Sporing av mobiltelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sporing av mobiltelefoner

Noen som vet om det er mulig å få abonnement med slik sporing som det var så mye snakk om for noen år siden? Slik "buddy" tjeneste eller hva det het som gjorde at du kunne se hvor vennene dine var utifra hvilke basestasjoner telefonen gikk mot.

Jeg skulle gjerne hatt ett slik abonnement til bilen min, skal montere gsm sender til alarmen og sporing hadde vært svært kjekt dersom jeg skulle være uheldig og "miste" bilen ;-)

A

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten ikke hørt noe om denne tjenesten i de siste årene og vet ikke om det er noe som blir tilbudt lenger
    Tror ikke gsm sporing er like sikkert og nøyaktig som gps heller til den bruken du skal ha den til, tror du bare får ett begrenset område som er innenfor dekningen av den aktuelle gsm senderen der bilen befinner seg i
    Gps eller en kombinasjon av gps og gsm er jo helt klart det mest nøyaktige systemet, det pleier også ofte å gi rabatter på forsikringen din også
    Buddy hadde vell også ett måneds abonemang?
    Ville da heller lagt litt penger i noe som ikke koster noe i ettertid å bruke og som sansynligvis funker bedre.

Da har du noe slikt som dette Satsafe GPS-GSM

Det finnes også alarmer som er koblet opp mot gsm nettet, der du putter inn ett kontant kort og du kan da eventuelt prate med sjåføren eventuelt tyven dersom du vil, med denne alarmen har du også mulighet for sporre bilen og eventuelt kutte strømmen til bensin/diesel pumpen slik at tyven ikke kommer lenger, dette gjør du bare enkelt og greit ved en text melding til bilen
    Vet disse alarmene ble solgt en plass i norge men husker ikke helt hvor dette var henne
    Fant den i danmark
    QXL.dk - Ultimativ Tyverisikring til Bilen. NYHED!!!!

Håper det var litt til hjelp, selv om det ikke var helt det du spurte etter

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaa.. Jeg har jo allerede alarmen og gsm senderen. Vet at sporing ikke er like nøyaktig med gsm som på gps men det er bedre enn ingenting. Ringer jeg politiet og sier at "bilen min er borte men det sitter en gsm sender som dere kan spore i den", så bruker de nok så lang tid at evt. tyver allerede har skrudd fra hverandre bilen fire ganger allerede
    Merkelig nok så gir ikke GSM sender eller ikke noe rabatt på forsikringen, men alarm gjør det. Jeg vil si at en alarm som sender sms til tre forskjellige nr hvis det skjer noe er litt bedre enn bare en vanlig alarm.

Hvor mye koster en slik GPS sporingsenhet egentlig? Har akkurat brukt litt for mye på bil nå men man kan vel aldri bli paranoid nok egentlig

A

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulighetene og produkter finnes i hopetall
    Men en plass mellom 2-4000 må du nok regne med for en grei gps sporing,
    Jeg vet bestemt at det finnes forsikringsselskaper som gir rabatter dersom du har sporingsbrikke/gjenfinningssystem på bilen din

Dersom du allerede har alarm så kan du jo sjekke om det er mulig å koble denne opp i mot en gsm enhet, da har du som jeg nevnte i tidligere innlegg en mulighet for å aktivere alarm/startsperre eller kutte bensintilførselen på bilen din via mobiltelefonen din

Legger ved ett par linker til deg så du kan se litt på ett lite knippe av det som finnes av sporings utstyr
    Noen er enkler i bruk og oppkobling enn andre

Bruker din blåtann gps og et lite program på din mobil
    3dtracking

Traxme.net free GPS tracking

alt i ett løsning til 2-3000, enkelt og sette opp og bruke, og dermed også lett å ta med seg over i en ny bil dersom du skulle bytte bil, eller send den med ungene når dem skal på tur
    Ta den med deg på fjellet om du skal på fjelltur og ikke vil gå deg vill
    Enkel og rimelig GPS-sporing | GPS.no

::::: Globalsat Technology Corporation :::::

norsk forhandler
    ONLINEBUTIKKEN / GlobalSat Personal tracker TR-101 GPS-Sporing <font color=red>Nyhet!</font>

Andre alternativer
    GPS-tracking

Håper du finner noe som kan være til hjelp

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene..

Siden jeg allerede har alarmen og gsm senderen så tror jeg en uavhengig enhet er tingen. Har to alarmer faktisk, den som sitter i den nye bilen og en komplett defa 800 med tilhørende gsm sender.

Må undersøke litt hva som finnes..

A

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0