Kritikk av Kringkastingsavgiften

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kritikk av Kringkastingsavgiften

Jeg må kritisere NRKavgiften og mulighetene for å slippe å betale for noe man ikke har mulighet til å bruke. Det jeg sikter til står her:
    Hva om jeg er bosatt i Norge kun deler av året? - Lisens - NRK

Jeg sitter her og skal bestille noen TVkanaler, men problemet med dette er jo at jeg da kommer inn i NRK sitt system av de som må betale lisensavgift og det er jeg rett og slett ikke lysten på enda. Jeg kommer til å være borte mesteparten av året etter Juni09 (hjemme i Norge ca 2mnd pr år?) og for å få avslag i lisensavgiften så må dette forhåndsavtales med NRK. Jeg må med andre ord vise dokumentasjon på at jeg er ute av landet og at TVen ikke blir brukt.

Det at jeg fikk arbeidsgiveren min til å si at jeg var ute av landet 6mnd i året på jobb holdt IKKE!!! Jeg gjentar megselv: Det var ikke god nok dokumentasjon for NRK at arbeidsgiveren kunne bekrefte at jeg var ombord en av deres båter og ikke var i stand til å se på TV hjemme i stua. Det står i flere statlige dokumenter som sjømannsboken min at jeg jobber på den båten og går under en 1:1 skiftordning! Denne er stemplet av en statlig instans som Mønstringskontoret som ligger under NAV! Enda værre blir det når jeg finner noen rimelige flybiletter og forsvinner til Asia på ubestemt tid. De krever utreisedato og hjemreisedato og at dette må avtales på forhånd, men jeg har ikke hjemreisedato når jeg reiser ut av landet , både med tanke på at jeg kan bli tilkaldt ut på jobb mens jeg er i utlandet og at jeg kanskje ønsker å være lenger i utlandet enn det som var planen.

Jeg sendte en mail til NRK og forklarte situasjonen med at jeg ikke passet inn i deres firkantete system. Jeg var rett og slett ingen A4 borger som levde innenfor fastsatte rammer og det trolig vil koste mer å saksbehandle alle mine utreiser og hjemreiser enn jeg betaler i avgift. Jeg har fortsatt ikke fått svar på denne eposten. og det er tvilsomt at jeg får noe mer enn et standard svar som "Kringkastingsavgiften er en offentlig pålagt avgift og skal betales av alle. Våre rettningslinjer for unntak gjelder fortsatt"

Hvis jeg hadde mulighet for å se på TV hele året hadde jeg godtatt avgiften, men når blir pålagt å betale for en tjeneste jeg ikke har mulighet til å bruke så vil jeg kalle det et ran.

Denne er hentet fra lovdata:
    IIISjøfolk i utenriks fart, fredskorpsdeltakere og tilsvarende kan under opphold i Norge i inntil 3 måneder pr. år fritas for å betale kringkastingsavgift for mottaker som ellers ikke er i bruk.
    Det er ingen sjøfolk som idag jobber 9mnd pr år. Derfor blir denne paragrafen meningsløs

For å få ut litt agressjon: JEG ER IKKE NOE FORBANNA A4 MENNESKE OG VIL IKKE KOMME INN I ET FIRKANTET SYSTEM SOM LOPPER MEG FOR PENGER FOR EN TJENESTE JEG IKKE ER I STAND TIL Å BRUKE!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du seiler utenriks og slipper unna med med billigere skatt?

Og nå vil du heller ikke betale kringkastingsavgift?

Du burde jo også har halv årsavgift på bil? Samme med kloak og renholdsavgift på huset også?

Halv bredbånds pris burde du jo også få?

Tror det er ganske mye du kan ta tak i her altså!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •