Avforum på mirc?Nå opprettet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bra :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På IRC kan vi gjøre slik:

*Henge jfinneru etter ørene*

:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke bli noe slags disse chat!
    Da blir det ban :wink:
    Men skjønte naturligvis at du tulla pogwaq.

"Roser pogwaq grunnet aktiv på mirc i dag"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nettsider du kan være på irc igjennom (cgi irc elns) da slipper du å laste ned noe program, om det er problemet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen av dere drevne mircere lage en mirc for dummies forklaring, så de urutinerte av oss får en innføring om hvordan det funker, hvordan man finner efnet etc og gruppa
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Fyll ut informasjonen som er i de blanke feltene i mirc.jpg
    trykk på ok
    2. Så ser du på status.jpg skriv /server irc.homelien.no slik jeg har gjort og trykk på enter, og du vil bli connected (går det ikke, prøver /server irc.banetele.no)
    3. en channels folder vil poppe opp, bare lukk denne. Skriv /j #avforum der hvor du skrev /server..... og du kommer inn på kanalen

Når du er inne, kan vi hjelpe deg til å sette det litt bedre opp hvis det er ønskelig

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det er liv på #avforum !

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    live chat er kurrant. Spesielt om du sitter fast på noe der og da.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkert litt konservativ nå, men jeg synes at diskusjonene gjør seg best på forumet. Begrunnelsen er hovedsaklig at de som bidrar med sin kunnskap dermed gjør det for et større publikum. Kunnskapen som formidles på forumet bevares slik at flere kan søke i det og ta del i kunnskapen, mens IRC er flyktig. Man tenker seg også gjerne om litt nøyere når man formulerer seg på et forum, og kan gjennomføre mer fullstendige ressonnementer uten å bli avbrutt.
    Det er selvfølgelig greit å chatte, men ting som er av allmen interesse, og spesielt faglig interessante diskusjoner håper jeg kan tas på forumet.

Jeg er en av dem som har sperret IRC i brannmuren på jobben, og dermed er mer eller mindre utelukket fra å delta på dagtid. Var tidligere aktiv spiller av internett-spillet Planetarion, hvor mye av strategien ble planlagt på IRC. Det ble etterhvert umulig for meg å delta som spiller, og denne aktiviteten er nå historie for min del. :?

Jeg håper derfor at IRC-delen ikke tar over de interessante diskusjonene, men at det heller blir et supplement for mer "løsprat" som ikke er interessant for et større publikum enn dem som deltar i praten der og da.

Lykke til med chattingen, men ikke glem å bidra med verdifull informasjon i forumet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Det finnes nettsider du kan være på irc igjennom (cgi irc elns) da slipper du å laste ned noe program, om det er problemet.
    Disse stedene er gjerne så fullstendig overaksessert at man er heldig om man får responstider på under minuttet. Har forsøkt, og det er en lidelse hver gang. Ender gjerne med at man mister forbindelsen og må logge inn på nytt, noe som ofte ikke fungerer da tjenesten gjerne er overbelastet (noe som var grunnen til at man mister forbindelsen). Dessuten har man all "moroa" med at man ikke får tilbake samme nick når man går inn igjen på grunn av IRC-reglene om at det skal gå en viss tid før en ny brukersession kan ta et gammelt nick. :?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra initiativ! Praten gikk livlig for seg igår kveld. All honnør til HifiLasse

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Disse stedene er gjerne så fullstendig overaksessert at man er heldig om man får responstider på under minuttet. Har forsøkt, og det er en lidelse hver gang. Ender gjerne med at man mister forbindelsen og må logge inn på nytt, noe som ofte ikke fungerer da tjenesten gjerne er overbelastet (noe som var grunnen til at man mister forbindelsen). Dessuten har man all "moroa" med at man ikke får tilbake samme nick når man går inn igjen på grunn av IRC-reglene om at det skal gå en viss tid før en ny brukersession kan ta et gammelt nick. :?
    Har du prøvd å sette opp irc til å gå igjennom en proxy server, eller satt opp en http tunnel og prøvd å irce igjennom den?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette opp irc til å gå igjennom en proxy server, eller satt opp en http tunnel og prøvd å irce igjennom den?
    Vi bruker ingen proxy-server i firmaet, og en http-tunnel krever jo en maskin som snakker http i andre enden av tunnellen også. Kan ikke se hvordan dette skulle løse problemet med at portene for IRC ikke er åpne i brannmuren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv httport, fikk meg på msn på skolen da det var sperret. Tar sikkert feil, men tror den setter opp en egen proxy på din pc, som du kan kjøre all trafikk du vil igjennom en åpen port på, men da tror jeg proxy må være i bruk på jobben din... Hva med å få et sånn shell (eller hva det heter ops: ) da skulle det gå, men koster litt penger da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Bra initiativ! Praten gikk livlig for seg igår kveld. All honnør til HifiLasse

Takker.
    Jeg fant ut at det var flere som hadde gjort det før men at det dabbet av ganske fort.Satser på og kunne fortsette :P

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine botar som er der Lygren, visst du er på #Avforum så får du op