Sjekk Røykvarsleren!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sjekk Røykvarsleren!

For du har vel en slik innretning i kinorommet, og ellers i huset?
    Jeg priser meg i alle fall lykkelig for at jeg har flere her i kåken, som også er koblet opp mot Hafslund Sikkerhet.
    Midt under ettermiddagens sedvanlige "cowboystrekk", uler det plustelig fra kinorommet i 2.etg.
    Piler opp, og røyken ligger tett. Full fyr i PC´n! Som jeg som alltid ellers, fyrer opp for å laste ned dagens mailer, før horisontalen inntas ned i stua.
    Telefonen ringer selvsagt oppi det hele, Hafslund sjekker. Bra, det virker!
    Har i mellomtiden fått kastet "fyrverkeriet" ut på verandaen, og slukket det hele med en vannskvett.
    Det har heldigvis godt bra med resten av utstyret i rommet, alt fungerer som det skal. Men det lukter "python" fremdeles.

Joda, det har vel vært et par tråder omkring temaet tidligere. Men det skader neppe med en liten reminder? ;-)
    Så gjør som anbefalt; sjekk røykvarsleren! For du har vel selvsagt en eller fler på plass hos deg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det ikke gikk verre da. Slike ting kan fort utvikle seg slik at en ikke har mulighet til å gjøre noe.

Tips til fjerning av lukt fra treverk er å vaske med kaldt vann, så kaldt som mulig. Fikk tipset av n kompis som drev med skadebegrensning og opprydding/nedvask etter brann og andre "ulykker" i heimen.

Men, jeg sjekker røykvarsleren her jeg nå, greit å bli minnet på det innimellom.

Bra det gikk så langt at det tok skikkelig fyr, det er det viktigste midt oppi dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja, det kunne jo gått atskillig verre!
    Har jo for vane å la PC´n stå på fra jeg kommer hjem og til jeg køyer, og det er slett ikke alltid at den slåes av om vi drar ut for å handle, etc.

Takker så mye for tipset om vask av treverk!
    Har imidlertid lite av det i kinorommet, så det blir helst vask av tak, vegger og gardiner i første omgang.
    Men sliter fortsatt med en lite flatterende lukt i rommet! Det kommer nok til å ta sin tid, før jeg er kvitt den.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en påminning om å blåse litt støv ut av PCen i ny og ne også, samler seg litt lettantennelige saker der inne over tid. Lett å glemme det.

Du får kjøre noen runder med luftfrisker i kinoen etterhvert. Alternativet er å kjøre en forsikringssak, da kommer det proffer og vasker, men du må jo ut med en egenandel da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt smart å blåse støv ut av både PC og andre potensielle støvsamlere ja!
    Heldigvis får jeg si, har jeg i mange år vært klar over akkurat dét, og ettersom jeg besitter en kompressor i "mekkebua" mi, får huset´s ansamlinger av både datautstyr og TV-apparater en årlig omgang med hensyn til det.

Støv var imidlertid ikke problemet i denne omgang. Etter litt research i "branntomta", ser det ut som at årsaken kan ligge i releet som starter vannpumpa. (PC´n er / var vannkjølt).
    Antakelig har det oppstått en lysbue mellom kontaktene i releet, som etterhvert har blitt så varmt at plastkapslingen(!) tok fyr.

Har ellers fått tak i en kraftig vifte, (beregnet for såkalte hoppeslott), som står og blåser på vegger og tak og annet i rommet. Den gjør lang på vei susen, men jeg innser jo at jeg nok blir nødt til å vaske ned det meste av inventaret før lukta forsvinner!
    Gjett hva jeg har å gjøre i morgen.. ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jotakk, den kan jeg sagtens trenge! :-D

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for reminderen. Her i huset står to maskiner(hjemme servere) på til alle døgnets tider. Kanskje på tide med NAS nå som jeg har fått en liten datter, det er ikke så farlig om jeg brenner opp, men jentungen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •