Nettbutikk vil ikke levere TV'en, hva gjør jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettbutikk vil ikke levere TV'en, hva gjør jeg?

Kort om historien:

Jeg kjøpte en TV hos en nettbutikk i våres. Det var ett billig god godt kjøp. Betalte på forskudd som de krever.
    Noen dager senere får jeg mail om at de ikke kan levere tven fra levrandør/grosist.
    Sammtidig ser jeg samme TV blir lagt ut på nytt for salg på dere sider, men nå med en høyere pris.
    Nettbutikken mener TVen er av annen endelse/anden modell. og fra en annen levrandør. Samsung Norge bekrefter at det er snakk om samme modell.

Jeg mener jeg har retten på min side, da jeg sier at hvilken levrandør nettbutikken velger å benytte, ikke skal påvirke meg og mitt kjøp.

Av prinsipielle grunner meldte jeg saken inn til forbrukerrådet. Denne nettbutikken driver ikke helt rent og pent, kanskje det kan være grunnen til at de kan skryte på seg å være norges billigste?
    Forbrukerrådet støttet min sak, og mente dette også strider mot markedsføringsloven.

Men nettbutikken svarer ikke forbrukerrådet på deres henvendelser. Og som dere kanskje vet, har ikke forbrukerrådet noen dømmende kraft. De anbefaller meg å ta saken videre til forbrukertvistutvalget.
    Her nettbutikken gjort det smart i å ikke svare?

-Har noen her noen erfaring med dette?
    -Hvile økonomiske konsekvenser kan dette få for meg?
    -Hvor "sterk" er min sak?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette enda en historie om Amentio ?

Uansett - har du betalt for en vare, forskudd, og ikke fått den så har du selvfølgelig krav på å få pengene tilbake. Kjøpsloven er rimelig klar på det punktet. Angrerett har du også når det gjelder kjøp på nettet. Den gjelder i x antall dager fra du har fått varen hjem - noe du enda ikke har fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte vel ingen navn i tråden? Men, er det andre her som har dårlige erfaringer med Amentio ja?

Saken er nemmelig den, at jeg har fått tilbud om pengene tilbake, men, jeg ønsker heller å få TVen jeg har kjøpt. Litt fordi jeg kjøpte den til en god pris, og litt fordi det ikke er like lett å skaffe den modellen. Dessuten er jeg lei at denne nettbuitkken overkjører kundene sine konstant. Noen må si ifra.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et "råtips" av meg det med Amentio...................

http://avforum.no/forum/produkt-pris...eringstid.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt derfor jeg ønsker å ta saken videre til forbrukertivstutvalget. Men jeg må først undersøke godt nok om jeg virkelig har en sak her. Eller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •