Litt tøffe moderatorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 85
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt tøffe moderatorer?

Synes de aller fleste på dette forumet er svært hyggelige, imøtekommende og behjelpelige. Det er rett og slett trivelig å være her

Jeg spiller golf. Golf har regler. Derfor har man på golfbaner visse individer, som har oppnevnt seg selv til moralens og etikettereglenes høye beskyttere. Disse har alltid regelboka lett tilgjengelig hvis det skulle oppstå situasjoner hvor de må gripe inn raskt. Dette fenomenet skaper irritasjon hos meg, kraftig irritasjon. Konsekvensen er at jeg i tillegg til å spille golf også elsker å opptre som provokatør ovenfor disse lett forvirrede regelrytterne. Jeg kan le fryktelig høyt og lenge når jeg får disse til febrilsk å lete i regelboka si, etter en regel som de kan opplyse meg om og irettesette meg med.:twisted: Men, men...jeg er vel kanskje litt skrudd selv:wink:

Dette var en liten digresjon Jeg har imidlertid lagt merke til at det er endel ting man ikke kødder med her på forumet.

Feks:

-Man må vokte seg vel for ikke å poste innlegg under feil kategori
    -legg for guds skyld ikke ut forhandlerlinker på feil sted
    -pass deg for uvøren språkbruk, noen individer kan bli støtt og fornermet før du aner
    -Gå aldrig "off topic" da må du, som Vega så korrekt advarte, bøte med ditt liv
    -++

I så måte må jeg berømme moderatorene, mange av de ER veldig dyktige og opptrer korrekt. Alle kan vi bli litt for ivrige i vår gjerning, da kan det som kjent gå litt vel kjapt i svingene. :wink:

Mvh
    Claus

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Claus,

Synes de aller fleste på dette forumet er svært hyggelige, imøtekommende og behjelpelige. Det er rett og slett trivelig å være her
    Det var da hyggelig

Dette var en liten digresjon Jeg har imidlertid lagt merke til at det er endel ting man ikke kødder med her på forumet.

Feks:

-Man må vokte seg vel for ikke å poste innlegg under feil kategori
    -legg for guds skyld ikke ut forhandlerlinker på feil sted
    -pass deg for uvøren språkbruk, noen individer kan bli støtt og fornermet før du aner
    -Gå aldrig "off topic" da må du, som Vega så korrekt advarte, bøte med ditt liv
    -++
    Dette er diskutert "opp og i mente før", så er i realiteten litt lei av "denne saken". Jeg synes personlig at du overdriver litt her, og de fleste pleier å få pent beskjed om å poste pris spørsmål i prisjakt kategoriene. (Dersom det er dette som er saken). Forhandlerlinker kan med fordel unngås, produsent link er bedre.

Er det virkelig nødvendig med "stygg" språkbruk for å gjøre seg forstått? Eller i andre sammenhenger for den saks skyld?

Hva er poenget med å gå offtopic i en tråd som har et tema? Bør ikke diskusjonen omhandle det som er relevant? Og ingen må bøte med livet her.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Endrer tråd fra nazi, som jeg mener er et lite velegnet ord i denne sammenheng. Dette temaet er for øvrig som Ak sier diskutert i mente, er ikke noe poeng å ta denne diskusjonen igjen (med inndeling i teknisk/pris osv.), gjør heller et søk!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil også jeg si at jeg synes forumet er hyggelig. Det er en grunn til at jeg har skrevet såpass mange innlegg som jeg har og fortsatt ikke har gått lei.

En av tingene jeg synes gjør forumet bra, er at trådene holder seg interessante. Når man poster et spørsmål som man har tenkt godt gjennom er det ingenting som er så kjedelig som når temaet diskuteres bort i digresjoner. Derfor synes jeg faktisk de reglene som du lister, Claus, og du kanskje oppfatter som stivbente, er viktige for å holde oppe kvaliteten i trådene. Noen ganger er man litt rask på labben som moderator. Noen ganger fjerner man kanskje litt for mye. Andre ganger lar man kanskje ting passere.

Det som er viktig å huske når man føler seg tråkket på tærne ved at moderator har moddet litt er at det alltid er motivert av å holde kvaliteten på forumet oppe. Ingen av moderatorene driver såvidt jeg vet rene maktdemonstrasjoner.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som du skjønner satt ting på spissen. jeg er temmelig fersk her og synes muligens at man til tider kunne vært litt rundere i kantene m.t.p moderering. Noen bruker myndigheten sin mer aktivt enn andre for å si det sånn. Jeg er tilhenger av frisk språkbruk, det gir litt liv, men jeg mener ikke at man bare skal kunne slenge ut av seg det som passer. Vi har forskjellige oppfatinger om hva som er akseptabelt, og jeg synes innimellom at lista legges litt lavt- litt barnehagementalitet som jeg ikke synes passer så godt i ett voksent forum. Noen "biggi" er det imidlertid ikke. :wink:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes moderatorene er altfor slepphendte her jeg.

Som f.eks når folk går ut å kaller moderatorene for nazister, burde dette bli automatisk utestengelse for all fremtid.

Heldigvis er ikke jeg moderator da.

Kjelli

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Endrer tråd fra nazi, som jeg mener er et lite velegnet ord i denne sammenheng. Dette temaet er for øvrig som Ak sier diskutert i mente, er ikke noe poeng å ta denne diskusjonen igjen (med inndeling i teknisk/pris osv.), gjør heller et søk!

"litt tøffe" skaper ikke samme oppmerksomhet vet du.

Jeg mener ordet er ufarlig i denne sammenheng, ergo vi er forskjellige. Kanskje kan noen bli støtt av det her inne, hva vet jeg, jeg er ikke en av dem.

Ville statuere min egen mening om dette. Kjedelig å bare søke på hva andre har skrevet tidligere.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli

Som f.eks når folk går ut å kaller moderatorene for nazister, burde dette bli automatisk utestengelse for all fremtid.

Kjelli

Håper at det var ironi... Hvis ikke, slenger jeg meg på ditt siste utsagn.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    temaet for denne diskusjonen går igjen i de fleste forum med litt størreslse på nettet...

problemet er alltid det samme, iundeling passer ikke for alle og vil alltid oppstå situasjoner hvor det er unighet rundt om enkelt innlegg eller hele diskusjoner skal flyttes, slettes osv.

det som er helt klart er at uansett hvor irritert, oppgitt, pissed osv. enkelt personer blir over mod-enes jobb er det nettopp mod-inga som gjør at forum virker og at brukerne gidder å komme tilbake.

du kan godt sammenligne det å gå på kino :shock: du går ikke mange ganger på en kino hvor publikum, med personalets velsignelse, bråker så mye at du alltid går glipp av viktige poeng fordi de drukner i andres individuelle behov for å gjøre noe annet enn å følge med...

kunsten er å balansere :wink:

:water

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Litt tøffe moderatorer?

Sitat Opprinnelig postet av Claus

...

jeg ... elsker å opptre som provokatør
    Skjønner egentlig ikke hva du vil frem til. Hadde vi alle vært provokatører, ville det ikke vært trivelig her. Å provosere bare for å provosere gir ingen verdi for andre en provokatøren. Da kan provokatøren stikke dit pepper'n gror. Jeg støtter forøvrig kjellis holdning, uten ironi.

Ikke ta det ille opp. Jeg bare provoserer :wink:

PS: På den annen side fremstiller du jo initielt at du kan forumreglene godt. Så da er det vel lett å overholde dem.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli

Kjelli
    Helt enig. Sensur har jo ingenting med nazisme å gjøre.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen mod's er kanskje litt vel på hugget.
    hadde en diskusjon om receivere forrige uke, og en fyr kom med forslag til receiver jeg kunne kjøpe. jeg spurte da hva den kosta og fikk da beskjed av en mod om å lage en egen tråd om hva den koster i prisdiskusjonsforumet? det er vel litt å ta i ?
    hadde hele tråden handlet om pris, så hadde det jo vært greit..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Det er helt greit å oppgi veil. pris... Vedkommende har sikkert vært litt ivrig den gangen. Du kan jo sende en av oss andre en PM i slike tilfeller, så finner vi sikkert ut av det oss i mellom, OK!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    hadde en diskusjon om receivere forrige uke, og en fyr kom med forslag til receiver jeg kunne kjøpe. jeg spurte da hva den kosta og fikk da beskjed av en mod om å lage en egen tråd om hva den koster i prisdiskusjonsforumet? det er vel litt å ta i ?
    Grunnen til at jeg skrev det, var at innlegget ditt la opp til en prisdiskusjon. Du avsluttet informasjonen om prisen du hadde fått med dette spørsmålet:
    ekke så gæli det vel?
    Det kan vel ikke oppfattes som noe annet en en oppfordring til å komme med andre (bedre) priser.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...nettopp, det er ofte slik at det er "more to the story" enn den ene siden legger opp til... :wink:

Uansett, vi håper, selv med litt regler, at dere trives her på forumet! Med ca. 1800 unike brukere daglig, og etterhvert en hel rekke diskusjoner, synes iallfall jeg at forumet fremstår som meget oversiktelig og ryddig... Dere får prøve å tenke at dere noen ganger kan bli litt moderert for "the greater good"!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, vi håper, selv med litt regler, at dere trives her på forumet! Med ca. 1800 unike brukere daglig
    Det som Webdeal kaller Sites? isåfall er det knallbra.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Grunnen til at jeg skrev det, var at innlegget ditt la opp til en prisdiskusjon. Du avsluttet informasjonen om prisen du hadde fått med dette spørsmålet:
    ekke så gæli det vel?
    Det kan vel ikke oppfattes som noe annet en en oppfordring til å komme med andre (bedre) priser.

hm... jo det kan faktisk oppfattes som spørsmålet det er; om prisen er god eller ikke.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... jo det kan faktisk oppfattes som spørsmålet det er; om prisen er god eller ikke.
    Og det vil si at det ikke lenger er snakk om veiledende pris, og ytterligere diskusjon rundt det skal taes i "produkt- og prisjakt". :roll:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll:

'ja det er en god pris'
    'nei det var dyrt'

..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Uansett, vi håper, selv med litt regler, at dere trives her på forumet! Med ca. 1800 unike brukere daglig
    Det som Webdeal kaller Sites? isåfall er det knallbra.
    Nei, det er visits. Sites er noe lavere... Legger ved stats'ene!

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •