Kremmer eller Svindler? Advarsel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kremmer eller Svindler? Advarsel!

Har i det siste stiftet bekjentskap med det italienske hifi merket Lector og hatt stor glede av en integrert modell, men pga nye høyttalere ønsket jeg å foreta en oppgradering i form av en to delt løsning med Lector forforsterker og effekt.

Søker på nettet og finner en Lector Zoe forforsterker på avtorget som er merket som solgt, sender likevel annonsør en epost ihåp om at annonsen kun har gått ut på dato.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=28843

Får tilbakemelding om at Lector forforsterker fremdeles er til salgs. Jeg legger inn et bud på kr 5000, det blir akseptert. Forskuddsbetaler og venter spent på sendingen...

Henter pakken og oppdager at jeg har fått en kinesisk forforsterker til en veil pris på kanskje kr 5000! Jeg antar at selger har gjort en ærlig feil og informerer om feilsendelsen. Selger svarer at dette slettes ikke er en feil, men at Lector aldri ble nevnt og at han automatisk trodde jeg ønsket a kjøpe den kinesiske forforsterkeren til 5000... Jeg nevner at en link til Lector var i første henvendelse, dette hadde han ikke registrert. Jeg spør hvorfor jeg skulle komme med et bud på 5000 for en forforsterker med en brukverdi på under halvparten. Nei, 5000 var prisen han hadde annonsert den for. Tar et raskt søk og finner annonsen, ønsket pris kr 2500,- Sender link til selger.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/34358

Selger tilbyr nå å betale tilbake Kr 3500,- dersom jeg beholder forforsterkeren jeg har mottatt. Dette takker jeg ja til i håp om en avslutning på saken. En uke har snart gått, ingen penger på konto, ingen svar på epost.

Pass på folkens.

Forholdet blir nå anmeldt som svindel.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svindel

Ja det er det. Jeg har vært uten nettet noen dager og ikke fått kontakt med Mr-G og forklart hvorfor han ikke har fått tilbake pengene. Har nå fått kontakt og overført penger, men han har ikke fjernet innlegget ennå. Det å legge ut navn og annen info synes jeg er helt unødvendig. Tor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mr-G]Har i det siste stiftet bekjentskap med det italienske hifi merket Lector og hatt stor glede av en integrert modell, men pga nye høyttalere ønsket jeg å foreta en oppgradering i form av en to delt løsning med Lector forforsterker og effekt.

Søker på nettet og finner en Lector Zoe forforsterker på avtorget som er merket som solgt, sender likevel annonsør en epost ihåp om at annonsen kun har gått ut på dato.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=28843

Får tilbakemelding om at Lector forforsterker fremdeles er til salgs. Jeg legger inn et bud på kr 5000, det blir akseptert. Forskuddsbetaler og venter spent på sendingen...

Henter pakken og oppdager at jeg har fått en kinesisk forforsterker til en veil pris på kanskje kr 5000! Jeg antar at selger har gjort en ærlig feil og informerer om feilsendelsen. Selger svarer at dette slettes ikke er en feil, men at Lector aldri ble nevnt og at han automatisk trodde jeg ønsket a kjøpe den kinesiske forforsterkeren til 5000... Jeg nevner at en link til Lector var i første henvendelse, dette hadde han ikke registrert. Jeg spør hvorfor jeg skulle komme med et bud på 5000 for en forforsterker med en brukverdi på under halvparten. Nei, 5000 var prisen han hadde annonsert den for. Tar et raskt søk og finner annonsen, ønsket pris kr 2500,- Sender link til selger.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/34358

Selger tilbyr nå å betale tilbake Kr 3500,- dersom jeg beholder forforsterkeren jeg har mottatt. Dette takker jeg ja til i håp om en avslutning på saken. En uke har snart gått, ingen penger på konto, ingen svar på epost.

Pass på folkens.

Forholdet blir nå anmeldt som svindel.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden lukkes da det finnes en duplikat-tråd.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-advarsel.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •