Litt tøffe moderatorer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Denne diskusjonen tar vi ikke igjen, dette er diskutert tilstrekkelig til at en avgjørelse er tatt. Eventuelle innspill sendes meg pr. PM, så svarer jeg direkte. Håper dette respekteres nå... :?
    Selvfølgelig. Avgjørelser MÅ tas, og om man ikke blir enige er det helt klart at oppgaven faller i hendene på administrator. Som mitt siste innlegg i denne tråden (det ser ikke ut som om det er mye hensikt i å føre den videre), vil jeg gjerne si at en man kan stille spørsmål ved en avgjørelse selv om den respekteres. Alt man trenger å gjøre er å holde diskusjonen sivilisert, høflig, saklig og sentrert. Sprer det seg over hele AVForum slik det gjorde en gang i høst bryter det med disse prinsippene, og da vil litt moderering helt klart være på sin plass.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser litt så er det snakk om "hvilken høyttaler er best til 4000".
    Greit nok, var litt kjapp...
    Men det er heller ikke alltid slike diskusjoner ender opp til å bli en prisjakt, så det er ikke alltid like lett. Vi moderatorer kan helt sikkert bli flinkere her.

La oss kjøre PM til moderator på alle slike innlegg.
    Regner med dette var seriøst ment, og da er det en god ide'.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest igjennom diskusjonen og utenom å anklage enkeltindivider for ditt og datt (slik argumentering fører som regel ingensteds) vil jeg komme med et forslag til en regel som jeg mener er ideell for et forum som dette. Skal også nevnes at den er aktiv på utrolig andre forum.

Here goes: Trådstarter bestemmer selv hva som er relevant i emnet eller ikke.

Om noen kommer offtopic, skal ikke moderatorene ta affære før starteren sier noe. Det er jo tross alt han som har startet emnet, og omhandler mest sannsynlig hans egen situasjon. Da er det jo litt ulogisk om en moderator eller et medlem kommer og skriker og bærer seg om en annen linker til en forhandler, for det kan jo umulig være i andres interesse om tråden holder seg til teknisk\pris relevant diskusjon?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skulle det blitt enkelt å være bruker, med like mange forskjellige regler som det er tråder. Er det ikke bare enklere å innordne seg med de regler som er her. Så populært som dette forumet er, kan det umulig være så ille.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ....som nevnt, her har vi allerede kommet frem til et opplegg som fungerer, basement... 8) Selv om du selvsagt har din fulle rett til å si hva du mener, er min formening at et slikt opplegg vil føre til fullt anarki.

Husk for øvrig også at du er gjest her på forumet, og selv om AVforum selvsagt er takknemlig for dine bidrag, er dette en tjeneste du velger (gratis) å benytte deg av, og dermed også aksepterer visse spilleregler.

...Forsøker da IGJEN å avslutte denne diskusjonen (er jo ikke så flink til å stoppe jeg heller da, men... ), så tar dere videre innspill pr. PM! 8)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan umulig se for meg at denne diskusjonen kan foregå halvparten så godt eller saklig over på PM. Det er tross alt mer enn to individer som er med i den.

Skjønner ikke hvordan regelen jeg foreslo kan føre til anarki. Det er jo ikke som om man bestemmer, kun hva som er relevant til temaet og ikke.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: reklame for andre, tilsvarende forum tillates ikke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Edit: reklame for andre, tilsvarende forum tillates ikke. Ikke vondt ment, Ak! (du siterer jo bare) 8)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: reklame for andre, tilsvarende forum tillates ikke.

Hvorfor avslutte en diskusjon som brukere helt klart har et ønske om å fortsette? Ser ikke problemet i det. Og forslaget mitt stikker heller ikke strid med noen av reglene deres.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er det ikke god skikk å reklamere for andre forum.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke god skikk å reklame for andre forum?

Det er god skikk å reklame for andre forum, det er bare ikke god business.

Dere er akkurat som www.diabloii.net . De tillater heller ikke at de snakker om andre Internet-fora som dreier seg om Diablo2. Det er så helt bort i skodda, at det er til å spy av.

Jeg har ikke ord.. det er bare så xxx provoserende.

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe skrev.....
    men delingen i prisdiskusjoner og tekniske diskusjoner ligger fast. Dette er uvant i starten, men man ser fordelen med det etterhvert.
    Er overhodet ikke enig med deg.....................

Er heller ikke enig i at tråden bør/skal avsluttes da dette er noe som opptar forskellige brukere på avforum.

[PM] sendt til lygren..............

Men, det er min personlige mening........punkt.slutt.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Kan umulig se for meg at denne diskusjonen kan foregå halvparten så godt eller saklig over på PM. Det er tross alt mer enn to individer som er med i den.
    Må si meg enig her, kan ikke helt forstå at diskusjonen må over på PM.
    Temaet i denne tråden er tydeligvis interessant for flere - aktiviteten tilsier det, og det er sikkert flere enn meg som leser diskusjonen også. Da bør vel diskusjonen kunne foregå åpent slik at alle kan se den?

Hadde det vært en sak kun mellom admin/moderator og en annen enkeltperson så er jeg enig i at den burde vært over PM.

BB

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, diskuter videre om dere ønsker, men vær vennlig å ikke reklamere for andre, direkte konkurrerende forumtjenester!

Reglene står som de gjør, og vil ikke endres selv om ikke alle er enige, da de har medført til et godt fungerende forum så langt. Det er selvsagt også mulig at et annet sett med retningslinjer vil fungere bedre, og dette vurderes fortløpende!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig at til tider kan moderatorne virke litt strenge, men !

Her er man velkommen som nybegynner.
    Stiller man et gjengående spørsmål får man som regel vite at det har vært stillt før, og man får ofte link til den diskusjonen.

Det jeg sier er at man har lov til å være nybegynner her og jeg føler meg veldig godt mottatt.

Hvis noen har lyst å treffe en "nazi-moderator" som får alle avforums-moderatorer til å virke som lam, så ta en kort visitt innom www.airsoftguns.info.

Jeg er ny innen den hobbyen, men der er det overhodet ikke akseptert å stille et newbie-spørsmål før man har lest 50 sider med forskjellige faqs. søkt opp og ned i forumet, virkelig lagt seg i selen på google og spurt naboen.

Skulle man være så syndig å spørre om noe så er mange av svarene enten "google", eller "dette har vært oppe før, søk selv".
    Får aldri linken til diksusjonen som har vært.

Jeg følte meg VIKRELIG uvelkommen på det forumet da allerede 3. posten min ble besvart ved at jeg "ikke kunne spørre om så mye".
    (Moderatoren du ønsker å møte går under Flanker, og lykke til!)

Takk AVForum for mottakelse til HIFI og Hjemmekino interesserte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har endret litt på teksten i toppforumet for å forsøke kort forklare inndelingen litt bedre:

"Nedenstående kategorier skal inneholde kun teknisk diskusjon. Pris -og produktjaktdiskusjon gjøres i egen kategori! (lenger ned på siden) Det er imidlertid helt greit å oppgi veiledende (ca.) priser så lenge en ikke nevner en spesifikk butikk/nettbutikk... :-) Produkter som kun er tilgjengelig via import kan gjengis med ca. importpris. Inndelingen er ment for å bedre forumets oversiktelighet, men også for å styrke forumets profil som et teknisk forum, der tråder er relevante og aktuelle i lang tid fremover."

Jeg mottar gjerne innspill på denne formuleringen, og takker for alle!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er heller ikke enig i at tråden bør/skal avsluttes da dette er noe som opptar forskellige brukere på avforum
    Som Lygren skriver er det vel bare å diskutere videre..

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: jeg vet det ser litt mye ut, men det er ikke alt oksedritt, så les gjennom det og si hva dere mener.
    edit#2: der klarte jeg jammen meg å banne i den første edit'en min. *fikse*

Jeg ser på det som positivt at dere lar denne threaden resolvere seg selv basert på sitt eget momentum, og ikke kjører dampveivals over brukerne hvis ønske bare er å gjøre dette forumet så bra det kan bli.

Jeg aksepterer at jeg har liten eller ingen støtte blant andre for mine meninger, men jeg er fremdeles arrogant og naiv nok til å tro at jeg kan overbevise folk til å forstå og se mine poeng.

Såvidt jeg husker:
    Teoretisk sett skal fri konkurranse hjelpe å bidra til økt velstand for alle involverte parter. Dét at en rival til avforum blir valgt istedenfor dem viser bare at det er en noe med rivalen som får folk til å velge dem over avforum. "Pris" er et godt eksempel. Nå vet jeg absolutt ingenting om prisene til avforum og enda mindre om prisene til rivaler, men jeg antar (noe jeg kanskje ikke burde gjøre) at en av grunnene til at dette stedet foretrekker det hvis folk ikke linker til rivaler, er fordi de er overbevist om at det kan få dem til å miste kunder. Og hvis de allerede vet at det er tilfelle så er de også klar over at det fins et grunnlag for dette. Folk gir ikke pengene sine til rivaler av avforum bare for på trass; det må jo være grunner.

Hvis avforum vet hvorfor kunder går til rivaler og allikevel ikke gjør noe for å fikse dette (utenom å moderere bort URLer til rivalene) som f.eks å sette ned priser, yte bedre service, gi gratis frakt eller noe som helst, (Jeg har ikke et konkret svar selv, siden jeg ikke vet hvordan avforum opererer) fortjener de egentlig å ha de kundene? Hvis den eneste måten de kan hindre at kunder går til rivaler er å hindre og sette stopper for "the flow of information", er dette virkelig en forhandler vi vil støtte? Jeg er klar over at dette kan virke skremmende provoserende for moderatorene av dette forumet, særlig med tanke på at jeg nettopp fikk en beskjed om at jeg måtte tone ned den uforskammelige og usaklige kritikken. Men jeg føler allikevel at et forum hvor man ikke kan uttrykke meningene sine fritt (så lenge de ikke er av provoserende art, som f.eks kommunistisk eller rasistisk) ikke er et forum som er verd å tilbringe tiden på. Dette er på en måte en test for meg, for å se om dette er et sted hvor jeg kan tilbringe tid. Så langt har jeg møtt mange snille, kjekker og morsomme personer som kunne gjort nerde-aspektet av livet mitt en smule mer underholdende. Tilbake til saken:

Slik jeg husker sosial-økonomitimene mine:

Fri konkurranse --> konkurransedyktige priser i de firmaene som overlever --> De firmaene som ikke er konkurransedyktige går under og de som har konkurransedyktige priser overlever --> Tilbuds-vakuum på markedet i forhold til etterspørsel --> de firmaene med konkurransedyktige priser får flere kunder

(I tillegg til at lavere priser generelt sett vil få flere folk til å overveie å kjøpe disse produktene)

Nå snakker jeg ut fra det jeg lærte på skolen for 5 år siden, så hvis jeg er fullstendig på jordet, så er det ikke så rart. Men jeg tror ikke jeg er så forferdelig på jordet (ellers hadde jeg jo ikke postet det).

(Jeg syns også det er et punkt at det viser selvsikkerhet og tillate linker til andre sider; en selvsikkerhet som muligens hadde blitt belønnet med at kundene velger AVforum foran rivaler. Folk som er i markedet vil nok, generelt sett, finne rivalene uansett når de søker seg ut på Internet. Det å stoppe dem her vil nok ikke gjøre så mye forskjell når folk arbeider hardt for å finne de beste prisene på de produktene de er ute etter. Slik jeg ser det, skaper dette hinderet bare en fiendlighet mot den potensielle kunden: "Du er vår kunde, og vi lar deg ikke gå over til noen andre." Det handler ikke om å yte det beste for kunden, det handler om å tjene mest mulig penger. Jeg kan jo forstå dette, siden jeg er innbitt kapitalist, men som en "consumer" så syns jeg også det er en smule provoserende å vite at det ikke er meg de ser etter; men at jeg bare er et middel for penger. Nå strekker jeg det kanskje litt langt; det er jo ikke en barnehage AVforum driver. Men instinktivt føler jeg at det er litt dumt når jeg blir behandlet som en lommebok og ikke som en person.)

Bottom line: Det er folkene bak avforum som setter reglene. Hvis folk vil handle med dem eller tilbringe tid på forumet deres så må de holde disse reglene. Allikevel forbeholder jeg retten til å si meg uenig, på en konstruktiv og høflig måte, i hvordan de driver butikken sin siden det strider med mine økonomisk-politiske syn om en åpen markedsøkonomi med fri konkurranse.

Sånn. Da fikk jeg uttrykket meg på en måte som forhåpentligvis ikke vil støte noen andre enn moderatorene. Ikke at dét på noe som helst tidspunkt var målet mitt, men det er vanskelig å ikke virke en smule provoserende ihvertfall når man er helt uenig om en sak.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utenom å moderere bort URLer til rivalene
    ingen her som modererer bort url'er til konkurende forumer. de forskjellig forumene utfyller hverandre. er medlem av flere forumer jeg. det er ikke enten eller, men både og.. :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til [wcip]Angel (jeg siterer ikke innlegget ditt av plasshensyn):
    Jeg tror ikke du helt har oversikt over hvem moderatorene er eller hva AVforum er. Såvidt jeg vet er det kun Administrator som har noe eierskap til forumet. Moderatorene har ingen økonomiske interesser i AVforum. Vi gjør denne jobben ganske enkelt fordi vi synes dette er et meget bra forum som vi vil gjøre vårt beste for å beholde kvaliteten på.

Du etterlyser ytringsfrihet i forumet. AVforum er ikke Hyde Park's Speaker's Corner hvor man kan si hva man vil. Det er regler her, og de er til for å bevare kvaliteten på forumet. Er det uakseptabelt for deg å følge regler, så er det ditt valg. Jeg vil håpe at du veier fordeler og ulemper og ser at helheten i AVforum er så god at det er et sted det er verdt å lufte sine meninger om Audio og Video.

Å påstå at AVforum handler om kunder er ganske langt fra sannheten. AVforum har nå nesten 1700 registrerte brukere, og jeg tror det bare er en liten prosentandel som har kjøpt noe gjennom den tilknyttede nettbutikken. Det er jo fortsatt lov til å lenke til nettbutikker i Produkt- og prisjakt kategoriene.

Hensikten med forumet har fra starten av vært å samle teknisk kunnskap gjennom forumdiskusjonene. Hvis man tillater for mange digresjoner (der prisdiskusjon er en vanlig avsporing) blir det vanskelig å hente god teknisk kunnskap ut fra det man leser i ettertid.

Når det gjelder dine markedsbetraktninger så blir de temmelig søkte, siden et forum ikke er en vare, men mer en form for samfunn. AVforum er gratis å bruke, så jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om å legge igjen penger her hele tiden... Du må skille bedre mellom nettbutikken og forumet, det er nå min mening.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •