Chip-trimming i Trondheim 10-11 Mai

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Chip-trimming i Trondheim 10-11 Mai

Jeg og noen kompiser har fått Chipsenter.no avd Ålesund til å ta turen oppover til Trondheim helga 10-11 Mai.

Dersom noen av dere har planer om å chippe sin Audi/VW/Skoda tror jeg det vil lønne seg for dere å sette av denne helga.

Resultatet etter trimmingen kan dere sjekke ut på chipsenter.no sine sider. Prisen vil ligge på mellom 3500 og 4000, avhengig av motor og modell. Noe jeg mener er utrolig billig med tanke på konkurrenters priser.

Planen foreløpig er å samles utenfor autoproducts nord ved smartclub på tiller disse kveldene.

Hadde vært trivelig om noen fra avforum hadde tatt turen dit, så kan vi jo snakke både AV og bil!

Jeg skal chippe min A4 2.0tdi og vil etter trimmen få ca 185hk og rundt 400nm

Noen interesserte?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd de har såpass snevert utvalg av biler/motorer. Blir nok BSR i sverige for min del. Prisen er ikke langt ifra det samme heller.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Synd de har såpass snevert utvalg av biler/motorer. Blir nok BSR i sverige for min del. Prisen er ikke langt ifra det samme heller.

Hvilke biler mener du de mangler da? Jeg skal iallefall kontakte avd ålesund for en liten prat ang min Om de kan gi gode garantier og en pris på mellom 3-4 k så er jeg klar som ett påskeegg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hvilke biler mener du de mangler da? Jeg skal iallefall kontakte avd ålesund for en liten prat ang min Om de kan gi gode garantier og en pris på mellom 3-4 k så er jeg klar som ett påskeegg
    Med tanke på at de kun tilbyr chip til 3 produsenter vil jeg si de mangler det meste.

Fins bl.a en hel del asiatiske biler på de norske veiene. Ikke at jeg kjører det personlig men.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Med tanke på at de kun tilbyr chip til 3 produsenter vil jeg si de mangler det meste.

Fins bl.a en hel del asiatiske biler på de norske veiene. Ikke at jeg kjører det personlig men.

I see... Jeg har også lagt ut noen følere for å se hvor seriøse disse er, også da med tanke på holdbarhet.. Kommer gjerne tilbake når jeg har fått tilbakemeldinger på dette

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foruten biler fra vag konsernet så chipper de også Mercedes og BMW, men detaljer rundt de to merkene har ikke jeg undersøkt noe mere om.

Chipsenter har godt renome i audi/volkswagen klubben, gjelder blant annet svært god service og oppfølging. I tillegg er det svært gode tilbakemeldinger på gjesteboken til firmaet. Men oppfordrer selvfølgelig alle til å gjøre flere undersøkelser rundt firmaet.

Trimmingen tar ca 45min per bil. Det vil bli kjørt full vag diagnostikk på bilene før teknikeren gjør noe som helst for å være sikker på at det ikke ligger inn feilmeldinger på bilen. Dette alene betalte jeg 800kr for på møller!

Vag biler fra 95-99mod blir trimmet ved å lodde ny chip på hjernen, mens nyere biler får en flash-fil installert. Dersom du senere ønsker å få orginalinstillingene på bilen er dette gratis.

Vi er en gjeng på 6 stykker som kommer. + andre som har lest om besøket på nettsiden til avdeling Ålesund. (chipsenter-alesund.no)

Jeg gleder meg ihvertfall. :-D

NB: Dette har jeg blitt fortalt og videreformidler til dere, jeg er IKKE REPRESENTANT på noen som helst måte for chipsenter.no.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, meget interessant Må se hva jeg får i lønning til helgen nå.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres veldig bra ut dette. Syns bare det ser så dumt ut med så dårlig norsk på hjemmesiden. Jeg har full forståelse for at man kan ha lese og skrivevansker, men da bør man få andre til å lage nettsiden.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikser ikke Fiat Punto da?

Jeg kunne gjerne tenkt meg å gå fra 55hk og 30nm til kanskje 65hk og 40nm??

Det tenker jeg hadde dratt skinnet av pølsa!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Syns det høres veldig bra ut dette. Syns bare det ser så dumt ut med så dårlig norsk på hjemmesiden. Jeg har full forståelse for at man kan ha lese og skrivevansker, men da bør man få andre til å lage nettsiden.

Tror grunnen til det er at det er han svensken på Chipsenter som har prøvd seg på norskskriving..:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Da er jeg med.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle Mercedes og BMW eiere: Det vil være fullt mulig å få chippet bilene deres i mai også. Hører jeg dragrace...?:twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass endelig på å få testet bilen i dynobenk (rullende landevei) etterpå, for disse "one chip fits all engines" modifiseringene lover som regel langt mer enn de klarer å holde. I tillegg er det ikke sikkert bilen er spesielt behagelig å kjøre etterpå, med relativt ujevn dreimomentskurve. Er dreimomentskurven myk fra en slik løsning, betyr det at de har rørslig med headroom i styringen, og altså ikke har hentet ut maks.
    Da er det bedre å legge litt mer penger på bordet, og få programmert en chip perfekt til nettopp din motor og drivverk (koster som regel rundt 10K, med målebrev).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått opplegget så er det ikke snakk om en "one for all" chip, men enig i det du sier. Blir en stund til jeg får testet bilen på dyno, men de som har testet bilene sine etter tuningen hos Chipsenter.no har vært strålende fornøyde.

Vil vise seg om jeg også blir like fornøyd, skulle jeg ikke bli det får jeg bare gå tilbake til fabrikkinstillingene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ikke PPC fra BSR a? For da har de til min bil også. BSR er jo for det meste mot VAG og Audi etc

PPC gir meg 70Hk ekstra ifølge BSR

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke fra BSR, det er flashfiler fra tuningfirma i tyskland. for eldre modeller blir det loddet inn ny chip på hjernen (95-2000mod).

Mulig det er chipping fra BSR Gorm snakker om i innlegget sitt. Ikke vet jeg.

Det smarteste for interesserte er å ta kontakt med Chipsenter Ålesund for mer info rundt deres bil og type trimming som gjøres..

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de KCR boksene? Gjelder vel forsåvidt diesel, men er de noe å satse på?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som gikk for trimming i Trondheim?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hva med de KCR boksene? Gjelder vel forsåvidt diesel, men er de noe å satse på?
    Har generelt dårlig tro på boks, får jo en dreiemomentkurve som ligner på mount everest og det føles slik også. Ville ihvertfall styrt unna boks viss man har automat. Og til de priser som chipsenter har er det ikke mye dyrere med chip.

Frode: Ble ikke chipping på meg ihvertfall, pengemangel

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •