Trekt av konto

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trekt av konto

Er med på tilbodet på partikjøp av lerret på AV-shop.
    Betalte med kredittkort.
    Prisen på lerret med fjernstyring og frakt kom på:

Ordre dato: fredag 27 februar, 2004
    Ordre kostnad: kr.6.368,40

Den 2/3/04 var eg trekt på konto:

02.03.2004 PC Performance ANS Oslo NO -6.368,40

Lerret vert ikkje levert før

27/02/2004 Behandles
    02/03/2004 Partikjøp
    25/03/2004 Partikjøp Hei!

Partiet med lerret blir noen dager forsinket pga forsinkelse med båtfrakten. Estimert ankomst Oslo er 10.04, og denne datoen skal være ufravikelig. Vi vil deretter ASAP registrere og sende ut ordrene fortløpende.

Vi beklager på det sterkeste denne forsinkelsen, og håper det ikke skaper større problemer for deg!

Det eg lurer på er om De har lov til å trekke beløpet 1 måned før eg får varene ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel ikke det er noe ulovlig med det.

Tror vel heller ikke at det er gjort med hensikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du betalte varen med VISA har firmaet ikke lov å trekke deg for beløpet før varen er sendt. Bryter firmaet denne avtalen kan de risikere å få VISA på nakken og miste avtalen de har med kortfirmaet. Normal praksis er at ved kjøp fryses kjøpssummen på kontoen din slik at hverken du eller firmet har tilgang til dette beløpet inntil varene har blitt sendt fra firmaet. Kun da har firmaet lov til å heve dette beløpet.

Om du betalte med forhåndsbetaling har firmaet sitt på det tørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går på forbrukerkjøpsloven, varen du har bestilt er ikke levert innen rimelig tid. Da har du krav på avslag etc. og ihvertfall når varen er betalt for. Du har til og med lov til å heve kjøpet mener jeg www.lovdata.no og sjekk opp forbrukerkjøpsloven

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har skjedd med meg også, bestillte 6 elementer fra eltek og jeg ble trukket ifra prisen på alle dem, men så var det bare 5 elementer.
    Det siste har jeg nettopp fått, mens de andre er det nok en måned siden jeg fikk.

Spurte også om jeg kunne gjøre noe med det, eller om det var lov, og fikk svar at det fikk de lov til.

Men uannsett når jeg fikk det siste elementet mitt fikk jeg ikke et, men to elementer
    Tenkte jeg ikke skulle være kjeltring for 700,- så jeg ringte opp og fikk det for halv pris.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Problemet her er rett og slett Cardia, som på gjeldende tidspunkt ikke støttet "hold", men kun direkte belastning...

Jeg tror ikke det er korrekt å i det hele tatt ta opp om dette er "ulovlig" eller ikke... Vi hadde selvsagt ikke trukket beløpet før levering hvis det hadde vært mulig.

Nå er dette også en litt spesiell sak, der du har kjøpt en vare fra et parti, der det er oppgitt at levering vil skje en stund frem i tid. Hadde det vært et "normalt" kjøp, ville jo levering skjedd en del raskere.

Uansett, nå har VISA/Cardia implementert støtte for "hold", så du har rett og slett vært litt uheldig i forhold til timingen. Det beklager vi selvsagt! 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •