Har jeg noen rettigheter? Mail til www.play.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
  1. #1
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Har jeg noen rettigheter? Mail til www.play.com

    Hello

    My name is Eirik Jakobsen and I live in Stavanger, Norway. I've purchased items from your website, www.play.com several times including one transaction January 26th of this year where I ordered some games including Resident Evil 2 for the Gamecube. You were out of stock, and I had to wait for your supplier to deliver you a new set of games. Since january the british currency has gone up, thus making the game more expensive in Norwegian Crowns. (NOK). I'm not worried about the few extra bucks I have to shell out for the game, but the price I now have to pay is over 200NOK, and I had to pay an ADDITIONAL 200,- to get the game through customs.

    Seeing as I bought this game at a time when this wouldn't have happened, I feel cheated. Had I known it would have taken you this long (2 and half months!) to restock your inventory, I would've cancelled the order.

    I haven't gotten the game already, but I would like to return it when it arrives for a full refund of the 400+ NOK this game cost me.

    - Eirik Jakobsen

  2. #2
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan du nok bare glemme.

    Det er INGEN som kan garantere valutakurser her i verden.

    Betal de 400 og slutt og vær vanskelig :-)

  3. #3
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er du heldig, så får du ikke toll på dette, og hvis du får det, så følger det med ett brev fra posten hvor du får muligheten til å sende produktet tilbake og da slippe tollen. synes også å huske å ha lest at play er medgjørlige når det gjelder refusjoner.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  4. #4
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja meg det er jo urettferdig siden jeg ikke kjøpte spillet på en tid da jeg måtte ha betalt toll!

  5. #5
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spillet er sikkert betalt med VISA!?! Du kan jo prøve å sende mailen, men eg trur da ikkje e nåke hjelpi..

  6. #6
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    er du heldig, så får du ikke toll på dette, og hvis du får det, så følger det med ett brev fra posten hvor du får muligheten til å sende produktet tilbake og da slippe tollen. synes også å huske å ha lest at play er medgjørlige når det gjelder refusjoner.
    Jeg sjekket nettopp nettbanken, og 200,- ekstra er tatt fra play.com ut av kontoen min..

    (og ja jeg har sendt mailen.)

  7. #7
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor betalte du i Norwegians Crowns ? hehe

    Er det kronjuvelene du betaler med?

  8. #8
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    er du heldig, så får du ikke toll på dette, og hvis du får det, så følger det med ett brev fra posten hvor du får muligheten til å sende produktet tilbake og da slippe tollen. synes også å huske å ha lest at play er medgjørlige når det gjelder refusjoner.
    Jeg sjekket nettopp nettbanken, og 200,- ekstra er tatt fra play.com ut av kontoen min..

    (og ja jeg har sendt mailen.)
    hvorfor skulle de ta ut to hundre ekstra? det er jo ikke de som betaler tollen. tror nok bare det er en feil hos play hvor de har tatt betalt to ganger. tollkravet kommet i ett brev fra posten, hvis pakken ble sjekket.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  9. #9
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvorfor betalte du i Norwegians Crowns ? hehe

    Er det kronjuvelene du betaler med?
    "Norske kroner" = "Norwegian Crowns" på engelsk. Jeg lærte det på engelsk grunnfag.

  10. #10
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvorfor betalte du i Norwegians Crowns ? hehe

    Er det kronjuvelene du betaler med?
    "Norske kroner" = "Norwegian Crowns" på engelsk. Jeg lærte det på engelsk grunnfag.
    Jeg lærte at Norske kroner = "Norwegian kroner"

  11. #11
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "crown"
    money
    10 [C] a unit of money in several European countries:
    Czech crowns

  12. #12
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvorfor skulle de ta ut to hundre ekstra?
    Det lurer jeg også på...

    En annen ting er at Play pleier å være utrolig behjelpelige i slike situasjoner... Jeg tror det er god sjangse for at du faktisk får refundert pengene, selv om du ikke har krav på det.

  13. #13
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I prinsippet er det vel vi som bestiller i utenlandsk valuta som sitter med valuta risikoen..

    Men det er jo lov å prøve...


    Mvh

  14. #14
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I prinsippet er det vel vi som bestiller i utenlandsk valuta som sitter med valuta risikoen..
    Ingen tvil om det..

    Men det er jo lov å prøve...
    Ja..

  15. #15
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk dette i mail idag:

    Hi there

    Thank you for your email.

    You should not incurr these customs charges. Please could you fax or email us with the receipt for these charges including the original invoice for the order. We will then refund the full amount back to your card.

    Fax: +44 (0)1534 631 580
    Email: info@play.com (Please indicate "Customs Charges" in the subject line)

    Please accept our apologies for any inconvenience caused to you in this matter, and thank you for your patience and valued custom.


    Kind regards

    Play

  16. #16
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk dette i mail idag:

    Hi there

    Thank you for your email.

    You should not incurr these customs charges. Please could you fax or email us with the receipt for these charges including the original invoice for the order. We will then refund the full amount back to your card.

    Fax: +44 (0)1534 631 580
    Email: info@play.com (Please indicate "Customs Charges" in the subject line)

    Please accept our apologies for any inconvenience caused to you in this matter, and thank you for your patience and valued custom.


    Kind regards

    Play
    What did I say :P Bra det ordnet seg

  17. #17
    Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje de er litt for snille?

    Uansett vil de bare tjene på å være så medgjørlige. Akk, hadde alle bedrifter vert sånn, hadde livet vert mye enklere!

  18. #18
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var bra det ordnet seg. Play har jo bevist at dei er et seriøst firma no da.

  19. #19
    Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er da ikke underlig i det hele tatt. Siden engelskmenn generelt sett er meget mer høflige enn nordmenn, er det ikke overraskende for meg at de "legger seg flate" på denne måten. Service er noe dette folket kan!!

  20. #20
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes de ver litt vel snille her. Om jeg bestiller noe som koster faretruende nært 200 NOK passer jeg alltid på at de har det på lager først slik at jeg slipper overraskelser. Play har absolutt ikke noe ansvar for valutakurser og norske tollregler.


    Robert-

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •