Er du også lei av "tabloid"-nettavisene vi har i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er du også lei av "tabloid"-nettavisene vi har i Norge?

Jeg er så INDERLIG lei av nettaviser som vg.no og db.no - nyhetene de presenterer er jo ofte bare det reineste piss og oppgulp. Jeg bryr med ikke hva skuespillerne og "stjerner" tørker seg i ræva med, og alle disse sladdernyhetene. Jeg er lei av disse sensasjonelle nyhetene som når du lures til å lese dem viser seg å være helt dagligdagse ting. Hvorfor kan de ikke presentere nyheter som man har lyst til å lese - ha noen gladsaker om alt det gode som skjer i verden også? Jeg trodde ikke "nyhet" betydde "dekning av krig, drap, voldtekt, utroskap og alt vondt som skjer".

I landet vårt blir jo mange mennesker stille og rolig tristere og tristere - vi vasser i penger, har mer ting og goder enn noen mennesker har hatt før på planeten og allikevel går psykiatrikøene til værs, skilsmisse er det jo snart en selvfølge at kommer når man gifter seg - - vi går stivt og stressende og kaver til oss det vi kan - mer lønn - mindre jobb - mer ting - billigere biler - renta går opp - .... - og så videre - MEN blir vi gladere? Min påstand er nei.

Hvorfor kan vi ikke glede oss mer over det vi har - bry oss om våre medmennesker, søke glede i de små ting, være hjemme med barna våre og vise oss at vi bryr oss om dem og ikke pengene? Jeg jobber selv i skoleverket og ser hvor veien går for flere og flere ungdommer når foreldrene jobber og jobber og ser dem noen timer på kvelden mens de plasseres foran TVen.

Jeg sier ikke at man skal slutte å rapportere alvorlige ting som skjer, men hva med å snike inn flere gode nyheter og alt det gode som SKJER rundt oss hele tiden - og da mener jeg ikke at Jessica Simpson har funnet ny kæll, at Britney har det bedre på avrusingsklinikken osv...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - Britney Fan Crying

Men særiøst, jeg er enig med deg. Jeg leser aftenposten på nett når jeg er ute etter hva som egentlig har skjedd....

Dagbladet hvis jeg vil se kjendispupper.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forlengst sluttet å lese tabloidene, men det som irriterer meg mer og mer er at "de seriøse" avisene også har tendenser mot "Se og Hør"-journalistikk.

Det er desverre blårussen som styrer avisene også. Alle aviser har krav om inntjening og overskudd, og da gjelder det å selge. Og beklageligvis er det sakene som fenger publikum som blir dradd frem og da ender profileringen ofte i retning kjendiser, sex og dype personlige tragedier. Hvem sin skyld er det? Jo, "oss" som kjøper blekkene. Vi styrer indirekte hva som havner i trykkpressa. Desverre er jeg i mindretall for hva jeg ønsker skal komme på trykk, så Vredens Gnag, Daffbladet og andre tabloider lytter ikke på mine ønsker.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagsavisen.no : Dagsavisen er nesten kjemisk fri for Se&Hør tendenser...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mye lavmål i journalistikk ute og går.

Det er deprimerende at de prøver å friste oss med overskrifter som ofte er sensasjonspregede og gir intrykk av å formidle noe "privat" og tabu-aktig.

Det er nesten litt av det samme som med fotball - egentlig er interessen for fotball synkende - det har den vært siden 70-tallet - men aldri har fotballen tatt så stor plass i reklame, tv og nyheter?

Det virker som om noen prøver å lage et kunstig behov og siden cashe inn - akkurat som herion-pusherne.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke Aftenpostens nettugave er noe særlig å skryte av heller.
    Fullt av uviktige saker og tabloide uttrykksformer på forsiden. Den siden
    er ikke god reklame for papirutgaven.

Av avisene i Norden liker jeg Dagens Nyheter (dn.se) og Politiken (politiken.dk)
    best.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lese nettavisene?

Du ser jo mye mer viktigere ut om du bærer på en papir avis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •