Sleipe "kjøpere"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sleipe "kjøpere"

Ja, da har det hendt igjen. Jeg var snill å sendte en forsterker i oppkrav og kjøper skulle garantert hente den ut. De kan ihvertfall gi beskjed hvis de ikke kommer til å hente den. Det er greit att folk ikke har råd allikevel, men at de ikke svarer hverken på PM eller tlf. synes jeg er dårlig.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel forsåvidt garantere at de kan hente, når de først har sagt at de skal kjøpe? :S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kondolerer.

Desverre finnes det idioter overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel greit å navngi dersom de er på dette forumet slik at andre kan kreve feks forskuddsbetaling eller være mer obs på dette dersom de skal selge gjenstander til disse personene?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender aldri før kronasjen er på konto.. De som ikke vil forskuddsbetale får kjøpe noe annet....... Jeg har kjøpt og solgt mye de siste åra, og allt har gått smertefritt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpere

Vedkommende kaller seg "mirakeke" på forumet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send PM til Admin. få fyren utestengt :twisted:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det riktig å oppgi navn? det kan jo være andre grunner til at han ikke svarer..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender kunn mot forskuddsbetaling da jeg har brent meg på att kjøper ikke har hentet pakka. kom på over 400kr totalt i unødvendige utgifter

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt i oppkrav, og kjøpt flere ting i oppkrav selv..Aldri vært noe problem.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Send PM til Admin. få fyren utestengt :twisted:
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er det riktig å oppgi navn? det kan jo være andre grunner til at han ikke svarer..
    Synes ikke dette blir helt riktig, nei..

Man må i hvert fall få la personen svare for seg, før man eventuelt gjør noe med saken.. H*n kan jo være døende for alt vi vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer aldri til å plassere flere tusen kroner på en fyr jeg ikke kjenner sin konto, også håpe han holder det han lover på internett...
    Så godtroende er jeg faktisk ikke.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Ja, da har det hendt igjen. Jeg var snill å sendte en forsterker i oppkrav og kjøper skulle garantert hente den ut. De kan ihvertfall gi beskjed hvis de ikke kommer til å hente den. Det er greit att folk ikke har råd allikevel, men at de ikke svarer hverken på PM eller tlf. synes jeg er dårlig.
    Hvor lenge er det siden du sendte den? Jeg solgte en forsterker i fjor,sendte den i oppkrav. Etter 4 uker var den enda ikke uthentet ifølge postens sporing, jeg hadde heller ikke mottatt noe penger. Sendte da en "kvass" tekstmelding til kjøper, om han ikke skulle hente ut pakken snart. Han skjønte ingenting, han hadde betalt og hentet ut pakken to dager etter at den ankom hans postkontor. Og riktig, etter enda 1,5 uke fikk jeg pengene på konto, og postens sporingssystem kunne opplyse om at pakken var hentet ut ei uke etter jeg postla den......... :???:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme, kommer heller aldri til å sende fra meg utstyr til flere tusen uten en form for sikkerhet....... Oppkrav kan funke ,men da er du pokka nødt til å stole på en du ikke kjenner..... så sitter du med svarteper når pakken kommer i retur Men for å vise litt tillit går det jo an å betale håndpenger eller møtes face to face der det er mulig Skal vel være mulig å sette karakter på selgere på torget , men tror ikke det blir mye brukt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt få kjøper til å sette inn penger for frakt, som selger i sin tur evt. refunderer dersom det er selger som skal betale frakt.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både solgt og kjøpt litt av vært til private ettervært. Hvis feks en kjøper ikke vil forskuddsbetale hele beløpet, forlanger jeg porto tur/retur samt oppkravsgebyret ++ forskuddsbetalt, feks 500,- e.l . Gidder ikke kjøper å hente pakka, så har iallefall ikke jeg tapt noe, og kan trøste meg med at kjøper iallefall har kastet 500,- ut av vinduet...

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever samme useriøsiteten selv. Noen som plutselig ombestemmer seg og ikke vil kjøpe allikevel. Hører aldri mer i fra dem. Har begynt å leve opp til "førstemann til mølla"-prinsippet. Hører jeg ikke noe i fra dem på lovet dato, så selger jeg den til noen andre.

Har faktisk to tilfeller akkurat nå. Han ene ville ikke at jeg skulle sende med post fordi han jobba i Nor Cargo. Og de hadde ikke terminaler der jeg bor, så da sa jeg det var uaktuelt å kjøre til neste by uten videre. Da skulle han sjekke ut om han fikk noen til å hente det for seg i dag. Hører ingenting på telefonen eller mail og pengene er ikke på konto. Det blir i hvert fall ikke aktuelt å levere fra meg noe før det er penger på konto.

Han andre ville også at jeg skulle sende via et firma pga fraktkostnadene. Da sa jeg greit, om han fiksa informasjonen og det skulle jeg få i dag. Har ikke hørt noen ting, og en annen fyr har meldt interesse.

Burde jo ikke være noe utsettelser på betaling? Enten vil man ha det, ellerså bør man la være.

Ellers har jeg veldig gode erfaringer med kjøp / salg brukt. Har solgt mye, men også de gangene jeg har kjøpt brukt, så har det gått bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

salg

Jeg har sjekket pr. tlf. til Posten att pakken ligger uavhentet. Jeg får den jo i retur 20/3. Jeg har også ombestemt meg ang. kjøp, men har da gitt beskjed før sending.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Jeg har også ombestemt meg ang. kjøp, men har da gitt beskjed før sending.
    Greit nok at det ikke er noen kostnader. Men når en kjøper sier "Vent til onsdag, så skal jeg overføre", så har du i mellomtider kanskje 2-5 interesserte. Noen kan overføre med engang og kanskje enda bedre: byr mer. Da er det irriterende at denne ene kroppen ikke gidder å svare på mail / tlf.

Sikkert litt umoralsk av meg å si ok til et kjøp og ikke gjennomfører det, men når jeg ikke hører fra de på angitt dato og heller ikke ser noen penger. Da lar jeg heller andre få sjangsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en av meldingene hans, etter att jeg sa jeg var skeptisk til å sende i oppkrav: Ja jeg kjønner, Er ikke den typen som kjøper ting jeg ikke henter, da er jo vitstsen borte.. Du får si i fra da når du veit noe mere er ihvertfall veldig interisert!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •