Formel 1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52

Tråd: Formel 1

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Formel 1

Denne helgen er det klart for det nytt formel 1 løp på splitter ny bane i Bahrain. Skal bli utrolig spennende å se hvordan den nye banen utarter seg, gleder meg
    For snart to uker siden var jeg heldig, og fikk muligheten til å være tilstede under løpet på sepang banen i malaysia. Det var utrolig kult å se hvor fort disse bilene kjørte i virkeligheten. Diverse MB AMG biler gikk som snegler ute på banen i forhold :roll: Det bråket også noe helt sinnsykt, ikke mye lyd demping i pottene der nei...

Har laget et bilde, satt sammen av fire forskjellige fotografier, som viser den utrolig flotte banen fra der vi satt

Finnes det andre her på forumet, som slenger seg nedpå sofan og tar fram popkornet når det vises formel1 på TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HELDIGGRIS
    det er en drøm
    Selges billetter til slike løp? kanskje ta en tur innom om det er noe i nærheten når jeg skal på roadtrip

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på formel 1! Prøver stort sett å få med meg alle løpene i sesongen. Er bilinteressert (i tillegg til hjemmekino), synes motorsport er mye mer interessant enn annen sport. OL og VM er jo greit å se da, men tippeliga, håndball osv som blir vist på tv daglig interesserer meg ikke.

Har fulgt med noen år nå i F1 nå, synes underholdningsverdien har vært litt varierende de siste årene, det kan bli litt ensformig når enkelte er så overlegne. Fjorårsesongen var grei, men året før var ikke så spennende. Synes ikke løpene hittil i år har vært veldig spennende, men jeg har tro på at løpet i helga blir bra med ny ukjent bane.

BB

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formel 1 synes jeg er helt sjef. Sofa og formel 1 er deilig!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pils, storskjerm og Formel 1 er helt toppers.. Jeg satser på Montoya tar dette løpet....

Og ja, det er flere selskaper som arrangerer turer til F1 løp. Men det gjelder kun løp i Europa tror jeg..

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Pils, storskjerm og Formel 1 er helt toppers.. Jeg satser på Montoya tar dette løpet....

Og ja, det er flere selskaper som arrangerer turer til F1 løp. Men det gjelder kun løp i Europa tror jeg..
    Montoya og "lille schumi" BØR jo gjere det bra på denne banen da, for BMW er det einaste teamet som har fått testet den nye banen :shock: Så dei har ein stor fordel på denne banen i år. Blir moro å sjå korleis det går

Circuit Specification:
    Located in the south of the country in Sakhir, just 30 minutes from the airport, the Bahrain International Racing Circuit is being built on 1.7 square kilometers.

( Hentet fra www.bahraingp.com )

Specifications:

Five different individual tracks:

The 2.55 km inner track with a width varying between 13 and 15m 8 turns)
    The 3.664 km outer track with a width varying between 13 and 17m (10 turns)
    The 5.411 km Grand Prix track
    The 1.2 km Drag strip with a width of 18.5m
    The 2.5 km test oval

Specifications of the Grand Prix track:

The inner and outer circuits are configured to form a F1 Grand Prix track
    Maximum uphill slope: 3.60%
    Maximum downhill slope: 5.60%
    A relief that ranges from 0 to 18m
    12 turns (5 left, 7 right)
    Three real possibilities of overtaking
    Forcast lap time for a F1 car: 1’33”
    Forcast average speed: 210kph
    Length of start/finish line: 1090 m

The Bahrain racing circuit includes:

A 9-story VIP tower (Sakhir tower)
    A total capacity of 50,000 spectators (including non-permanent stand)
    A main grandstand for 10000 spectators and first class hospitality suites
    A technical resource center dedicated to a F1 Grand Prix
    Dedicated buildings for 18 international racing teams
    Administration and hospitality buildings
    A second pit building with lounges and grandstand for 3000 spectators
    A medical center constructed and equipped to international racing standards
    Broadcast center for local and international media
    A media center for 500 journalists
    Under track pedestrian and vehicle tunnels
    Vending area for merchandising
    Excellent road access and parking facilities

While the main focus of the circuit will be motorsport activities the state-of-the-art venue with the superb nine story Sakhir tower and grandstand facilities offers a lot of other possibilities of conferences, open-air concerts and international incentive business five star corporate facilities.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    HELDIGGRIS
    det er en drøm
    Selges billetter til slike løp? kanskje ta en tur innom om det er noe i nærheten når jeg skal på roadtrip
    Jo det er veldig lett å få tak i billetter, men det spørs hva du skal ha. For priser og tilgjengelighet varierer. Vis du vil ha hovedtribuneplass, med utsikt over pit og start/mål, måtte du i malaysia kjøpe to- eller tredagers pakker. Det er også veldig dyrt å sitte på slike plasser og de var utsolgt en stund før løpet. De billettene vi kjøpte, kunne man kjøpe i F1 boder rundt om i byen kuala Lumpur, de var ganske billig, ca 200kr. Andre land har nok en del dyrere billetter, tror jeg.

Når det gjelder løpet til søndag, håper jeg også at montoya klatrer helt opp

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, det var flere på forumet som ser på formel 1 også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal se! Digger formel 1...

Noen som har sett "Driven"? Egentlig en dårlig Formel 1 film

Finnes det noen bra?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driven var ikke bra nei. Bilene lignet vel mere på CART også hvis jeg husker riktig. Tror ikke det finnes noen bra F1 filmer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet heller ikke om noen gode F1 filmer..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel generelt litt dårlig med bra bilfilmer, i et annet forum jeg frekventerer mye så hadde vi en diskusjon om dette for ikke så lenge siden.

Her er et par gamle klassikere som skal være kurante:

Grand Prix:
    http://www.imdb.com/title/tt0060472/

Le Mans:
    http://www.imdb.com/title/tt0067334/

Har ikke sett de selv, må prøve å få tak i de...

BB

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grand Prix er ganske kul. Ikke filmmessig, men utrolig mye fet filming og hvis du er glad i Formel 1-historie er det veldig interessant å se 60-tallsbilene og banene. Driven er ikke en Formel 1-film, men en CART-film som noen sa. Forferdelig film!

Om jeg liker Formel 1? Se på navnet så skjønner dere kanskje hvor jeg har hentet inspirasjonen min... Jeg gleder meg alltid til løp, men det er ekstra spesielt nå i helgen da det er nye bane og den ser jo konge ut.

Jolly, tror ikke BMW Williams har en så stor fordel som noen vil ha det til. Det er nok en liten fordel med tanke på at Michelin har fått litt data på forhånd, men den dataen Williams har fått vil nok mest av alt være en fordel kun på testingen i dag.

Tipper det blir et løp som ligner ganske mye på det forrige. Asfalten vil holde ca. samme tempratur og det er helt klart en stor fordel for Michelin-skodde biler, men F2004(Ferrari-bilen) er såpass suveren at den utligner forskjellen. Men jeg håper på et enda jevnere løp enn sist gang, med Michael på topp - igjen. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo hvordan sanden spiller inn på løpet. Banen ligger jo omtrent midt i ørkenen så hvis vinden er sterk kan det bli et intr. løp.
    Når det gjelder varmen så har det til nå vært mye kjøligere enn forventet. Og i forhold til Sepang så er også luftfuktigheten mye lavere. Tror Ferrari kommer til å gjøre det sterkt. På begge fritreningene har Ferrari vært i tet så det kan bli spennende. Også blir det jo spennende å se om BAR med Jenson kan følge opp resultatet fra Malaysia. Men mitt stalltips blir uansett Michael Schumacher som vinner

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke så aller verst ut på de 2 første fritreningene...

http://f1.no/resultat/resultat.asp?PRLand=Fritrening1
    http://f1.no/resultat/resultat.asp?PRLand=Fritrening2

Ferrari var overlegne på den første treningen, men det ser bedre ut på den andre .
    Hvem er forresten Anthony Davidson..? Kommer han fra Cart serien? Imponerende bra iallefall..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er så imponerende vet jeg ikke. Vi får vente til etter løpet er slutt å se hvor han ligger da. BAR kan bruke lite bensin i hans bil for å få ham langt fram og dermed mer publisitet. Tror kvalifiseringen vil gi et mer "riktig" bilde av det hele. Men som sagt får vi se etter løpet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at fritreningene ikke gir noe riktig bilde av hvordan førerne "egentlig" ligger ann, men synes uansett ikke det er så verst av Davidson.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig er det godt gjort av ham. Men så må det også taes i betraktning at så godt som ingen av førerene har kjørt banen før og da kan det gi utslag i begge retninger. Så jeg håper vi får et spennende løp på søndag... :P

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EsgaNoth
    Det spørs jo hvordan sanden spiller inn på løpet. Banen ligger jo omtrent midt i ørkenen så hvis vinden er sterk kan det bli et intr. løp.
    Når det gjelder varmen så har det til nå vært mye kjøligere enn forventet. Og i forhold til Sepang så er også luftfuktigheten mye lavere. Tror Ferrari kommer til å gjøre det sterkt. På begge fritreningene har Ferrari vært i tet så det kan bli spennende. Også blir det jo spennende å se om BAR med Jenson kan følge opp resultatet fra Malaysia. Men mitt stalltips blir uansett Michael Schumacher som vinner
    Det har vært en god del kjørligere enn de ventet, ja. Men asfalten er mørkere enn i Malaysia og selv om lufttempraturen er en 5 grader under det den var i Malaysia er banetempraturen den samme.

Hittil har helgen sett nesten identisk ut med forrige løp. Ferrari er helt suverene på første fritrening og mye jevnere på andre. Vi får se om løpet får samme utvikling, overrasker meg ikke. Gleder meg til kvalikk i morgen! 8)

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelt Ferrari i pole position.
    Jeg frykter at det kan bli en lite spennende sesong.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •