Hvorfor så lite trafikk på forumet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det finnes langt flere artister enn dem til opplysning. Det er en grunn til at Rap er den mest populære sjangeren for tiden.
    Ja, folk flest er musikk-hørere, ikke musikk-elskere, og setter derfor ikke krav til det de hører på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    - Money is king
    Ja. Er det ikke kjekt å dyrke en musikksjanger som ikke har noe med musikk eller talent å gjøre?
    Blir bare tåpelig. Å påstå at f.eks Dr. Dre ikke har talent er å skyte seg selv i begge hoftene.

Hva er din definasjon av musikk?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]
    Det finnes langt flere artister enn dem til opplysning. Det er en grunn til at Rap er den mest populære sjangeren for tiden.
    Ja, folk flest er musikk-hørere, ikke musikk-elskere, og setter derfor ikke krav til det de hører på.
    Og derfor er du så mye smartere og viktigere enn oss andre?
    Snakk om å være selvhøytidelig...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke sagt, men hvis du føler at det er det jeg sier, så må du nesten spørre deg selv hvorfor du reagerer slikt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bare virker slik at du sier at de som elsker å dra på byen for å danse til rap og slik ikke elsker musikk? Det er jo de som har skikkelig glede av musikk.

Vil vel heller si at de stiller høyere krav enn de som sitter og lytter for seg selv helt til de liker en artist.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Det har jeg ikke sagt, men hvis du føler at det er det jeg sier, så må du nesten spørre deg selv hvorfor du reagerer slikt.
    Det lyser tvert igjennom at du mener at de som liker Rap ikke eier smak. Og hvis de ikke eier smak så må de jo være dumme, iallfall i forhold til deg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Det har jeg ikke sagt, men hvis du føler at det er det jeg sier, så må du nesten spørre deg selv hvorfor du reagerer slikt.
    Det lyser tvert igjennom at du mener at de som liker Rap ikke eier smak. Og hvis de ikke eier smak så må de jo være dumme, iallfall i forhold til deg.
    Selv hvis det var sant at jeg mente at folk som hørte på rap ikke eier smak, så betyr det jo ikke at jeg syns de er dumme, for jeg vet jo at det er meg som mener at dem ikke har smak. Hva med naboen min; mener han at disse personene ikke har smak? Hva med de 10 andre i gaten; mener de det samme som meg? Nei. Så til og med hvis jeg mente at folk hører på rap ikke har smak i musikk, og til og med hvis det var et forhold mellom "mangel på smak" og dumskap, så ville jeg fremdeles ikke ansett dem som dumme, siden det bare ville vært min egne personlige mening at de ikke hadde smak.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bare virker slik at du sier at de som elsker å dra på byen for å danse til rap og slik ikke elsker musikk? Det er jo de som har skikkelig glede av musikk.

Vil vel heller si at de stiller høyere krav enn de som sitter og lytter for seg selv helt til de liker en artist.
    Mener du virkelig det? Når man er ute på byen så tenker man på så mye rart.. "Har jeg nok penger til øl", "danser jeg bra nok nå?", "se på den fine dama/mannen der borte" osv. Man bruker energi på andre ting enn bare å høre på musikken. Man deler oppmerksomheten sin blant mange andre aktiviteteter samt man vil ikke være like konsentrert som når man sitter stille i et rom og hører nøye etter på absolutt alt som skjer i sangen. (og hvis det er en skikkelig sang, så vil det skje mye!)

Se bare på dette bildet for å se hva jeg mener:

Jeg vet at når jeg er ute på byen og hører musikk, så finner jeg ikke i nærheten nivået med detaljer og nyanser i musikken som jeg finner hjemme med Sennheiser-headphones-settet på.

Når man er ute og danser trenger ikke musikken være så jævla bra så lenge den har en beat og så lenge du danser med ei fin dame. Da har sangen egentlig ikke så veldig mye å si, men når du sitter hjemme alene og hører på musikk har sangen *alt* og si, og høreren vil da være mye mer kritisk til hva som blir spilt...

Slik virker min logikk ihvertfall.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke la vær å snakk nedsettende om det som naboen og de 10 andre i gaten liker.

Uansett hvordan du vrir på det så vil en en kommentar om at folk liker noe som er talentløst oppfattes som du syns de er dumme.

F.eks. "Herregud, er du sammens med ho. Ho er jo totalt talentløst. Eier du ikke smak?"

Uansett. Mine favoritt album:

- The Klf- The White Room US Edition (dette er suveren musikk) Hvis du ved å lytte til dette albumet fortsatt mener at rapartister ikke har spenn så forstår jeg ingenting.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]

Når man er ute og danser trenger ikke musikken være så jævla bra så lenge den har en beat og så lenge du danser med ei fin dame. Da har sangen egentlig ikke så veldig mye å si
    Vil heller si tvert imot. Vet ikke hvor mange ganger man har vært på et utested og danset med hotte damer og så setter idioten av en DJ på en drittsang som ingen vil danse til. Da tømmes dansegulvet raskere enn man kan utlede Ohm lov.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Jeg vet at når jeg er ute på byen og hører musikk, så finner jeg ikke i nærheten nivået med detaljer og nyanser i musikken som jeg finner hjemme med Sennheiser-headphones-settet på.
    Mulig at det er bare meg, men jeg hører ikke på musikk for at jeg skulle kunne finne skulte skatter i låtene, som f.eks at gitaristen vrir strengene litt ekstra 1.37 ute i sangen. Jeg hører på musikk for det gir meg godt humør.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke la vær å snakk nedsettende om det som naboen og de 10 andre i gaten liker.
    Jeg var ikke nedsettende. Det eneste jeg sa var at siden ingen andre enn meg deler min mening så betyr det ingenting om jeg, hypotetisk sett, skulle mene at folk som hørte på rap ikke hadde musikalsk smak og at folk uten musikalsk smak er dumme. Nå har jeg ikke sagt at det er det jeg mener, men bare i tilfelle du skulle klare å tolke det slik allikevel, så kommer da dette argumentet 'oppå' det igjen.

- The Klf- The White Room US Edition (dette er suveren musikk) Hvis du ved å lytte til dette albumet fortsatt mener at rapartister ikke har spenn så forstår jeg ingenting.
    Hæ? Jeg trodde "spenn" betydde "penger" blant dagens ungdom, men det kan det umulig bety, for ellers ser jeg ikke noe håp i å løse dette med logikk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]

Når man er ute og danser trenger ikke musikken være så jævla bra så lenge den har en beat og så lenge du danser med ei fin dame. Da har sangen egentlig ikke så veldig mye å si
    Vil heller si tvert imot. Vet ikke hvor mange ganger man har vært på et utested og danset med hotte damer og så setter idioten av en DJ på en drittsang som ingen vil danse til. Da tømmes dansegulvet raskere enn man kan utlede Ohm lov.
    Snakker ikke om dritt-musikk, siden du aldri ville ha valgt å høre på dritt-musikk hjemme. Jeg snakker om ulike geniale sanger - men geniale til ulike grader. Hvis du er på dansegolvet og hører en sang du liker 80%, så gjør ikke det så mye siden omstendighetene gjør opp for det (man er ute og har det gøy), men når man er hjemme fins det få slike omstendigheter og da har man en tendens til å velge det beste man har.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Jeg vet at når jeg er ute på byen og hører musikk, så finner jeg ikke i nærheten nivået med detaljer og nyanser i musikken som jeg finner hjemme med Sennheiser-headphones-settet på.
    Mulig at det er bare meg, men jeg hører ikke på musikk for at jeg skulle kunne finne skulte skatter i låtene, som f.eks at gitaristen vrir strengene litt ekstra 1.37 ute i sangen. Jeg hører på musikk for det gir meg godt humør.
    Det gjør nok de fleste: De hører på musikk fordi de nyter det, og fordi det gir dem de følelsene de vil ha, enten om det er glede, ekstase eller mer melankolske følelser.

Jeg ser på musikk som poesi (dette er ikke en sammenligning, men en metafor.) Jeg snakker ikke om at tekster i sanger skal ligne på dikt. Det jeg sier er at man kan lese et dikt, og sette pris på det slik det er. Man ser hva det handler om, og man hører rimene og rytmen i diktet. Samme med sanger. Man kan sette seg ned og oppleve et visst nivå glede av å bare høre den, men hvis man ikke hører godt etter, vil man aldri høre alt som skjer i sangen.

Hvis man setter seg ned og analyserer et dikt og finner ut meningen bak det, virkemidlene som blir brukt til å fremheve budskapet og temaet i diktet samt frempek, bildebruk og andre lyriske virkemidler, så er det min mening at man vil sette pris på diktet mer. Jo høyere forståelse; jo mer kunnskap man har om noe, jo flere nivåer av nytelse vil det være.

Samme med sanger. Man *kan* sette seg ned og bare nyte den overfladiske musikken; høre på melodien, kanskje et par ord av teksten, et par riffer i gitaren eller et par filler i trommene, men sjansene for å oppnå en høyere forståelse; sjansen for å forelske seg i en sang så intenst og fullstendig at man hyperventilerer og kaldsvetter hver gang man hører den, vil være større når man kan alt om den; når man vet alt som skjer i sangen og alt artisten ville at du skulle få ut av sangen.

.. og det er vanskelig å oppnå når du er omringet av fine damer, alkohol, røyk og folk som snakker og hopper rundt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]
    Hæ? Jeg trodde "spenn" betydde "penger" blant dagens ungdom, men det kan det umulig bety, for ellers ser jeg ikke noe håp i å løse dette med logikk.

Du hevdet at sjangeren var monoton. (liten spennvidde). Jeg mente at KLF viser på denne platen at de takler alle typer sjangrer.

Jeg bruker iallfall ikke ordet spenn om penger. Det er sikkert bare fjortisene på østlandet som gjør. :shock: Kua her vel spenner også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker iallfall ikke ordet spenn om penger. Det er sikkert bare fjortisene på østlandet som gjør. Kua her vel spenner også
    Øhhh...kua har spener, belter har spenner og "fjortiser på østlandet" har spenn. Kanskje ikke så spennende opplysning, men ...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]...sjansen for å forelske seg i en sang så intenst og fullstendig at man hyperventilerer og kaldsvetter hver gang man hører den, vil være større når man kan alt om den; når man vet alt som skjer i sangen og alt artisten ville at du skulle få ut av sangen.

.. og det er vanskelig å oppnå når du er omringet av fine damer, ALKOHOL...
    Jeg tror faktisk jeg måtte ha drukket en helflaske tequila for å hyperventilere og kaldsvette av å høre en sang :lol:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Angel]...sjansen for å forelske seg i en sang så intenst og fullstendig at man hyperventilerer og kaldsvetter hver gang man hører den, vil være større når man kan alt om den; når man vet alt som skjer i sangen og alt artisten ville at du skulle få ut av sangen.

.. og det er vanskelig å oppnå når du er omringet av fine damer, ALKOHOL...
    Jeg tror faktisk jeg måtte ha drukket en helflaske tequila for å hyperventilere og kaldsvette av å høre en sang :lol:
    Da syns jeg synd på deg. Det er en intens følelse.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikalsk orgasme (som jeg kaller det) er en sinnsykt kul følelse.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Musikalsk orgasme (som jeg kaller det) er en sinnsykt kul følelse.
    Det forklarer serviettene som utdeles på hifiklubben. Herregud for noe griseri. Skulle ikke forundre meg om Club 4 står bak......

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •