Ubrukelig kundeservice hos Denon.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ubrukelig kundeservice hos Denon.com

I fjor kjøpte jeg et par defekte høytalere som ødela to kanaler på receiveren min. Siden forsterkeren skal gå i protect ved kortslutning eller overbelastning var jeg interessert i å vite om det finnes omstendigheter som gjør at beskyttelsen ikke fungerer. Dermed sendte jeg en mail til Denon.com via kontakskjemaet på nettsidene

Last year i bought a brand new pair of Dynavoice F6 speakers and connected them to the front L/R channels of my AVR-2105. The speakers showed to be faulty, and the L/R power amp channels were destroyed.

This in not a repair request, but I would like to know why the 2105 did not enter protect mode when connecting faulty speakers.

I would be very pleased if you could shed some light on why protect mode did not work.
    Jeg ble litt sjokkert over svaret som kom etter en uke:

Response (Sean O'Neill) - 04/08/2008 11:05 AM ?????????????????????????????????
    Er det jeg som ikke kan skrive forståelig på engelsk, O`Neill som ikke kan eller vil forstå eller er dette rett og slett frekkhet? Jeg ble plutselig veldig lunken på å handle Denon neste gang...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være han mente å sende den videre til noen (AM?) eller noe. Syns mailen din var lett å forstå, så dette mener jeg er en tastefeil. Send den tilbake med svaret du fikk og spør hva de mente. På en høflig måte.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel formiddag et sted i USA nå, derav AM. Men det er nok mulig du har rett, kanskje han mente å sende den videre til noen som hadde mer "peiling." Får ta på høflighatten og følge rådet ditt.

EDIT: Nyaste episode:

Hello,

Your response "????????????????????????????????" did not make much sense to me. In case mye e-mail was unclear I would like to further explain my request.

I would like to know if there are circumstances that protect mode will not work on AVR 2105 when connecting faulty speakers, or if this could be a malfunction.

Have a nice day!

Thank you,

xxxxx xxxxxxxx

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We do not support Norway customers we only handle the United States please contact Norway Denon for support
    Jaja...

Sjekket ut www.denon.no og der er et bare amerikansk kontaktinfo...

Ny mail...

Hello,

I visited www.denon.no and under support/contact there are only contact info to Denon USA. So i am directed to USA for my request and then back to Norway and the only thing i seem to achieve is spending time writing e-mails.

If you could provide proper contact information to where I should direct my request I would appreciate it.

Thanks,

xxxxx xxxxxxxx

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel? Hvorfor ikke si det i den første du fikk da? Du får kontakte europa kontoret da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke en veldig viktig henvendelse, men jeg er likevel ikke imponert. Det ville ikke kostet folkene på support en kalori mer å videresende mailen min til riktig kontor enn å bare avfeie den på denne måten.

Huff så vanskelig det skal være da....

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Dette er jo ikke en veldig viktig henvendelse, men jeg er likevel ikke imponert. Det ville ikke kostet folkene på support en kalori mer å videresende mailen min til riktig kontor enn å bare avfeie den på denne måten.

Huff så vanskelig det skal være da....
    Ring og spør en av reparatørene til HiFiklubben. Jeg vet bare om den som er i Stavanger (on/off)...

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar så langt, da er vel den plagsomme nordmannen offisielt ignorert.

Tenker jeg følger rådet ditt, Dr. Erling. Som sagt ingen viktig henvendelse, men om det er omstendigheter som kan medføre at protect ikke virker på Denon sine forsterkere vil jeg helst vite det - så 2807`en min ikke risikerer å lide samme skjebne.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    please contact Norway Denon for support