Fordeler/ulemper med å kjøpe Tag Heuer fra USA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fordeler/ulemper med å kjøpe Tag Heuer fra USA?

Undersøker for en kompis om det i hovedsak er noen ulemper i å handle Tag Heuer i USA med tanke på garanti osv i forhold til å kjøpe en her i Norge?

Jeg regner med garantien på disse klokkene gjelder uansett hvilket land den er kjøpt i, men kompisen ville jeg skulle sjekke litt rundt uansett.

En venninde av oss skal handle for ham, så det skal ikke være rare risikoen med tollavgifter og frakt.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye å komme med egentlig, bortsett fra at Tag Heuer er diggbare klokker!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantien gjelder i alle land og også på månen. Sannsynligheten for at en norsk forhandler vil befatte seg med din klokke i garantitilfeller er allikevel liten, ettersom de ikke har solgt den.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den er ekte, dvs med sertifikat/serienummer, ville jeg finne det rimelig arrogant av en norsk forhandler/verksted om de ikke ville hjulpet deg.

På den annen side skal kvaliteten være så høy at urene bør ha verkstedskrekk

Men Breitling er jo også lekker og den har jeg mye glede av

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Om den er ekte, dvs med sertifikat/serienummer, ville jeg finne det rimelig arrogant av en norsk forhandler/verksted om de ikke ville hjulpet deg.
    Komfirmasjonspresangen, en Omega, gikk i stykker. Ettersom den var kjøpt i Sveits gadd ikke noen i de norske forretningene løfte en finger for å få den på service. Sendte et brev til forbrukerrådet, og ingenting skjedde. Sendte deretter et brev til Omega, da ble det fart i sakene. Etter en uke fikk jeg en telefon fra urmakeren i byen, de ville selvfølgelig ta den imot, og de beklaget. Dagen etter kom brevet fra Omega, hvor de hadde gitt butikken ultimatumet; ta imot klokken, eller ikke mer forhandle Omega.

Poenget er altså at norske forretninger kan være vanskelig å ha med å gjøre. Ta derfor kontakt med sveitserne som ALLTID har orden i sakene, og som sannsynligvis ordner opp, hvis de ikke ser på seg selv som for nøytrale i saken.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme på breitling også, samme om du kjøper den i Drammen eller Dubai.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •