Lasik, øye operasjon.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lasik, øye operasjon.

Noen som har vært igjennom dette? Eller kanskje kjenner noen som har? Lurer på å investere i dette, da jeg begynner å se meg rimelig lei på brillebruk, pluss at det er et problem i mitt yrke i tillegg.
    Problemstillingen er som følgende; aldri i LIVET om jeg kommer til å gå igjennom en slik operasjon i våken tilstand! Har dere sett det eller? De kutter og skjærer, fester på mange maskiner og det som verre er - mens man er våken! I ØYET!
    Så, siden jeg merkelig nok ikke finner stort om narkose under disse operasjonene så spør jeg likegodt her; kan man ligge i narkose under en slik operasjon? Eller må man være våken pga. doktoren skal hele tiden høre hvordan det går, om man føler noe, hvordan man ser osv?
    Hadde vært fint med noen erfaringer om dette, det gjelder tross alt synet mitt, hæhæ.

Takk på forhånd

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt en slik operasjon. Gikk veldig greit på sett og vis. Om hornhinnen din er tykk nok til at du KAN få operasjonen så får du en valium i god tid før du skal inn. Jeg følte ikke at jeg trengte det, men angret litt mens det pågikk. Det var litt ekkelt for å si det sånn. Men ingenting å grine over heller. Det du imidlertid må være klar over er at man kan risikere å miste nattsynet i lang tid fremover. Selv måtte jeg inn å justere for det ene øyet etter kontroll, og det ble litt mer sensitivt enn det andre. Det er først nå 3 år etterpå at jeg føler synet mitt er helt på topp som det var MED briller for 3 år siden. Jeg var plaget av regnbuer på DLP projektorer før operasjonen, etter operasjonen fikk jeg en ekstra negativ effekt på DLP som følge av "glorier" rundt lamper. Av en eller annen grunn var det ikke et problem med LCD projektor. Når det gjelder plagsomt med briller på jobb mener jeg det er enkelte yrker som kvalifiserer til å få dekket slike operasjoner av staten. Politi, og brannmenn osv. Men uansett er jeg veldig glad for at jeg investerte i operasjonen når jeg gjorde. Livet er mye enklere uten briller.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har også gjennomført en slik operasjon. selve operasjonen er ikke noe problem, du kjenner ingenting og det er rimelig fort gjort. jeg fikk også problemer etter operasjonen, har en folde på den ene hornhinna som de ikke klarer og rette ut, utrolig irriterende når de påstår at det bare er promiller med sjanse for problemer. har også glorier nattestid og spesielt ved bilkjøring. men jeg er jo på sett og vis fornøyd også da, hadde minus 4 og minus 6 så det var rimelig håpløst. mitt største problem var at jeg ikke kunne bruke linser og min anbefaling i dag er, kan du bruke linser uten noen som helst problemer så ville ikke jeg tatt operasjon...

mvh

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar gutta.
    Med "glorie", mener dere et blurry felt undt objektet dere fokuserer på? Eller er jeg helt på jordet?
    Bra dere har fått bra resultater begge to, men vet dere noe om hvordan det ligger an med narkose i denne operasjonen? Som sagt, ikke **** om jeg ligger våken mens folk kutter opp øyet mitt..
    Jeg har forresten cirka -2.5 på begge øynene, med skjev hornhinne på det ene. Og, hvor mye betalte dere? Noen klinikker dere kan anbefale?

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, med glorie menes det at lyset liksom stråler ut ifra kilden. har ikke hørt om narkose. tror du skal styre unna disse turene til pakistan og heller bruke de store klinikkene i feks oslo, det er først ved oppfølgning og event feil det er virkelig greit og ha noen seriøse i ryggen. betalte 32 tu for det, men igjen kan du bruke linser uten noen som helst problemer så anbefaler jeg deg og fortsette med det... men jeg angrer ikke, selv om det ikke ble 100%...

mvh

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennomgikk en slik operasjon i desember 2006 hos Argus Øyeklinikk i Oslo. Hadde minus 3.25 og 3.75 på øynene, hornhinnene var for tynne til LASIK så jeg gjnneomgikk en ASA-operasjon der man jobbet med selve overflaten på hornhinnen. Betalte vel rundt 18k pr. øye.

Selve operasjonen var smertefri, du kjenner du en litt spesiell lukt under laserbehandlingen (les: dine svidde hornhinner). Det var faktisk mer ubehagelig å få skylt øynene med vann etter operasjonen.

Med LASIK er du klar for jobb dagen etter, med ASA må du regne med to-tre dager hjemme med tåkesyn og tørre øyne.

Snart to år senere ligger synet mitt vel på omtrent 95% (subjektiv mening), mangler de siste detaljene på skarphet men gidder ikke gjøre noe med det. Har ikke problemer med nattesyn og lys.

Kort oppsummert: Har du råd, har du lyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Øyelaser hos Godt Syn

Jeg ble operert med Lasek på Godt Syn i Oslo nå i februar. Jeg er kjempe fornøyd med hele forløpet og ser i dag perfekt. Betalte berre 22 000 for alt. Sjekk: Godt Syn | Øyelaser, Øyeoperasjon, Synskirurgi, Lasik, Lasek

Hilsen Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •