Efektberegning???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Efektberegning???

Har kjøpt meg en 12volt kjølebag for og ha i firmabilen, hater at lunsjen min ligger i stekeovnen(bilen) i 4-5 timer før den skal spises.
    Men denne Bagen trekker 55watt, og vil jo hels slippe og være tom for strøm når eg skal heim.
    Ikke siker på batteristørrelsen i bilen, men er en 2005mod Transporter, med disel motor.

Noen som husker formelen(e) for beregne hvor lenge batteriet varer ved 55watts bruk??

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har kjøpt meg en 12volt kjølebag for og ha i firmabilen, hater at lunsjen min ligger i stekeovnen(bilen) i 4-5 timer før den skal spises.
    Men denne Bagen trekker 55watt, og vil jo hels slippe og være tom for strøm når eg skal heim.
    Ikke siker på batteristørrelsen i bilen, men er en 2005mod Transporter, med disel motor.

Noen som husker formelen(e) for beregne hvor lenge batteriet varer ved 55watts bruk??
    55W trekker ca 4,5A per time. En diesel Transporter har nok et ganske stort batteri - 90Ah?

Men hvor lenge kjølebagen kan gå avhenger mye av i hvor god stand batteriet er, og selvfølgelig hvor mye bilen rekker å få ladet det opp igjen før neste dag?

Men det er ikke å anbefale å kjøre en slik kjølebag i en veldig varm bil allikevel.

Ta heller å bruke en liten kjølebag med fryselementer i?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åsså trekker neppe kjølebagen 55w kontinuerlig....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •