If Forsikring VS Gjensidige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

If Forsikring VS Gjensidige

Da jeg kjøpte hus og bil for 2 år siden, var jeg selvfølgelig nødt til å ta noen runder med forsikringstilbud. Jeg ringte dengang If for å høre hva de kunne komme med på pris. Etter et kvarters tid sier dama i telefonen at "Totalprisen for huset med bilen blir 24000kr i året..". Jeg sa til dama at derre var en pris som gjorde at jeg nesten datt på rævva, og sa nei ellers takk.

Senere samme dag fikk jeg høre fra en kundebehandler i Gjensidige at "prisen for hus med bil blir 12000kr i året". DETTE hørtes bedre ut, og siden den gang har jeg vært kunde hos dem.

Så, i dag, ringte det en våghals fra If og spurte hva som skulle til for at jeg skulle bytte til If. Prisen sa jeg selvfølgelig, og fortalte historien over.. Han ble like forbløffet som jeg ble den gangen. Etter en halvtime i telefonen, han var av den pratsomme typen, fikk jeg tilbud som ligger så å si klin på Gjensidige.

Casen, og grunnen til at jeg starter denne tråden, er at jeg ikke har hatt noen skade på verken hus eller bil i denne perioden, så hvordan Gjensidige er på service når en skade først har skjedd har jeg ingen annelse om. Ikke har jeg hatt If før heller.

Er det noen her inne som kan fortelle om hvor samarbeidsvillige disse firmaene er når en skade skjer? For meg blir dette nå den avgjørende faktoren for hvem jeg skal velge. Lovord og utsagn som "Superforsikring", spiller jo liten rolle hvis de nekter utbetalinger når jeg er uheldig.

Noen som kan hjelpe meg med sine erfaringer?

Vennlig Hilsen
    Audun

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er fakta hvis man hadde sjekket veldig grundig - men mitt inntrykk er at Gjensidige er veldig overreprensert som "vanskelig" i forsikringsoppgjør i media.

Dette gjelder vel mest personskade/bilskade har jeg inntrykk av.

Har selv Gjensidige - skjønner ikke hvorfor jeg ikke bytter. De presterte å nesten doble premien for i år, en telefon så var den halvert igjen :-?

Kanskje jeg skulle bytte?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om jeg bytter eller ikke blir det ihvertall en mulighet for å presse prisen hos

Gjensidige. For det virker faktisk som om if har en "grundigere" forsikring både på bilen og huset.. Tenker da på skaderdyr (rotter,mus,veps osv) og råte/fuktskader på huset. Samt dekning for rasert drivverk og motor på bil. Det kan jeg faktisk ikke huske at gjensidige har.

I tillegg har If en såkalt "tabbe-forsikring", som vistnok dekker all slags uhell i hjemmet.. Tanken slo meg at det må være genialt med tanke på utstyret i kinoen. Spes med barn i huset..

Prøvde å få tilgang til "Min Side" på gjensidige i dag, men virker som om hele greia med å få passord tilsendt har hengt seg.. får prøve igjen senere.. Skal uansett ta noen telefoner imorgen. Kan være noen tusen å spare, enten i året eller ved skade.. Alle monner drar gutar!

Dersom noen har flere "forsikringshistorier" ang disse 2 selskapene, eller har noen lure tips, så vær så snill å kom med de!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALLE forsikringsselskap vil gjerne HA deg som kunde, men vil IKKE BETALE deg et rødt øre om noe skulle skje. Penger inn, men ikke ut. Det er teorien - satt på spissen selvfølgelig.

I praksis har jeg hatt glede av forskjellige forskringsselskap i min "lange" levealder. Bil og båt stort sett - og en vannskade i hus. Enda ikke noe alvorlige greier, heldigvis (knock wood).

Om du forholder deg til vilkårene og har ditt på det "tørre" så skal en polise dekke det den sier. Man har forsikringsklagenemd som skal ivareta dine rettigheter ved uenigheter/tvister.

Advokatenhjelperdeg.no > JusGuiden > Forsikring > Vanskelige oppgjør etter brann > Gratis behandling i Forsikringsklagenemda

Jeg har ingen grunn til å si at selskap x er bedre eller verre enn selskap y. Jeg tror det i det store og hele jevner seg ut. Alle selskap har vel sine redselshistorier og sine hyggeligere historier.

Prisen du ble forespeilet første gang er jo hinsides. Her har ikke selger gjort jobben sin. Vær imidlertid obs på at mange selskap kommer med gode tilbud som gjelder 1.avtaleår, for så å øke prisene det 2. året.

En smart ting er å ta en gjennomgang hvert år, be om tilbud fra forskjellige selsksp - rett og slett bruke litt av fritiden på dette. Her kan man spare penger (som man selvfølgelig kan bruke på oppgraderinger av AV utstyret..)
    Videre bør man huske å opplyse til selskapene om man er medlem i en eller annen organisasjon, fagorganisert eller frivilig - også med dette kan man få rabatter.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja også har jeg funnet ut en ting: dette med "totalkunde", "plusskunde" og alt hva det nå heter når du samler alle forsikringene hos et selskap - det er bare tull.

Dette gjør det umulig å få den beste forsikringen på de forskjellige tingene. For det er ikke slik at et selskap er best på alle forsikringene.

Jeg sparte over kr 1000,- på å dele opp mine og slutte å være "totalkunde" - noe som jo egentlig skulle gi meg opptil 20% rabatt eller hva det nå var.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "totalkunde"-fenomenet blir fra tid til annen slaktet både her og der (Din side økonomi, Kapital...) Det gjelder både bank og forsikring!

Jeg meldte meg inn i ownersbuy og fikk derfra tilbud fra Nordic Insurrance. Har vært kunde der i ett år. Utrolig hyggelig selger som fulgte meg opp og taklet mine manglende tilbakemeldinger med et smil. Har huset, bilen og reiseforsikring i nordic. Da bagasjen vår forsvant (forsinket) var forsikringsoppgjøret raskt inne på konto og kundeservice har jeg ikke noe negativt å si om hverken før/under/etter oppgjøret.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •