Luftdrevet polermaskin og andre luftverktøy. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror kansje du greier et hjulskift hvis du jobber sakte 50L er nesten ingenting. En annen ting du må være OBS på, spesielt med billige en fas kompressorer. Det er ikke alltid de greier å starte hvis det er for kaldt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nå som bare **** dette da. :evil: Gidder jo ikke å kjøpe denne dersom jeg omtrent ikke kan bruke den. Har forstått at det ikke er bare bare å ordne 3-fas i huset heller. (uten en viss kostnad vel og merke....) :cry:

Hvor mye bedre er det med den over da?

Kompressoraggregat 100 l
    Transportable stempelkompressorer med direktedrevet/remdrevet motor og luftbeholder. Utstyrt med manometer og trykkregulator for innstilling av passende arbeidstrykk for forskjellige verktøy. Helautomatisk drift, en trykkbryter starter og stopper kompressoren ved dens nedre resp. øvre trykkgrense. Hurtigkobling type CEJN.
    Luftbeholder: 100 l
    Motoreffekt: 4 hk
    Gjennoml. sylindervolum: 470 l/min
    Fri avgitt luftmengde: 305 l/min
    Maks. arbeidstrykk: 10 bar
    Sylinderantall: 2
    Motordrift: Rem
    Vekt: 80 kg
    El: 220 V/3-fas
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mye jeg kan, men jobbe sakte....DET kan jeg.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svartmalte vel litt mye nå da, men hvor mye skal du bruke dette, slik som f.eks muttertrekkeren, hjulskift går greit, men har du dratt til med muttertrekker ved forrige skift og du må la muttertrekkeren jobbe litt så er du fort tom for luft. en gjennomsnittlig 1/2" muttertrekker bruker ca. 120L med luft i minuttet, så kan du regne selv
    Å kjøpe en kompresor som er så stor at du kan kjøre dette kontinuerlig vil koste langt mer enn det smaker, du må se i forhold til bruken.

Til stiftepistoler/spikerpistol har du mer enn nok luft med kompressoren fra Biltema.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noe jeg fant i farta, vet ikke om det var akkurat dette du var ute etter, men jeg prøver :-)

Har forsøkt å holde prisene så lave som mulig (under 200kr pr gjenstand), frakt kommer i tillegg og varierer noe, men totalprisen burde uansett bli ganske rimelig.

1. Spikerpistol til bruk på utvendig kledning: Disse fant jeg ikke til under 200kr, men selv med 25 prosent påslag i moms, er de billige i forhold til norske priser, denne er riktignok pent brukt:
    STANLEY BOSTITCH TOOLS FRAMING STICK NAILER GUN N88RH - eBay (item 140217913990 end time Mar-29-08 13:09:08 PDT)

2. Polermaskin:
    4 Inch AIR ANGLE GRINDER AUTO POLISH POWER HAND TOOL - eBay (item 320229259072 end time Mar-24-08 10:55:37 PDT)

3. Stiftemaskin til panel: (går ut fra at du mener dykkertpistol?)
    Senco Finishpro 15 1 1/4" Finish Nail Gun New Nailer - eBay (item 250227617275 end time Mar-24-08 18:33:13 PDT)

eller denne som er billigere men ikke samme kvalitet:
    18 GAUGE BRAD NAILER FINISH WALL NAIL GUN AIR TOOL NEW - eBay (item 260221244986 end time Mar-24-08 08:02:40 PDT)

4. Lakksprøyte:
    eBay Motors: HVLP AIR AUTOMOTIVE PAINT GUN SPRAYER BODY SPRAY TOOLS (item 260221115286 end time Mar-23-08 18:38:43 PDT)

5. Sandblåser: Fant kun denne som sender til Norge
    SAND BLAST GUN AIR TOOL PORTABLE SAND BLASTER NEW - eBay (item 180225315301 end time Mar-23-08 18:36:07 PDT)

6. Muttertrekker:
    1/2" Drive Air Impact Wrench Heavy Duty NEW - eBay (item 290214475807 end time Mar-24-08 09:37:57 PDT)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , vi får promotere så godt vi kan :-D
    Jeg må også lære meg å lese.. Ser jo at den kompressoren du viser gir en del mer luft enn min ( 25ltr. 3 hk ops: ) Litt av problemet mitt er at den ikke starter raskt nok opp igjen etter trykkfall, Når du skyter 90mm spiker går det bra 8-10 spiker , så begynner hodene å stikke ut før den starter opp.
    Har prøvd å justere trykket uten særlig hell....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøpte en "liten" verkstedkompressor på jobben for noen år siden , til 3 arbeidsplasser 250 ltr 3 x 16 A . 2 syl. Den holdt følge når alle stod i hjulskift sesongen :-D Ca. 15000.- Tror det var en Kaeser.... Litt tøft til husbruk, men gir kanskje en pekepinn om pris :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ja , vi får promotere så godt vi kan :-D
    Jeg må også lære meg å lese.. Ser jo at den kompressoren du viser gir en del mer luft enn min ( 25ltr. 3 hk ops: ) Litt av problemet mitt er at den ikke starter raskt nok opp igjen etter trykkfall, Når du skyter 90mm spiker går det bra 8-10 spiker , så begynner hodene å stikke ut før den starter opp.
    Har prøvd å justere trykket uten særlig hell....
    Det er justering for hvilket trykk den kan skal starte på, ikke alltid like lett å se, det kommer an på hvilken pressostat du har. På noen må du ta av lokket og justere på noen bittesmå skruer. Å justere bare makstrykket hjelper lite.
    Hvis tar et bilde av "innmaten" så kan jegkansje hjelpe deg med justeringa

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kikka på det i dag hjalmarjalla, men tusen takk for hjelpen. Og jo, det var stiftemaskin jeg tenkte på. Men en dykkert er jo greit å ha også. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg har regnet riktig så kommer den Bostitch Framing Gun-en på ca 1k med frakt og norsk moms. Fant en til salgs på finn.no. Flett ny. Den skulle han ha 2700 for. Er litt å spare ja. :-D

Eneste jeg lurer på er om han kisen på finn.no har kjøpt fra Uniten også og funnet ut at det ikke går an å skaffe spiker til den....?

Edit: prisen på 1k var dersom jeg valgte Buy Now til 119$. Startbudet er på 10$.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en spikerpistol fra bilteme (90 hammer) og har skutt 2000 spiker de siste 2 mnd. Fungerer helt fint til mitt bruk, og har en snekker som har hjulpet meg litt, og han mener den er helt grei.
    Har også lånt en dykkertpistol (den dyreste) fra biltema, og den gjør absolutt jobben sin.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med tilbakemeldinger! :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det kan jeg også anbefale Biltema :-D
    Har vel "skutt" opp en 300m2 med panel uten problemer,funker som bare det.

Og ikke kjøp deg en kompressor med under 150 liters tank,da holder det til det meste uten om sandblåsing,sjekk på finn kan gjøre ett kupp der.

Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Tror kansje du greier et hjulskift hvis du jobber sakte 50L er nesten ingenting. En annen ting du må være OBS på, spesielt med billige en fas kompressorer. Det er ikke alltid de greier å starte hvis det er for kaldt.

Hmm, dette kan jeg ikke si meg helt enig i eller skjønne.

Jeg har en billig 25l mastercraft kompressor. Den startet da lett opp i - 20 grader.

Vi byttet dekk på 2 stk biler(8dekk) og den trengte ikke og "hvile" seg noen gang. Tror faktisk den bare fyllte seg opp 2 eller 3 ganger. Vi kunne da jobbe samtidig mens den fyllte seg opp uten og merke noe.

Vi har også kledd inn hele garasjen med panel med den også, det var ikke ofte den fyllte seg opp da heller. Den var da aldri varm, motoren var kun lunken. Dette var midt på sommeren i solsteika.

Hmm, tror det må være noe rart med din kompressor hvis den ikke klarer mere enn 1 hjul omgangen før den må hvile.

Mvh
    Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burley
    Hmm, dette kan jeg ikke si meg helt enig i eller skjønne.

Jeg har en billig 25l mastercraft kompressor. Den startet da lett opp i - 20 grader.

Vi byttet dekk på 2 stk biler(8dekk) og den trengte ikke og "hvile" seg noen gang. Tror faktisk den bare fyllte seg opp 2 eller 3 ganger. Vi kunne da jobbe samtidig mens den fyllte seg opp uten og merke noe.

Vi har også kledd inn hele garasjen med panel med den også, det var ikke ofte den fyllte seg opp da heller. Den var da aldri varm, motoren var kun lunken. Dette var midt på sommeren i solsteika.

Hmm, tror det må være noe rart med din kompressor hvis den ikke klarer mere enn 1 hjul omgangen før den må hvile.

Mvh
    Kristian
    Sitter boltene litt godt så er går det med MYE luft. Jeg har en svær 3fas sak med 300liters tank og den må som regel fylle ved et hjulskift med litt hardt tiltrukkede bolter som det fort blir med luftvertøy.
    Til spikerpistoler så holder alt av kompressorer hvis du ikke er helt rambo med pistolen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også sies at det er stor forskjell på luftforbruk og moment på muttertrekkere. En kompressor på 25 liter holder til hjulskift, en klarer et og et hjul hvis boltene ikke sitter fast, men driver man med litt seriøs mekking holder det ikke, da blir det mer irritasjon en noe annet, det er ikke mange sekunder en skal holde avtrekkeren inne før kompressoren er tom, 25liter er like mye om kompressoren heter atlas copco eller mastecraft.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •