert STI oxo men de har som regel vært i grøfta ein tur eller verri oppi snøkanten eller kræsja me :-/

Audi bli fer dyrt å hold på å reparer på i et kjør...

Honda e de bære 1,6 VTI som e aktuelt me 160+ hk.
    Så må den selfølgelig sjå bra ut å vårrå cupe utgave.

Evo... de må bli ein framtidsdrøm da dem har någet dyr forsikring :-O

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertet går mot Subaru Impreza GT, søl om dæm e vanskele å finne i 100% orginal stand.
    Har vurdert STI oxo men de har som regel vært i grøfta ein tur eller verri oppi snøkanten eller kræsja me :-/

Audi bli fer dyrt å hold på å reparer på i et kjør...

Honda e de bære 1,6 VTI som e aktuelt me 160+ hk.
    Så må den selfølgelig sjå bra ut å vårrå cupe utgave.

Evo... de må bli ein framtidsdrøm da dem har någet dyr forsikring :-O
    Morsomme biler.. dog litt glad i suppe - spesielt STi. STi er vel også en del dyrere i innkjøp? Har sansen for boxer-konseptet, spesielt den nye dieselen virker spennende.

Hvis du har budsjettet i orden og vil ha noe med litt komfort i tillegg er Mazdas MPS-utgaver et hett tips. Litt ukjent for mange - men går fælt og skal være morsomme å ratte!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Morsomme biler.. dog litt glad i suppe - spesielt STi. STi er vel også en del dyrere i innkjøp? Har sansen for boxer-konseptet, spesielt den nye dieselen virker spennende.

Hvis du har budsjettet i orden og vil ha noe med litt komfort i tillegg er Mazdas MPS-utgaver et hett tips. Litt ukjent for mange - men går fælt og skal være morsomme å ratte!
    Den mazdan falt ikke helt i smak utsende messig :-/

Subaru`s STI / WRX biler er dyrere forsikring, drikker mere bensin pga mere hk en GT modellen.
    STI/WRX er oxo någet stivere oppsatt en GT.
    Er større eller stor fare for at STI / WRX har vært utenfor idealsportet en tur...

Men har ingen erfaring med Impreza, har kun så vidt sittet bak rattet på en Impraza GL.

Fra Orginal GT koster det ikke så mye og gjøre noen småting utsendemessig.
    Det er 211 hk orginalt i motoren som jeg syns er passe. (230 hk i de elste GT modelene)

Men er det ikke noen her på forumet som har hatt Impreza GT ???

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mazdan falt ikke helt i smak utsende messig :-/

Subaru`s STI / WRX biler er dyrere forsikring, drikker mere bensin pga mere hk en GT modellen.
    STI/WRX er oxo någet stivere oppsatt en GT.
    Er større eller stor fare for at STI / WRX har vært utenfor idealsportet en tur...

Men har ingen erfaring med Impreza, har kun så vidt sittet bak rattet på en Impraza GL.

Fra Orginal GT koster det ikke så mye og gjøre noen småting utsendemessig.
    Det er 211 hk orginalt i motoren som jeg syns er passe. (230 hk i de elste GT modelene)

Men er det ikke noen her på forumet som har hatt Impreza GT ???
    Tror vi to må sette oss ned og klare opp i dette med bildesign.... Mener sjefsdesigneren for de nyere Mazda-modellene ble headhuntet fra Alfa Romeo(correct me if I'm wrong...). Etter de grusomme 90-årene for Mazdas del, er det en fryd å se at de er tilbake. Ganske merkelig egentlig, for på 80-tallet var de langt framme og lagde morsomme og bra biler. Skjønner ikke helt hva som skjedde på 90-tallet - makan til "hattkaill"-biler har jeg sjelden sett. Kvalitetsmessig bra, men gud så kjedelig. Finner du en gammel 626 2,0 16V coupè i god stand har du billig og morsom bil. 148hk fra en toliter sugemotor er faktisk fortsatt ganske bra... Eller du kan spore opp en 323F 1,8 V6, som på den tiden faktisk var verdens minste V6-motor - og antakelig er det fortsatt. Mazda er også en av få produsenter som holder på med wankel-motorer( RX 7/RX8 ) - vanvittig turtallsivrige og morsomme, men er vel glad i suppe - og plages med litt oljelekkasje.

Uansett, du trår ikke feil med en Impreza GT, morsom bil, bare vær klar over at du gir avkall på litt komfort - bråker vel mye syns jeg. Blårøyk fra eksosen er ikke bra...

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •