Kjøpe bil, men hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøpe bil, men hvilken?

Hei, det er på tide og få seg ny bil. Jeg har et budsjett på maks 300 000,-.
    Siden det er et overtall av gutter her, så regner jeg med at noen her må ha interesse for bil!? (ikke ment diskriminerende mot de damene/jentene som er her(hvis det er noen så må de selfølgelig komme med forslag!) )

Jeg har følgende krav:
    - sportslig(er ønskelig, men "vanlig" bil går bra det og).
    - Senket(orginalt eller med sportsdemper/fjører, men trenger ikke være så lav at eksosen slepes langs veien)
    - Svart, Sølv, Sølvgrå eller lignende er å fortrekke(men kan se på andre farger og)
    - Bilen må se moderne ut inni (ikke noe gammel jappse fra 1980 eller tysker fra 1990 med kasettspiller)
    - Helst 2000modell eller nyere, men kan selfølgelig gå ned til 1996modell+ hvis det er noe spessielt med den bilen.
    - Helst litt HK(bilen skal ikke veie 1600kg og ha 100 hester)
    - Både disel og bensin blir vurdert(med/uten turbo)
    - Ikke kjørt for langt(max 120-130 000km).

Ellers er jeg helt grønn. Jeg vet ikke hva jeg vil ha. Har sett på både a3 og a4 2.0tdi, men er så usikker på om jeg vil ha det.

Har du et tips til ny bil?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe bil i dag for 300k så kan du gjøre det virkelig store varpet.

Det har aldri vært så mange biler til salgs i Norge. Det er så kjøpers marked som det kan bli.

Du får finne et par tre modeller som passer deg og så bruker du god tid. En rentehøyning eller to til så er garantert varpet i boks!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så må du jo bestemme deg for om det skal være plass til
    deg + "pålegg" foran
    eller
    deg+"godzilla"+3 unger (2,4,6 år) + hund....................

Skal du ha 2dørs, 3 dørs, 4 dørs, stasjonsvogn?

Mange valg og du er egentlig i et kjempedilemma. Det er så mye biler derute at du går helt vill i jungelen.

Driftsikkerhet (også kalt Nippon-Kolea med verksted-skrekk)
    Tysk ompa-ompa (også kalt verksted-elsk)
    Fransk komfort med gratis kaffe på kundemottak (MYE verksted)
    Svensk
    Britisk ro - du hører ikke motoren, bare ulydene

Personlig ville jeg nok gått for en Avensis med litt utstyr.
    Eller en A4 quattro.....
    Eller en i30 stv.
    Eller en SUV.............

Du skjønner -det er ikke lett. Men BRUKT, for all del, pent BRUKT bil med lav km.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 eller 4 seter(3 eller 5dørs)
    Ikke stasjonsvogn, ikke noe ren familiebil for meg, kone, 3 unger, en hund og bagasjen full av matvarer, ikke frask eller svensk..

Ser mer og mer på a3 og a4 sline.. 2.0tdi er jo både sportslig og økonomisk...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg noengang tar lappen, så er det første jeg kjøper en Lotus Elise.. men så måtte jeg jo hatt en fet stasjonsvogn til handleturer, og så er jeg redd jeg hadde fullbyrdet gutteddrømmen å spandert på meg en Ferrari 360 eller no..

Tror det er best at jeg ikke tar lappen jeg, men man får jo en rå Elise for 300k da..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva det er men det er en del som kjører Audi stasjonsvogn eller Volvo og tror det er sporty?

Det hjelper liksom ikke å putte en stor motor i en ganske så firkantet sak og så blir det sportsbil????

På mer enn 10 meters avstand så ser man ikke om det er en Octavia 1.6 bensin stasjonsvogn eller en BMW 535 stasjonsvogn - får man plutselig Le Mans feeling når man ser at det står 3.5 TDi bakpå?

Enda mere rart ser det ut når disse merkelige folkene senker stasjonsvognen sin slik at hele Quattro systemet er bortkastet.

Også tar nobelprisvinnerne og monterer piggfrie vinderdekk som er bredere enn det de bruker i baneracing på sommeren. Nå kommer man fram!!! Og for en komfort!

Tør ikke å nevne sommerdekkene.

Disse Formel 1 dekkene er jo da montert på noen felger som eieren (med design utdannelse fra Milano skulle man tro? ) synes passer mye bedre til bilen enn det designavdelingen hos produsenten synes. Som regel er han alene om dette....

Men så skal det trimmes, 200HK holder jo ikke i det hele tatt, det finnes jo over 10 mil med 100km/t her i landet! Da monterer vi en slik boks så vi kan kjøre i 100km/t enda fortere!

Slik farer de frem med hengerfeste og takboks - i sine famile tilpassede stasjonsvogner.

Og vi andre som ser på disse Michael Schumachers likemenn: vi blir like imponert hver eneste gang!!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vet ikke helt hva det er men det er en del som kjører Audi stasjonsvogn eller Volvo og tror det er sporty?

Det hjelper liksom ikke å putte en stor motor i en ganske så firkantet sak og så blir det sportsbil????

På mer enn 10 meters avstand så ser man ikke om det er en Octavia 1.6 bensin stasjonsvogn eller en BMW 535 stasjonsvogn - får man plutselig Le Mans feeling når man ser at det står 3.5 TDi bakpå?

Enda mere rart ser det ut når disse merkelige folkene senker stasjonsvognen sin slik at hele Quattro systemet er bortkastet.

Også tar nobelprisvinnerne og monterer piggfrie vinderdekk som er bredere enn det de bruker i baneracing på sommeren. Nå kommer man fram!!! Og for en komfort!

Tør ikke å nevne sommerdekkene.

Disse Formel 1 dekkene er jo da montert på noen felger som eieren (med design utdannelse fra Milano skulle man tro? ) synes passer mye bedre til bilen enn det designavdelingen hos produsenten synes. Som regel er han alene om dette....

Men så skal det trimmes, 200HK holder jo ikke i det hele tatt, det finnes jo over 10 mil med 100km/t her i landet! Da monterer vi en slik boks så vi kan kjøre i 100km/t enda fortere!

Slik farer de frem med hengerfeste og takboks - i sine famile tilpassede stasjonsvogner.

Og vi andre som ser på disse Michael Schumachers likemenn: vi blir like imponert hver eneste gang!!

Kan jeg få spøre hva slags bil du kjører?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audi A4 stasjonsvogn selvfølgelig, Quattro, hengerfeste, takboks, senket, og sinnsykt brede dekk!

I tillegg så har jeg montert inn 2x12" sub med 1kW forsterker. Så kan jeg spille masse hip hop kjempehøyt så alle kan høre - til og med de som er inne i husene når jeg passerer på veien. Da kjører jeg sakte.

Da er jeg skikkelig gangsta!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så - med dette i tankene - hvis du ikke må ha en stasjonvogn (kone og barn) hvorfor ikke kjøpe deg noe sporty?

Det finnes jo masse herlige 2 dørs Coupeer? I disse dager når prisene detter så er det entusiast bilene som faller mest.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt en brukt VW Golf II og en h*lv*t*s hjemmekino! (Jeg har det første og venter på det andre!)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så - med dette i tankene - hvis du ikke må ha en stasjonvogn (kone og barn) hvorfor ikke kjøpe deg noe sporty?

Det finnes jo masse herlige 2 dørs Coupeer? I disse dager når prisene detter så er det entusiast bilene som faller mest.
    Hva med og komme med forslag i stede for og være en kverulant?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Hva med og komme med forslag i stede for og være en kverulant?
    Det er jo fredag, må jo ha det litt moro?

Jeg er veldig svak for Alfa Romeo selv. GTV er saker

Toyota Celica synes jeg også er fin, der får du jo kvalitet også

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Alfa Romeo har blitt nevnt tidligere. Hva med å kjøpe noe du ikke kommer til å møte i alle kryss, uansett hvor du kjører - en Alfa Romeo GT.

For prisen du snakker om er det mye snadder å velge i, og det er som sagt ikke en bil du møter over alt. Ta f.eks en titt på denne.

Hadde det ikke vært for at jeg har behov for plass til to små og barnevogn hadde dette absolutt vært moro å komme ut til om morgenen. Nå kommer sikkert noen til å ta opp ting som verditap, verksted, og andre mindre spennende greier. Kjøper man leketøy eller kjøper man fornuft?

For å svare for min egen del så endte jeg opp med fornuft for et par år siden. Toyota Avensis stasjonsvogn med dieselmotor. God bil å kjøre, god plass, holder seg greit i pris, lite verkstedtull og mye annet positivt å si om bilen. Men jeg får ikke noen reaksjon i "guttenerven" når jeg setter meg i bilen om morgenen. Det er jo heller ikke så spennende å se igjen bilen sin over alt man ferdes. Det er så mange i den samme fargen i området jeg bor at jeg et par ganger har tatt sikte på feil bil på parkeringsplassen, for så å oppdage at det står 3-4 stykker innenfor noen titalls meter.

Det mest pinlige var en gang i sommer jeg hadde vært på Plantasjen for å handle grillkull og kom ut på parkeringen, selvfølgelig litt stresset fordi jeg var forsinket. En litt lei 2-åring på slep, 20 kg grillkull i armene, passelig svett og når jeg trykker på fjernkontrollen til alarmen åpner ikke bilen seg. Etter noen trykk forbanner jeg alt som heter bil og regner med at batteriet i fjernkontrollen har tatt kvelden. Tenker at det er bare typisk når jeg står her med armene fulle av grillkull og skulle ha vært hjemme for lenge siden.

Det tar faktisk et par minutter før jeg oppdager at bilnummeret ikke stemmer, og at jeg febrilsk har forsøkt å åpne en Avensis som står i rekken ved siden av min egen. Litt stresset har jeg klart å bomme på hvor bilen sto og er bare sjeleglad ikke eieren av bilen jeg har forsøkt å åpne har kommet mens jeg har stått der og gitt uttrykk for min frustrasjon.

Litt slukøret slepte jeg meg selv, grillkull og en litt forvirret 2-åring over til min bil, åpnet den på første forsøk og kom meg hjem til hagen og gjestene som fikk seg en god latter når jeg forklarte hva jeg hadde klart å gjøre:???:

Moralen må være at det bare er å kjøpe seg noe unikt, eller å lære seg til å lese skiltet på bilen når man skal tilbake til bilen på en større parkeringsplass.

Lykke til med valget av bil. Som så mange andre har sagt, det er mye å velge i og med ditt budsjett og med bruktbil som mål må det da være utrolig mye moro å velge i.

Gøran

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en strøken 5-serien Bmw touring, men modell fra 01-03 så får du utgaven med faceliften Kjøp deg en diesel, og få den tunet, og ja spander på noen gromme hjul, gjerne 18".... Ikke hør på mr.spock... Han fyrer i kveld ser jeg.. hehe.. Men han kjører jo litt i formel-1-retning selv han, som kjører italiener

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, det er meg igjen - så akkurat en annonse på denne:
    Honda - Verdenspremiere for nye Honda Accord

Facelift eller ny - tøff er den uansett....

jada, vet det er stasjonsvogn - men tøff er den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis ikke du har gjort det allerede kommer du til å ete i deg de ordene den dagen du sitter bak rattet i noe gromt. Har prøvd M5 sedan og touring, og den er SINNSYK. Touring på bane kan rattes som ville hel*ete uten å mukke. Men du får et forholdsvis stort gummibudsjett... Nye RS6 skulle jeg gjerne prøvd, den er jo hakket kvassere, men også noe tyngre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ikke hør på mr.spock... Han fyrer i kveld ser jeg.. hehe..
    "Busted"

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe...

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2006 Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport sedan
    Knallfin bil med en av klassens beste dieselmotorer og et veldig kjørevennlig chassis. Min far har denne og det er virkelig en god bil. Ingen uventede verkstedsbesøk etter 60.000 kilometer på to år.

2006 Alfa Romeo 159

2002 BMW 330xdat
    Stasjonsvogn og automatgir. Alt en sporty bil ikke skal ha, men allikevel...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •