gut_man LIVE, med Gentle Sqeeze i Egersund

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gut_man LIVE, med Gentle Sqeeze i Egersund

Fant utrolig nok ikke noen kategori for konserter og musikk generellt her på forumet, så da får jeg legge inn innlegget her. Ihvertfall inntill noen av de lokale moderatorer/admin kan flytte den til et mer passende sted?!

I går var jeg på konsert med ingen ringere en Forumets deltager gut_man, og Progbandet Gentle Sqeeze
    Ingen tvil om at dette slo an!
    Skulle bare ønske at jeg hadde noe annet å filme med enn mobilkameraet
    Kanskje noe annet neste gang.
    Uansett, her er noen smakebiter ;D

(For de som måtte lure..... gut_man på gitar til høyre )

Takk for en flott kveld folkens!!

YouTube - Gentle Sqeeze concert 2 0205 2008

YouTube - Gentle Sqeeze concert 0205 2008

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul gitar spilling på den siste der.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipper inn et innlegg, hvor gut_man forteller om musikken og bandet!

Ok, får komme på banen og kommentere litt her. Nå er det jo alltid slik at man ønsker materialet sitt presentert i en kontekst. Når låtene varer lenge (som våre låter gjør), vil slike klipp bare gi en usammenhengende smakebit på hva det dreier seg om. Synes det er hyggelig at FallenA finner musikken og konserten vår interessant nok til å dele den med andre her. Takker også for hyggelige tilbakemeldinger fra dere andre! Det var mine reservasjoner. Så til det som spørres etter, litt info!

Vi er tre glade hobbymusikere som har varierende fartstid og bakgrunn fra den lokale musikkscene. Jeg startet min karriere i punkeband, gikk videre til akustisk vise pønk og levde lenge i heavy metal land før jeg ble introdusert for prog rock. Trommeslageren vår, har bakgrunn fra 80 talls heavy band, og et par tiår med blues musikk og diverse prosjekter, blandt annet flere prosjekter sammen med meg! Bassisten vår er kanskje det mest interessante synes jeg selv da. Han hadde ikke tatt i en bassgitar før for to år siden da vi spurte ham om å prøve seg på instrumentet. Han har spilt gitar i mange år (stort sett for seg selv) før, men som sagt ikke lagt fingrene på en bassgitar.. Hans bass spill bærer preg av en "gitar" aktig tilnærming som gir bassgitaren en fremtredende plass i lydbildet som jeg synes er ganske spesiell. Desverre hører man ikke så mye til det på opptakene her.

Vår musikalske plattform er preget av tre forskjellige utgangspunkt, men med en felles forkjærlighet for progressiv musikk; Fra 70 talls Steve Hillage, King Crimson, Gong (og masse obskur prog) til mer moderne svensk prog ala Änglagård, Patos, Flowerkings og Anekdoten.. Djam Karet, Porcupine Tree, Algaravia, Dysrythmia, Mathematicians, Dream Theater, Opeth, Guru Guru, Embryo osv osv.... Inspirasjonskildene er mange, og kommer fra omtrent hele verden!

Vi lager kun instrumental musikk. Og med tre instrumenter, kan det være ganske utfordrende i forhold til at det ikke bør bli kjedelig og ensformig. Jeg synes derfor at trio konseptet er (som sagt) utfordrende, og svært avhengig av at vi som musikere er samspilte! Vi improviserer frem temaer, setter dem sammen til en viss struktur, men ender stort sett opp med å improvisere mye av materialet vårt. Også på konserter..Dette betyr at vi er nødt til å ha en kommunikasjon med hverandre via instrumentene våre. Det å utvikle denne kommunikasjonen, tar tid. Derfor har det tatt et par år før vi debuterte med den nåværende besetning!

Når det gjelder de to kuttene som presenteres her. Er det to små sekvenser mot slutten av låter som varer 15-20 minutter i konsertversjon. Den ene heter smooth rock, den andre reaching for the sun and stars.. Håper jeg kan få lagt ut noe mer etterhvert, så litt mer av helheten kan presenteres. Vet at vår bassist holder på å lage en myspace side der han planlegger å legge ut opptak etterhvert som vi får produsert ting. Ellers får jeg bare oppfordre nyskjerrige om å ta turen neste gang vi spiller. Ingen konkrete planer, men vi ble invitert tilbake til stedet vi spilte fredag. Så mer blir det definitivt. Vi synes dette er gøy, utfordrende og spennende selv. Så når vi får hyggelige tilbakemeldinger, er det absolutt inspirasjon!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •