Litt tøffe moderatorer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 85
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg håper at de som evt. er misfornøyd med mine vurderinger som moderator tar det direkte opp med meg, så ordner vi opp. Vil prøve å unngå "for mange" tråder som dette.

Håper dette er greit.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget imponerende. For Sites er mer likt unike besøkende enn Visits. Trodde forskjellen var større men det tyder jo på at Sites ligger på 12-1300 pr dag og det er imponerende. Noen færre er det i virkeligheten siden en del av de mest aktive stikker innom både fra jobb og elskerinne.

F.eks så har jeg sett på statistikker fra webdeal at samme sites kan ha flere hundre visits på en måned derfor er jeg overrasket at forskjellen på visits og sites var såpass liten. Det er sikkert bare fordi jeg tenker på meg selv som omtrent bor på forumet. Gidder du å sjekke hvor mange ganger jeg har besøkt forumet denne måneden? Se om jeg ligger på topp 30 eller klikk på view all sites. IP adressen min slutter på .164

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med min personlige mening om det tråden handler om....
    Jeg syntes forumet til tider er alt for stivbent, litt firkantet osv.
    Er mer tilhenger av at det skal være høyt under taket osv.
    Selvfølgelig, så går det en grense et eller annet sted. Men, på avforum syntes jeg den grensen er alt for lav.

Jeg er selv Moderator i et annet forum her i Norge. Det forumet omhandler min hovedinteresse.

Syntes det skulle vært litt høyere under taket. Men som sagt det er min mening.
    Om noen prater om priser etc. i en tråd så gjør vel ikke det noe, ser til stadighet at man da blir bedt om å ta dette under riktig tråd..... :cry:
    Er greit å ha alt på et sted syntes nå jeg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er viktigere ting moderatorene kunne ha bedrevet tiden med som f.eks fjerne poster som er skrevet på dialekt.

Men nå er jeg også motstander av at brukere skal fortelle adminene hvordan de skal drive site'en sin, så nå er jeg en smule hyklerisk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er viktigere ting moderatorene kunne ha bedrevet tiden med som f.eks fjerne poster som er skrevet på dialekt.
    Seriøst ??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Syns det er viktigere ting moderatorene kunne ha bedrevet tiden med som f.eks fjerne poster som er skrevet på dialekt.

Men nå er jeg også motstander av at brukere skal fortelle adminene hvordan de skal drive site'en sin, så nå er jeg en smule hyklerisk.
    Hmmm. Jeg tror et slikt utsagn kan hisse på seg en og annen... :shock: Såfremt en ikke ordlegger seg som f.eks. "Den forbanna hæstkukk projektoren virker ikke!" (der deler av dette jo sikkert i seg selv kan diskuteres om er dialekt eller ikke... ), må det jo være lov å utrykke seg som en selv ønsker... Med mindre det blir uforståelig, det er kanskje ikke like god kommunikasjon!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg tuller.

..

Ja, selvfølgelig mente jeg det seriøst! Eneste som er mer irriterende enn folk som skriver dialekt er folk som skriver "1337-sp33|<".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg håper at de som evt. er misfornøyd med mine vurderinger som moderator tar det direkte opp med meg, så ordner vi opp. Vil prøve å unngå "for mange" tråder som dette.

Håper dette er greit.
    ....er for øvrig helt enig i dette... Det beste må jo være å ta opp slike ting med AVforums moderatorer direkte!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil benytte annledningen til å skryte av hvor fritt forumet er, jeg er på noen andre forum hvor reglene er mye værre. Synes man skal se på seg som privilegert når man får være med, for avforum er vel ingen menneskerett? Ellers synes jeg moderatorene gjør en meget god jobb. I et forum hvor man ikke setter grenser vil temaer flyte over i hverandre og det vil være 0 struktur. Keep up the good work :!:

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Synes moderatorene er altfor slepphendte her jeg.

Som f.eks når folk går ut å kaller moderatorene for nazister, burde dette bli automatisk utestengelse for all fremtid.

Heldigvis er ikke jeg moderator da.

Kjelli
    Helt enig. Sensur har jo ingenting med nazisme å gjøre.

Da kjenner du nok ikke historien godt nok. Streng Sensur og Nazisme var som Hans & Grete, slik er det. For noen er det åpenbart vanskelig å se underliggende betydninger av ord benyttet i spesifikke sammenhenger. Tror jeg hadde blitt mentalt sliten hvis jeg bare oppfattet ord og utsagn BOKSTAVELIG hele tiden. Ordet Nazi har blitt benyttet i svært mange sammenhenger. Noen blir alltid provosert, de som ser ordets betydning i en kontekst hvor det er tatt brodden av, blir det ikke :wink:

Jeg vil avslutte der jeg begynte med å si at jeg synes forumet er veldig bra, terningkast 5. I mine øyne er det bare en litt for stram regi som hindrer en 6'er

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det flyter akkurat passe sammen.
    Og om man gjør en bommert en gang så trenger man ikke bli kastet ut a forumet slik man gjør på enkelte andre forum jeg har vært innom.
    Synes modsene her gjør en suveren jobb.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Claus
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Synes moderatorene er altfor slepphendte her jeg.

Som f.eks når folk går ut å kaller moderatorene for nazister, burde dette bli automatisk utestengelse for all fremtid.

Heldigvis er ikke jeg moderator da.

Kjelli
    Helt enig. Sensur har jo ingenting med nazisme å gjøre.

Da kjenner du nok ikke historien godt nok. Streng Sensur og Nazisme var som Hans & Grete, slik er det. For noen er det åpenbart vanskelig å se underliggende betydninger av ord benyttet i spesifikke sammenhenger. Tror jeg hadde blitt mentalt sliten hvis jeg bare oppfattet ord og utsagn BOKSTAVELIG hele tiden. Ordet Nazi har blitt benyttet i svært mange sammenhenger. Noen blir alltid provosert, de som ser ordets betydning i en kontekst hvor det er tatt brodden av, blir det ikke :wink:

Jeg vil avslutte der jeg begynte med å si at jeg synes forumet er veldig bra, terningkast 5. I mine øyne er det bare en litt for stram regi som hindrer en 6'er
    Ok. Jeg skal begynne med [sarkasme]-klemmer, siden det er tydelig at det går noen hus forbi.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at noen oppfatter det vi moderatorer gjør som sensur. Og i sin definisjon er det vel det, men da bør man være klar over hvor vanlig sensur egentlig er. For eksempel modererer så og si alle tidsskrifter sitt innhold.

Jeg ser ikke på oss moderatorer som sensorer, men heller som redaktører. Vi gjør endringer for å følge reglene og dermed gjøre innholdet i forumet bedre. Hva som er bra innhold kan selvfølgelig diskuteres, men reglene er opplest og vedtatt av dem som betaler for å holde forumet i drift. Og for å være ærlig: Det som virker stivbent i starten har bidratt til å holde standarden oppe i lang tid (sett med internett-øyne).

Hvis du mener en moderator har vært for streng, så er vi fleksible nok til å ta en prat om den konkrete saken. Når det gjelder forumets regler, så har de fleste moderatorene tatt den diskusjonen flere ganger og begynner å gå lei av det. Reglene har utviklet seg over tid, og har fått en form som fungerer for å holde standarden i forumet oppe. De kommer sikkert til å utvikle seg videre også, men delingen i prisdiskusjoner og tekniske diskusjoner ligger fast. Dette er uvant i starten, men man ser fordelen med det etterhvert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke at dere er strenge.

Som sagt, det eneste jeg reagerer på er at dere bruker så mye tid og energi på noe som tilsynelatende ikke virker destruerende på forumet mens dere lar kaotiske krefter fly veggimellom her.

Ok, det var en liten overdrivelse, men når moderatorer begynner å forsvare dialektskrivning blir jeg veldig redd.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Ok, det var en liten overdrivelse, men når moderatorer begynner å forsvare dialektskrivning blir jeg veldig redd.
    Er du redd dialekter? :shock: Det er en ganske spesiell fobi, men så lenge man fungerer i hverdagen, så går det vel bra. :?:

Jeg mener seriøst at vi ikke skal slå ned på hverken dialekter, dårlig beherskelse av norsk, bruk av dansk eller svensk, dårlig ortografi eller lignende som avviker fra strenge rettskrivningsnormer.
    Det er klart at vi bør hjelpe folk til å gjøre seg forstått, men det er en stor fordel at vi ikke bruker tid på å kommentere personers språklige egenskaper. Jeg har sett medlemmer som enten er slurvete eller lider av dysleksi, men mener det er uhøflig å bemerke det så lenge det som skrives gir mening. Jeg synes danske og svenske medlemmer er en berikelse, og tror de fleste forstår disse språkene også. Toleranse og respekt er viktig, også når man deltar i et forum.

Tror egentlig de fleste er enige i dette!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens man snakker om uhøflig oppførsel...

Dette er ikke et chat-rom. Det som blir skrevet vil stå her permanent til alles beskuelse, og da syns jeg man burde gjøre seg flid med det man skriver. Jeg har møtt folk med dysleksi online (og hjulpet dem med stilene sine) og jeg er imot enhver form for hets eller kritisering mot de som har en sykdom. Men jeg syns de som slurver (et passende ordvalg du selv brukte) og forventer at det er leserens ansvar å sette sammen bokstavene til leselige ord og setninger fortjener all den kritikken og mobbingen de får; og det inkluderer folk som på død og liv må skrive på dialekt.

Poenget med å uttrykke seg er jo å gjøre seg forståelig, og når man gjør seg uforståelig med vilje (og på trass) så er det jo en fornærmelse mot leseren.

edit: og det er ikke dialekter jeg er redd, men at autoriteter så og si oppmuntrer til det. Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra det norske språket (jeg foretrekker engelsk), men nå som vi har dette skal det jammen meg ikke bli forgiftet av folk som syns det er moro å "skrive slik man snakker."

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulike medlemmer har ulike måter å formulere seg på. Det blir etter min mening helt feil å tvinge gjennom en normert måte å skrive på. Det viktigste er at medlemmene bidrar til innholdet i forumet. Hvis man er mest komfortabel med å skrive på dialekt (hvilket IKKE gjelder som slurv), så synes jeg man skal få lov til det uten å måtte få sure kommentarer av den grunn. Dialekt er tross alt en del av personligheten, og å angripe det kan faktisk oppfattes som personangrep.
    Og en ting til: Nynorsk er ikkje dialekt, men eit jamstilt skriftspråk ein kan nytte om ein vil.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst vil jeg si at jeg tror denne typen tråder fra tid til annen er med på å forsterke forståelsen for hvordan ting blir gjort, selvom temaet kan virke noe slitt.

Trådstarter går derimot friskt ut. Jeg vil vel si det sånn at dersom du feier forbi en politibil på motorveien og holder en fart som er i overkant hele veien så er det klart du blir holdt ekstra godt øye med! Og skulle du da tippe over den magiske grensa så ser du nok blålysene fortere enn om du hadde utvist en annen holdning. Nå skal jeg legge til at jeg personlig ikke oppfatter deg som plagsom på noen som helst måte, så dette er i grunnen generellt ment.

Jeg har selv mange O.T. innlegg på samvittigheten, men jeg prøver å holde tema i de fleste diskusjoner, og ikke minst nedverdiger jeg meg ikke til å slenge dritt. De fleste kraftuttrykk kan skiftes ut med mer kreative formuleringer som i seg selv gir mer mening. Husk at det ikke er et mål i seg selv å lage avisoverskrifter på forumet, men heller informative trådtitler/overskrifter.

Når det gjelder sensur håper jeg du forstår at nazisme og sensur er to vidt forskjellige ting. Det at det foregikk sensur i nazi-tyskland betyr ikke at sensur er nazisme. Poenget er at den sensuren var knyttet til spesielle folkegrupper, fjerning av informasjon som kunne opplyse folk om hva som virkelig skjedde osv. Det moderatorene gjør er ikke å vri på temaer eller fjerne spesielle kategorier. De justerer alt etter de reglene som er tilgjengelige for alle. Det er i så måte ikke propaganda, men ren finpussing.

Dialekter!!?? Dette er skikkelig lavmål! Det minner om Big Brother-replikken: "Je hatær dialækt".
    Husk nå på at dette er et "muntlig" samtaleforum, der også språkformen bør være muntlig.

Men når vi er inne på moderering. Det er en ting som jeg lurer mer og mer på. Dersom en tråd starter med:

"skal jeg velge sub A eller sub B"

eller om den starter med:

"Hvilken center er best til "superlyd studio 1" fronthøyttalere"

Da lurer jeg på hvorfor disse trådene får ligge i de tekniske forumene. Er ikke det pris og produktjakt da??? Det er veldig mange av dem, og jeg orker ikke lese om alle de nye produktene i budsjettklassen. Det er ikke det at det er noe galt med budsjettklassen, men det skjer så mye der at det skviser bort de tekniske diskusjonene. Kunne ikke moderatorene flyttet slike innlegg som har med ren og skjær produktjakt å gjøre selvom ikke trådstarter har bestemt hvilket produkt han(eller henne) skal velge? Jeg mener derimot at produkter som har nye (eller gamle) tekniske løsninger der disse løsningene diskuteres bør ligge i de tekniske kategoriene, men det må ikke være slik at alle diskusjoner som tar for seg kvalitet på produktene absolutt må innom de tekniske kategoriene.

Hvorfor kan forresten ikke de som starter trådene og som vil diskutere spesifikke produkter de er potensiellt interessert i poste i "pris og produktjakt"? Det blir jo prisdiskusjoner i alle slike tråder! Poenget er at lenge før priser blir nevnt hører de hjemme i pris og produktjakt, selvom enkelte tror det er prisopplysningene som er avgjørende.

Når det gjelder DIY-tråden mener jeg at priser er såpass relevant for diskusjonene, spesiellt på enkeltkomponenter at det bør være litt takhøyde på dette området. Men allikevel synes jeg at "skal jeg velge byggesett A eller B" bør høre hjemme i pris og produktjakt. Derimot fører alltid referanse til "ukens tilbud" hos Eltek til svært gode tekniske diskusjoner. Ting som har med enkeltkomponenter bør derfor etter min mening få ligge.

Hensikten slik jeg ser det må vel være å holde tråden kontinuerlig og i minst mulig grad flytte enkelt-innlegg, men i størst mulig grad flytte hele tråden.

Mitt ønske er derfor klart: Frihet under ansvar for de det funker for, og mer flytting av tråder, mindre flytting av enkle innlegg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nynorsk er ikkje dialekt, men eit jamstilt skriftspråk ein kan nytte om ein vil.
    Foreløpig, men når jeg blir president av Norge er nynorsk det første som ryker.

Husk nå på at dette er et "muntlig" samtaleforum
    Åh? Lykke til med å rettferdiggjøre dette utsagnet.

En samtale mellom to eller flere personer er et samtaleforum. En telefonsamtale er et samtaleforum. Når jeg *skriver* på et forum, så bedriver jeg meg selv ikke i noen form for muntlig aktivitet, så lenge jeg ikke ler høyt av en morsom kommentar.

Det blir etter min mening helt feil å tvinge gjennom en normert måte å skrive på.
    Du burde ikke måtte "tvinge" noen ting som helst. Faktum er at vi har *har* en normert måte å skrive på. Jeg er enig i at innhold er viktigere enn form; at idéen er viktigere enn måten idéen blir presentert på, men det betyr ikke at formen ikke er viktig. Det er ikke bare idéene du presenterer som former inntrykket folk har av deg, men måten du uttrykker de idéene, og hvis du uttrykker deg som en idiot, så kommer folk til å tro du er en idiot og du mister *all* troverdighet. (Dessverre virker det som om det er flere her som mener at folk som skriver på dialekt ikke uttrykker seg som idioter, men det får jo være opp til dem.)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser for meg ut til at du bor på en kant av landet som ikke harmonerer helt med dine holdninger :lol:

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •