Kan en selger trekke seg fra avtalen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Kan en selger trekke seg fra avtalen?

Hei!
    Jeg har kommet opp i et lite problem som selger av et rammelerret. Jeg la for 3 uker siden ut en annonse på Finn for å selge mitt rammelerret. Der var det liten interesse, så jeg valgte å legge den ut på AvTorget for 10 dager siden som auksjon. Før påske (og før noen hadde lagt inn bud på AVTorget) ble jeg kontaktet av en person som ville kjøpe lerretet, og han hadde funnet annonsen på Finn. Jeg ble lykkelig overrasket, og sa til og med at jeg kunne frakte lerretet til han etter påske, i og med at han ikke hadde bil.

Problemet oppstod i dag da auksjonen på AvTorget ble avsluttet. Her hadde plutselig 3 personer lagt inn bud. På AvTorget var siste budgiver villig til å betale 500,- mer enn han som fant annonsen på Finn.

Hva bør jeg gjøre her? På mange måter er jeg forpliktet til begge. Jeg har inngått en SMS-avtale med kjøperen på Finn, og på AvTorget står det også at man er 100% bundet.

Jeg har sendt sms og forsøkt å ringe kjøperen på Finn, for å si i fra at jeg trekker meg. Han tok ikke telefonen, men svarte på sms, at han mente vi hadde en skriftelig avtale, og at jeg dermed ikke kan trekke meg fra den. Hva tenker dere?

Jeg forstår selvsagt at jeg ikke burde lagt ut annonsen to steder samtidig, men for meg var det helt avgjørende å få solgt fort. Nå viser det seg at interessen plutselig ble litt for stor...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke leverer lerretet til den som vant auksjonen her på forumet, blir du utestengt fra forumet for en tid. Hvilke straffereaksjoner, om noen, finn har, vet jeg ikke. Det verste er at det fort blir vanskelig for deg å selge andre ting, hvis du blir "kjent" for å selge ting du ikke selger alikevel.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg varen til han på Avtorget, og kjøp en flaske cognac til han på Finn, og forklar hva som har skjedd. I mine øyne er det viktigere å være oppfattet som en seriøs selger her enn på finn.no når man skal selge stereo.

(Dette forutsetter at du ikke driver å selger masse på finn.no til enhver tid

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha gjort som Mirage sier..

Eller du kan ta en sleip en:
    Siden han ikke svarer på telefon, så kanskje du skal ringe i et par dager først. Om han ikke svarer, så kan du jo si at han ikke svarte henvendelsene dine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •